andrvas Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hei! Reiser til Reykjavik på tirsdag, hvor jeg skal være en uke ifm et bryllup. Tenkte i samme slengen å benytte anledningen til å få drevet litt fotografering der oppe, så dersom det er noen som har vært der tidligere hadde jeg satt pris på noen tips og råd! Jeg tenker å ta med stativ, D700, diverse ND-filter, 16-35mm vidvinkelzoom og 70-200mm VR telezoom. Tror jeg lar 300mm f/4 og 14-24mm objektivet ligge hjemme, for å spare plass og vekt. Det jeg er mest usikker på, er hvilken type bil jeg skal leie. Jeg skal være i Reykjavik hele uken, så alle turene ut må være dagsturer, hvilke plasser vil dere anbefale? Er det nødvendig med SUV, eller vil jeg klare meg med en VW Polo (mye penger å spare for en fattig student)? På forhånd takk! Endret 6. oktober 2012 av andrvas Lenke til kommentar
polljen Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hei! Reiser til Reykjavik på tirsdag, hvor jeg skal være en uke ifm et bryllup. Tenkte i samme slengen å benytte anledningen til å få drevet litt fotografering der oppe, så dersom det er noen som har vært der tidligere hadde jeg satt pris på noen tips og råd! Jeg tenker å ta med stativ, D700, diverse ND-filter, 16-35mm vidvinkelzoom og 70-200mm VR telezoom. Tror jeg lar 300mm f/4 og 14-24mm objektivet ligge hjemme, for å spare plass og vekt. Det jeg er mest usikker på, er hvilken type bil jeg skal leie. Jeg skal være i Reykjavik hele uken, så alle turene ut må være dagsturer, hvilke plasser vil dere anbefale? Er det nødvendig med SUV, eller vil jeg klare meg med en VW Polo (mye penger å spare for en fattig student)? På forhånd takk! Jeg skal være forsiktig med å være for bastant, men du kommer deg langt med en "vanlig" bil så sant du planlegger og ikke skal ut til de mest avsidesliggende stedene. Jeg kjørte rett nok ikke bil selv, men var med i minibusser, så direkte kvalifisert til å gi gode råd er jeg kanskje ikke men samtidig så får man jo litt med seg. Hovedveinettet er godt, tildels mye bedre enn mange områder her i Norge, og til de mest kjente attraksjonene så er det greie veier. Samtidig så tror jeg at hvis du skal steder der du trenger biler som tåler litt mer "terreng" og dårlige veier, så bør du planlegge turen(e) godt på forhånd. Som sagt så var jeg på noen få utflukter, noen steder vil jeg gjerne besøke igjen, til andre holder det med ett besøk. Men uansett ved neste Islandsbesøk så må det bli bil og ikke "buss", slik at jeg selv kan vurdere tiden jeg vil bruke på hvert sted. Uansett det blir mye fosser og (lava)landskap og objektivutvalget ditt skal nok fungere greit. Så mye matnyttigt var det nok ikke i det jeg skrev, men uansett en tur til Island (hvis du er heldig med været) er en opplevelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå