Deadringer Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hei. Jeg har en pc med et amd 6800etellerannet kort i seg som jeg har prøvd å koble til tven min. Problemet er at Hdmi-kabelene jeg har ikke passer inn i Hdmi-utgangen på baksiden av kortet(de passer i alle andre Hdmi-innganger). Jeg har prøvd å google, men har ikke funnet ut noe som helst, og endte med en Dvi til Hdmi-løsning. Dessverre får jeg ikke lyd via tven ved bruk av en slik løsning, derfor vil jeg fortsatt prøve å få til en direkte hdmi-kobling. Etter hva jeg kan forstå selger ikke Amd egne spesifikke kabler heller, så hvordan kan jeg løse dette problemet? Endret 6. oktober 2012 av Deadringer Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hei. Jeg har en pc med et amd 6800etellerannet kort i seg som jeg har prøvd å koble til tven min. Problemet er at Hdmi-kabelene jeg har ikke passer inn i Hdmi-utgangen på baksiden av kortet(de passer i alle andre Hdmi-innganger). Jeg har prøvd å google, men har ikke funnet ut noe som helst, og endte med en Dvi til Hdmi-løsning. Dessverre får jeg ikke lyd via tven ved bruk av en slik løsning, derfor vil jeg fortsatt prøve å få til en direkte hdmi-kobling. Etter hva jeg kan forstå selger ikke Amd egne spesifikke kabler heller, så hvordan kan jeg løse dette problemet? Det er nok en av disse størrelsene du trenger På alle tv'er jeg har vært borti, så er det brukt Type A fullsize, mens på en del kameraer er det brukt Type C mini og Type D micro. Det er nok sikkert en av de sistnevnte (Type C mini ?) du har. Så det du trenger er en "Type A male- Type C male" kabel du trenger. Edit: Samme type som de fleste speilreflekskameraene blir levert med for å koble til bla. Tv. http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/S10HM111X/sandstrom-mini-hdmi-kabel-1-meter-s10hm111x Endret 6. oktober 2012 av Polarbastard 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Merkelig, alle 6800-kort skal da ha HDMI-port? Den skal være rett ved siden av DVI-porten i full størrelse. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Merkelig, alle 6800-kort skal da ha HDMI-port? Den skal være rett ved siden av DVI-porten i full størrelse. Jeg kan ta bilde av den om litt og legge ut, men den er like stor som en vanlig hdmi-port, men ser mer firkantet ut. Jeg aner ikke hva greia er. Kortet er heller ikke fra en eller annen luguber produsent, men fra en av de mest kjente. Det er nok en av disse størrelsene du trenger På alle tv'er jeg har vært borti, så er det brukt Type A fullsize, mens på en del kameraer er det brukt Type C mini og Type D micro. Det er nok sikkert en av de sistnevnte (Type C mini ?) du har. Så det du trenger er en "Type A male- Type C male" kabel du trenger. Edit: Samme type som de fleste speilreflekskameraene blir levert med for å koble til bla. Tv. http://www.elkjop.no...meter-s10hm111x Det er mulig du har rett, men som jeg sa rett over her er den tilsvarende størrelse som en vanlig HDMI-port. Som sagt legger jeg til bilde senere, så dere får se. Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Merkelig, alle 6800-kort skal da ha HDMI-port? Den skal være rett ved siden av DVI-porten i full størrelse. Jeg kan ta bilde av den om litt og legge ut, men den er like stor som en vanlig hdmi-port, men ser mer firkantet ut. Jeg aner ikke hva greia er. Kortet er heller ikke fra en eller annen luguber produsent, men fra en av de mest kjente. Høres ut som en Displayport. I så fall trenger du en slik: http://www.komplett....aspx?sku=602144 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Bare til informasjon: AMD kortene gir digital/HDMI lyd ufra dems integrerte HD audio på DVI port om man benytter dems DVI->HDMI dongle som ble levert med kortet. Tilsvarende denne : http://www.club-3d.com/index.php/products/reader.en/product/dvi-to-hdmi-amd-345k-series.html Man må ha driver for den og satt den aktiv såklart. Ref: http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU-73NoOnBoardAudioSound.aspx 1 Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Merkelig, alle 6800-kort skal da ha HDMI-port? Den skal være rett ved siden av DVI-porten i full størrelse. Jeg kan ta bilde av den om litt og legge ut, men den er like stor som en vanlig hdmi-port, men ser mer firkantet ut. Jeg aner ikke hva greia er. Kortet er heller ikke fra en eller annen luguber produsent, men fra en av de mest kjente. Det er nok en av disse størrelsene du trenger På alle tv'er jeg har vært borti, så er det brukt Type A fullsize, mens på en del kameraer er det brukt Type C mini og Type D micro. Det er nok sikkert en av de sistnevnte (Type C mini ?) du har. Så det du trenger er en "Type A male- Type C male" kabel du trenger. Edit: Samme type som de fleste speilreflekskameraene blir levert med for å koble til bla. Tv. http://www.elkjop.no...meter-s10hm111x Det er mulig du har rett, men som jeg sa rett over her er den tilsvarende størrelse som en vanlig HDMI-port. Som sagt legger jeg til bilde senere, så dere får se. Er kortets side nogenlunde slik? 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 6. oktober 2012 Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg gjetter på at du har ASUS 6870 DirectCU? Da skal det jo ha fulgt med en DVI -> HDMI adapter som støtter lyd. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Det stemmer, arni90. Om det fulgte med et adapter har det gått meg hus forbi, og skal sjekkes med en gang. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. oktober 2012 Jeg gjetter på at du har ASUS 6870 DirectCU? Da skal det jo ha fulgt med en DVI -> HDMI adapter som støtter lyd. Du hadde helt rett, jeg fant adapteret i boksen. Jeg som ikke har vært våken nok mao. Tusen takk for hjelpen, alle sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå