IntelAmdAti Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hei, noen som vet hvordan man søker patent på en ide man har men ikke har kunnskap til å implentere? Gjelder en ide som ville gjort min brukeropplevelse så mye enklere at jeg hadde skiftet nettleser tvert hvis en annen nettleser hadde denne funksjonen. Vil være meget enkelt å implentere funksjonen for en som kan programmere nettlesere Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Bumper denne, er i samme båt men ikke samme type idé Lenke til kommentar
SLi Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Hva med å finne en sammarbeidspartner og begynne arbeidet? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg vil bli patenttroll Er en ganske enkel og dum ting også, er egentlig utrolig at ingen har implentert noe tilsvarende enda. Litt som avrundene hjørner, ingen kan tro at noen har tatt patent på noe sånt. Men om noen år, da skal jeg sprette frem og saksøke for patent infringement =P Neida, men det hadde vært morsomt å fått noen tusen dollar for et forlik. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Lær deg forskjellige kodespråk, lag en browser sånn du vil ha den. There you go, myeeeee enklere å si en å gjøre men.. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det går ikke å søke patent på en idé, men derimot en spesiell måte å løse enkelte problem på. Så det du kan gjøre er å lage en veldig detaljert beskrivelse av hva som er forskjellen på en nettleser med og uten din idé implementert, for så å sende inn dette til patentbehandling. Men merk at du ikke kan regne med at noen andre ikke lager noe tilsvarende, kun at de ikke gjør det på samme måte som deg. 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Er en ganske enkel og dum ting også, er egentlig utrolig at ingen har implentert noe tilsvarende enda. Litt som avrundene hjørner, ingen kan tro at noen har tatt patent på noe sånt. Høres litt ut som om det da kan bli avfeid på bakgrunn av "for åpenbart". Om dette er noe du kunne tenkt deg å bruke, hvorfor ikke gi bort idéen og håpe på noen lager en plugin? Gavner deg og andre. Lenke til kommentar
Capitalist Hippie Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Jeg vil bli patenttroll Takk for at du er med på gjøre verden ennå litt mindre, og ennå litt mindre hyggelig. Jeg håper du er stolt. Endret 8. oktober 2012 av nostdal.org Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 9. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2012 Er en ganske enkel og dum ting også, er egentlig utrolig at ingen har implentert noe tilsvarende enda. Litt som avrundene hjørner, ingen kan tro at noen har tatt patent på noe sånt. Høres litt ut som om det da kan bli avfeid på bakgrunn av "for åpenbart". Om dette er noe du kunne tenkt deg å bruke, hvorfor ikke gi bort idéen og håpe på noen lager en plugin? Gavner deg og andre. Alternativet er at noen andre tar patent på det, og uansett hva det skulle gjelde så er det mye bedre at jeg har patent på det enn noen andre. Jeg er ikke ute etter å melke for mest mulig penger, men et rettferdig honorar. For å verne mot at et skikkelig patenttroll tar patent på ideen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Men som skrevet over er det tvilsomt at du kan få patent på selve idéen. Du kan ta patent på din måte å løse problemet på, men ikke en generell løsning. Blir som om jeg skal si jeg har en idé til en pille som kurerer alle sykdommer. Jeg kan ikke lage den, men jeg vil ha patent og folk som lager en slik pille skylder meg penger for en liten idé. Høres dumt ut, sant? Dessuten, om du frigir hva du har vil ingen andre kunne ta patent på det, pga "prior works", som i at noen andre allerede har laget/funnet det opp. Så om du er redd for patenttroll bør du heller publisere hva du har enn å ruge på idéen for å "få et rettferdig honorar" (som du ikke får). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå