RubberDick Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Har akkurat kjøpt meg Asus RT-N66U Er første gang at jeg har en trådløs router og er veldig fornøyd med denne. Jeg kjøpte denne fordi den hadde tilgang til å sette opp gjestenett. La oss si at jeg har har Mittnett og ISP leverer meg 30DL og 5UL Er det mulig og i såfall hvordan kan jeg gi Mitt Gjeste Nett begrensing på f.ex 5DL og 1Up. Om jeg har fårstatt rett så så må jeg gå i Traffikkbehandler og QoS? Er engeltig her det stopper opp for meg Fint om noen kan forklare meg enkelt hva jeg må gjøre. Lenke til kommentar
MissMarris Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Lurer egentlig på det samme selv...si ifra om du finner det ut. Lenke til kommentar
JeppeTeppe Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det er dessverre helt umulig Lenke til kommentar
RubberDick Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Serriøst? Er det noen andre som kan avkrefte/bekrefte dette? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Det er nok ikke mulig å sette begrensning kun på gjestenett med dagens firmware. Lenke til kommentar
RubberDick Skrevet 8. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2012 Pokker. Får prøve å ringe Asus i morra og høre med de. Jeg forklarte jo dette til ekspiditøren at dette var noe jeg trengte. Da sa han at det var mulig om jeg gikk inn i QoS og fiksett litt.... Lenke til kommentar
RubberDick Skrevet 10. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2012 Har pratet med Asus i dag og han jeg pratet med viste heller ikke hvordan det skulle gjøres så det er nå sendt til 2support linje. Skal oppdatere når jeg hører mere Lenke til kommentar
Offpiste Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 mener at Tomato firmware har bandwidth limiter. En annen post om Tomato: http://www.diskusjon...owtopic=1420138 Lenke til kommentar
tingo Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Tomato har QoS ja. Men etter en rask kikk i admin-gui'et, så ser det ikke ut til at det er mulig (på en enkel måte ihvertfall) å sette opp en spesiell QoS for gjestenett. Det du kan sette opp er QoS for inngående og utgående trafikk separat, basert på trafikk-klasser (eksempel: web, dns, osv). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 Skal man ha god kontroll på båndbredde for et gjestenett, så kan man sette opp en ekstra router med båndbreddestyring. Velger man en router som har mulighet for å sette grense på "overall" upload og download, så har man kontroll på hvor mye som går via den routeren. Forøvrig så fungerer båndbreddestyringen i Tomato (jeg bruker Tomato Shibby-fork) veldig bra, men da på trafikktype og ikke spesifikt på gjestenett. Man kan dermed effektivt strupe eller begrense brukere på gjestenettet som f.eks "misbruker" nedlasting av torrent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå