Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lav hastighet mellom maskiner

Anbefalte innlegg

Hei! Nå sitter vi en gjeng og laner, så hadde vi tenkt og overføre noen spill. Det går sinnsykt treigt! Og da snakker vi helt ned til bytes, er det noen som har forslag til løsninger ?

informasjon:

Vi sitter alle i en "homegroup"

Vi er koblet til en D-Link DIR-615 Wireless N 300

så.. Noen ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hurtigløsning: USB stick (minnepinne) eller kablet nettverk. Prøv evt å restarte routeren...

Takker for svar, problemet er at ingen av oss har minnepenn e.l.

Vi er alle koblet til med kabel, vi prøvde å koble oss direkte opp mot hverandre og, det er helt snålt ;P Aldri vært sånn før.

Lenke til kommentar

Hva mener dere med tregt, helt ned til bytes?

At overføringshastigheter måles i B/s?

Sliter dere med overførings hastighet direkte mellom hverandre også? Absolutt alle overfører med B/s hastigheter? Eller er det kun en av dere som overfører filer? Er det det siste så vil jeg råde deg å prøve å øverføre fra noen andre, eventuelt fra en annen HDD.

Lenke til kommentar

Hva mener dere med tregt, helt ned til bytes?

At overføringshastigheter måles i B/s?

Sliter dere med overførings hastighet direkte mellom hverandre også? Absolutt alle overfører med B/s hastigheter? Eller er det kun en av dere som overfører filer? Er det det siste så vil jeg råde deg å prøve å øverføre fra noen andre, eventuelt fra en annen HDD.

Jepp B/s

Den aktuelle hastigheten er 254 B/s. har faktisk begynt å miste alt mot og håp, vurderer bare å ta ut harddisken og skifte imellom, men det er uansett forbanna irriterende, beklager uttrykket.

Minecraft meanwhile (Nettversjon vel og merke ;P)

Edit: Det er ikke mellom alle maskinene, det er jeg som har spillene, og de som overfører fra meg. Så det er vel til meg problemet ligger, har nå prøvd å overføre fra en av de andre diskene også. Men uten hell, tenker at det er noe som begrenser hastigheten, men klarer bare ikke å finne ut hva

Endret av Giple
Lenke til kommentar

De har allerede prøv direkte mellom PC-er og det er kun den ene maskinen som har problemet ved overføring.

Videre trenger de ikke å sette opp IP adresser selv dersom de kobler direkte. Windows tar seg av den jobben. Jeg har prøvd det selv, å sette det opp manuelt var problematisk også. I tillegg så er det en god sjangse for at ethernetkontrollerne de bruker stiller inn polaritet selv, og dermed trenger de ikke krysset kabel.

Prøv å skifte HDD mellom PC-ene.

Lenke til kommentar

De har allerede prøv direkte mellom PC-er og det er kun den ene maskinen som har problemet ved overføring.

Videre trenger de ikke å sette opp IP adresser selv dersom de kobler direkte. Windows tar seg av den jobben. Jeg har prøvd det selv, å sette det opp manuelt var problematisk også. I tillegg så er det en god sjangse for at ethernetkontrollerne de bruker stiller inn polaritet selv, og dermed trenger de ikke krysset kabel.

Prøv å skifte HDD mellom PC-ene.

Du skal ha en greit steingammel maskin for å måtte bruke krysset kabel. Auto-MDIX tar seg av dette, og det holder at kun en av sidene har denne funksjonaliteten. Finnes på alle "nyere" maskiner.

Det å sette statisk ip er ganske kørka. Så lenge de er i samme subnet, og man ikke bruker nettverksadressa/broadcast er det plankekjøring. F.eks sette IP 10.0.0.1 subnet 255.255.255.252 på ene maskina, og IP 10.0.0.2 subnet 255.255.255.252 på den andre.

Tut og kjør :fun:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...