Josten Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 For en del kompaktkameraer fra Canon kan man legge inn CHDK for å få mulighet til timelapse. Har selv innstallert dette på mitt powershot s95, og det funker rimelig greit. Fremgangsmåten er forholdsvis lik som for magic lantern. Funker det bra? Har et ixus 70 hjemme som jeg har lyst til å installere CHDK på. Så langt fungerer det godt synes jeg. Det har krasjet et par ganger, men er ikke værre enn å skru kameraet av og på igjen. Man får tilgang til en ekstra meny med en del ekstra innstillinger. I tillegg til dette har man mulighet til å lage og kjøre små scripts. Det er dette som gjøres for å få funksjoner som timelapse. Det følger med et enkelt timelapse script, men man kan fint utvide hvis man ønsker flere funksjoner. Så jeg vil absolutt anbefale å ta en titt på det. Synes man det fungerer for dårlig, er det en enkel sak å fjerne det igjen. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 (endret) Her var det så mye genuint stoff så denne må følges da Timelaps har så mye by på. Sorry for utbrudet men likte det jeg så. Det er vel ingenting å beklage Hyggelig å høre! Endret 11. oktober 2012 av H_Treider Lenke til kommentar
Joachim Vadseth Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Panny'n i hus! Ser ut som det blir en stjerneklar natt i dag! edit: første shot, noe ute av fokus ser jeg.. http://www.flickr.com/photos/83568862@N03/8077798383/in/photostream Endret 11. oktober 2012 av Joachim Vadseth Lenke til kommentar
saamodt Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Vet noen når del 2 kommer? Har noen tusen bilder som ligger å venter;) Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Fantastisk bra time-lapse av romfergen som fraktes gjennom LA. Utrolig bra redigert, med forskjellige vinkler og utsnitt, som forteller en spennende historie. Utrolig artig bruk av time-lapse, suverent gjennomført! Må ha vært flere team som har samarbeidet. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 17. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2012 Vet noen når del 2 kommer? Har noen tusen bilder som ligger å venter;) Håper å ha den klar i slutten av måneden Lenke til kommentar
saamodt Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Noen ETA på del to? =) Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 6. november 2012 Forfatter Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Noen ETA på del to? =) Slutten av uka! (forhåpentligvis..) Endret 6. november 2012 av H_Treider Lenke til kommentar
Ulrik_Foto Skrevet 7. desember 2014 Del Skrevet 7. desember 2014 Noen forslag til programmer (helst gratis) til mac for å fjernkontrollere et canon kamera? (ikke canon eos utility) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg