AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Min bror på 19, bor ikke med han da jeg er utflyttet, har alle "symptomer" på bruk av dette. Jeg vet fra ham selv at han driver med hasj jevnlig, samt at han har kontakter i narkotiske miljøer (derav tilgang) og at samtlige av de han henger med er eller har vært narkiser i forskjellig grad. Symptomene jeg snakker om er at han plutselig kan bli aggressiv helt uten forvarsel, av tilsynelatende ingenting. Svært selvgrandios til tider, unormale forestillinger om egne evner og fremstiller seg selv nærmest som en superhelt. Tror f eks en eks han misliker som nå har type, fortsatt er på knærne etter ham to år etter hun dumpet han.... Sier stadig han sover så lite, kan høre "fire timer siste to døgn" eller "en time uken", er underernært og har liten appetitt, når han først spiser er det oftest bare snacks. I blandt får han også hjerteanfall med enorme smerter han beskriver som følelsen av knivstikking. Jeg vet ikke om han faktisk speeder, men mistenker det sterkt, og vil derfor høre om noen her vet noe om dette. Ut fra hva jeg beskriver, om det da kan virke som mistanken er sannsynlig? Jeg har ikke merket noe rød nese e.l på ham, men ikke sett etter, heller. Ganske sikker på han ikke injekserer med sprøyte, i hvert fall, ville enten vært sniffing eller drikking (røyking om det er mulig med dette stoffet) Anonym poster: c44dc9cc43afda466edf9d9d4c2fa03e 1 Lenke til kommentar
B25S Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Er han gamer? Jeg kjenner mange som sitter så mye på dataen i ukedagene at de rett og slett ikke orker å lage mat, og derfor ikke spiser, er underernærte, heftig alkohol på tom mage med festing i helgene og generelt lever et ganske "narkomant" liv med mye Sørlandschips og cola. Siden han er 19, hva driver han med? Fullført VGS? Lærling? Skole? Jobb? Eller gjør han ingenting? Har han orden på livet sitt? Endret 6. oktober 2012 av Senna 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Hvordan er pupiller - større eller mindre? Kan ikke si at beskrivelsen ellers stemmer helt med det jeg selv vet om slike saker. Er han veldig snakksalig/sosial, har høyere alkoholterskel enn vanlig, "springende" i oppmerksomheten, til tider bare positiv (under rusen), samt humørsvingninger (gjerne mellom rusingen) ol.? Endret 6. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 For annet enn søvngreiene du beskriver vil jeg heller tro at han har noen personlighetsproblemer. Virker som du bør overtale han til å gå til en psykolog. Han må få utløp for problemene hans, for det er tydelig at han har mange av dem Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2012 Hvordan er pupiller - større eller mindre? Kan ikke si at beskrivelsen ellers stemmer helt med det jeg selv vet om slike saker. Er han veldig snakksalig/sosial, har høyere alkoholterskel enn vanlig, "springende" i oppmerksomheten, til tider bare positiv (under rusen), samt humørsvingninger (gjerne mellom rusingen) ol.? Har faktisk ikke lagt merke til strl på pupiller, skal merke meg det. Han tåler vel ganske mye alkohol, er springende i oppmerksomheten, innimellom overpositiv, ja (smilende og happy og alt er vidunderlig, han kan omtrent redde verden fra alt), og i stor grad humørsvingninger. Han kan f eks plutselig bli skikkelig irritert eller forbanna, av grunner jeg ikke kan se. Han er ikke gamer. Lever som en noe hyperaktiv person, som ikke er alene mer enn han må. Kan ikke en person henge med ham, kontakter han neste på løpende bånd. Han jobber 5 dager uken, vanlig tid. Det meste av tiden røyker han hasj og/eller kjører, og den hasjen er så viktig for han at han glemmer andre viktigheter, jeg mistenker det er mer enn hasj i bildet. Anonym poster: c44dc9cc43afda466edf9d9d4c2fa03e Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hvordan er pupiller - større eller mindre? Kan ikke si at beskrivelsen ellers stemmer helt med det jeg selv vet om slike saker. Er han veldig snakksalig/sosial, har høyere alkoholterskel enn vanlig, "springende" i oppmerksomheten, til tider bare positiv (under rusen), samt humørsvingninger (gjerne mellom rusingen) ol.? Har faktisk ikke lagt merke til strl på pupiller, skal merke meg det. Han tåler vel ganske mye alkohol, er springende i oppmerksomheten, innimellom overpositiv, ja (smilende og happy og alt er vidunderlig, han kan omtrent redde verden fra alt), og i stor grad humørsvingninger. Han kan f eks plutselig bli skikkelig irritert eller forbanna, av grunner jeg ikke kan se. Han er ikke gamer. Lever som en noe hyperaktiv person, som ikke er alene mer enn han må. Kan ikke en person henge med ham, kontakter han neste på løpende bånd. Han jobber 5 dager uken, vanlig tid. Det meste av tiden røyker han hasj og/eller kjører, og den hasjen er så viktig for han at han glemmer andre viktigheter, jeg mistenker det er mer enn hasj i bildet. Anonym poster: c44dc9cc43afda466edf9d9d4c2fa03e Ja, det høres ut som at han er i "faresonen" Men hva får du gjort med det, tror du? Lenke til kommentar
sinder18 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 aggresivitet, glemme ting og veldig hyperaktivitet er noe man blir av Amfetamin, Har personlig erfaring med det stoffet har brukt og skutt det stoffet med sprøyter før i ungdomslivet. Jobber han mye og tar dette stoffet så klarer han seg nokk i 5-10 år avhengig av hva jobb han driver på med. og så kommer det kræsje. Hodesmertene er bare en begynnelse, langvarig bruk av amfetamin gør så att nervene og musklene blir ødelagd og til slutt får han muskel og ryggsmerter. Du burde heller vert glad over att han kun røyker hasj en og bruke amfetamin. Hasj skader bare Nærminnet men blir normalt igjen når han slutter, Røyke amfetamin er umulig er kun Meta-amfetamin som er mulig og røyke men er ikke så normalt og få tak på i norske marked. Sniffe,Bombe(putte det i toaletpapir/rizzla)shote,eller ta det i en pompe og putte det i rompen vilket er ganske likt som og skyte det. Lenke til kommentar
kattungen Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Hvis du finner ut at han driver med amfetamin, so what? Hva skal du gjøre med det? Det lureste du kan gjøre er å høre om han har noen å prate med, for utifra det du beskriver kan han ha både psykiske problemer og/eller rusproblemer, og da er ikke pårørende rette instans til å hverken diagnostisere eller behandle problemet. Jeg forstår at du er bekymret for broren din, men du bør allikevel ikke ta opp temaet med mindre du er så sikker at du har bevis for påstandene dine. Det å bli anklaget for rusmisbruk dersom det er andre ting som ligger til grunn for personlighetsendringene kan i verste fall være fatalt - å bli urettmessig anklaget for misbruk er en stor påkjenning. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 (endret) Glemte å nevne at enda en indikasjon på amfetaminmisbruk/rus er at man har en tendens til å "skjære tenner", og at tennene gjerne løsner relativt kjapt. Endret 6. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå