morten_s Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Hva vil den beste måten å kopiere data fra en disk som fusker være? Kopiere sakte (f eks over nettverket) eller fort internt i maskinen fra den aktuelle hdd til en annen? Hva vil være tryggest? Jeg tenker som så at hvis det går for raskt vil hdd'n kanskje kollapse enda fortere (varme, friksjon, what not..) Noen som har peiling på dette? Jeg har endelig fått kontakt med filene igjen på en hdd som har fuska i lang tid.. Må kopiere det nå før det er lost forever.. Endret 5. oktober 2012 av morten_s Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 En harddisk slites like mye uansett, tiden er ikke på din side så du må jobbe raskt så hastighet har ingenting å si. Lenke til kommentar
tingo Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Kommer an på hvordan den "fusker". Dersom den fusker når den blir varm, så er løsningen å starte med "kald" harddisk, kopiere ut så mye du til den går varm, så koble den fra og la den kjøle seg ned før du fortsetter. Har funket for meg ved flere anledninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå