Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Beste grafikkkort til 1400,-

mwy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde ikke kjøpt et 660 kort med tanke på begrensningene kortet har :

Our last few comments concern the 660 Ti's 192-bit memory interface. Our benchmarks show that this can really put Nvidia's GeForce GTX 660 Ti at a disadvantage, even at 1920x1080 and without obscene texture detail settings. Whether or not you run into a performance problem depends mostly on the game you're playing. In general, though, the card really starts to run out of steam at anti-aliasing settings at and beyond 4x MSAA. This is too bad, since the GPU goes underutilized at that point. The problem is unique to this card.

Kilde : Tomshardware

Leser man testen så ser man at med normal oppløsning på feks 1980x1080 og 4XMSAA så begynner Nvidia kortet å henge etter , øker man innstillingene enda mer så øker ytelseforskjellen betraktelig.

Med andre ord så vil ekstra MSAA ha en svært negativ virkning på Nvidia kortene mens Amd serien ikke blir like kraftig berørt pga den ekstra minnebåndbredden.

Sånn sett om jeg skal velge et Nvidia kort er valget soleklart 670 ,men trolig hadde jeg valgt et Amd 7950, om budsjettet ikke rekker til så hadde jeg valgt et 7850 eller 7870.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Our last few comments concern the 660 Ti's 192-bit memory interface. Our benchmarks show that this can really put Nvidia's GeForce GTX 660 Ti at a disadvantage, even at 1920x1080 and without obscene texture detail settings. Whether or not you run into a performance problem depends mostly on the game you're playing. In general, though, the card really starts to run out of steam at anti-aliasing settings at and beyond 4x MSAA. This is too bad, since the GPU goes underutilized at that point. The problem is unique to this card.

Sånn sett om jeg skal velge et Nvidia kort er valget soleklart 670 men trolig hadde jeg valgt et Amd 7950, om budsjettet ikke rekker til så hadde jeg valgt et 7850 eller 7870.

GTX 660 kortet jeg linket til er mye bedre enn 7850. Det er på nivå med 7870, men billigere enn 7870. GTX 660 er et bra valg sammenlignet med 660ti. 660ti blir etter min mening et ganske meningsløst kort. Da ville jeg heller gått for 7950 eller GTX 670. Men i det lavere prissjiktet så er faktisk GTX 660 et meget bra valg.

Endret av Mann_Av_Gull
Lenke til kommentar

Sånn sett om jeg skal velge et Nvidia kort er valget soleklart 670 men trolig hadde jeg valgt et Amd 7950, om budsjettet ikke rekker til så hadde jeg valgt et 7850 eller 7870.

Hva ,mener dere om dette kortet?

http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:4638546;c:100946

Lenke til kommentar

Hva ,mener dere om dette kortet?

http://www.supersmar...638546;c:100946

Jeg vet ikke om 7850 uansett har "hestekrefter" til å utnytte 2GB VRAM. Men ville sikkert være genialt om du senere kjøpte ett til og kjørte Crossfire. Da tror jeg nok ekstra VRAM hadde kommet godt med.

Lenke til kommentar

Personlig så synes jeg Tomshardware sin anbefaling i forhold til ytelse-pris er oversiktlig og ganske så oppdatert på hva som lønner seg å kjøpe.

Generelt om man har planer om å spille på maks innstillinger eller flerskjerm så vil et Amd kort lønne seg , har man planer om best mulig ytelse i dagens spill så vil 670 være et bra kjøp (men desverre over budsjettet til TS).

Sånn sett så vil jeg tro at et 7850 kort med en bra kjøleløsning vil være et godt valg :

HIS Radeon HD 7850 ICEQ 1425 Kr

Lenke til kommentar

2GB versjonen av 7850 testet her: http://www.bit-tech....n-hd-7850-2gb/1

Jeg forsto ikke så mye av dette. Men hvordan vil forbedringen være i forhold til det jeg har nå ATI Radeon HD 4350 ?

Kan ikke sammenlignes. 7850 ligger et hav foran 4350. Jeg tenker først og fremst på spilling nå. 7850 kan drive alle dagens spill på 1080dpi. Da ikke nødvendigvis med alt på maks i alle spill, men skal kunne drive alle spill helt greit, hvis du modererer noen innstillinger i enkelte spill.

Lenke til kommentar

Ytelseforskjellen vil være enorm!

Nesten som å sammenligne en liten scooter med en Ferrari.

Edit : Eller som Man av gull sier.

Ok, da hører jeg på dere. Jeg spiller ikke så mye, så jeg har ikke satt meg inn i grafikk-kortene. Jeg skal bruke pC'en til å se 3d filmer, men ett og annet spill blir det nok også. Takker for hjelpen fra alle sammen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...