gixer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei alle sammen! Jeg har fått et oppdrag fra søstra mi og det er å mekke sammen en PC for henne. Hun studerer for tiden oppe i Trondheim og som de fleste studenter så er prisen veldig viktig! Her er noen krav: *LCD skjerm (helst 17") *Maskinen skal være kraftig nok til å spille DVD, Div/X og musikk. *Maskinen skal ha USB2 og Firewire (til DV kamera) *Maskinen skal ha TV-kort (med fjernkontroll?), hun har ikke TV og vil bruke maskinen som TV. *Surround? (Ikke no fancy greier, bare no billig) *Maskinen skal også ha DVD-rom og CD-brenner. *Maskinen skal ha et vanlig tastatur og en optisk mus. *Maskinen Trenger seff et kabinett med PSU. *Maskinen skal IKKE brukes til spilling *Drit i programvare. Her er et forslag jeg har laget. Nå spiller jeg ballen over til dere og håper dere kan få til no billigere og bedre enn det jeg har. Takker! Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ser grei ut den, men hva er maksbudsjettet ditt? Lenke til kommentar
simes Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg ville kjøpt et annet hk med en barton 2500+ prosessor, siden den har fått mye bra omtale og ikke er mer enn 200-300kr dyrere ca.. Hovedkort kan jeg vel anbefale ABIT NF7-S v2.0, Asus A7N8X og Epox 8rda3+.. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ser grei ut den, men hva er maksbudsjettet ditt? Glemte vist å ta med det, men det forslaget jeg har lagt frem er på ca 9000,- Tror ikke at jeg kan gå no særlig over det. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Jeg ville kjøpt et annet hk med en barton 2500+ prosessor, siden den har fått mye bra omtale og ikke er mer enn 200-300kr dyrere ca.. Hovedkort kan jeg vel anbefale ABIT NF7-S v2.0, Asus A7N8X og Epox 8rda3+.. Joa, men jeg føler at hun ikke har behov for den ekstra krafta. Som sagt så er hun student og da er et par hundre kroner en god del penger. Grunnen til at jeg valgte det kortet var: 1. Fordi den har VGA 2: Fordi den har Firewire 3:Fordi den har USB2 og 4: Fordi den har 5.1 lyd EDIT: også 5: Fordi det er nForce2 Lenke til kommentar
Lord_Paradox Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ser ikke så dumt ut det, men er du sikker på at du får festa den vifta i kabinettet? (Og LCD-skjermer er ikke akkurat billige, men hun tenker vel på plassen den tar.) Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ser ikke så dumt ut det, men er du sikker på at du får festa den vifta i kabinettet? (Og LCD-skjermer er ikke akkurat billige, men hun tenker vel på plassen den tar.) Jepp. Tror de passer. Hvis ikke så har hun en bror som kan modde dem inn Når det gjelder LCD så er det jo 1000-1500 kroner forskjell mellom LCD og CRT.. Det valget må nesten hun ta, men hun tenker for det meste på plassen (og at det ser kult ut ) Lenke til kommentar
Rocambole Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 En tanke. Denne er på bare 15" men har innebygd TV-tuner så den kan brukes helt uavhengig av PCen. Prisen er 4.200 som er veldig nær summen av skjerm+tv-kort+høyttalere Ulempen er at den er 15" istedetfor 17" Fordelen er at den ikke trenger PC for å være TV og kan plasseres andre steder når man bare vil se tv. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 En tanke. Denne er på bare 15" men har innebygd TV-tuner så den kan brukes helt uavhengig av PCen. Prisen er 4.200 som er veldig nær summen av skjerm+tv-kort+høyttalere Ulempen er at den er 15" istedetfor 17" Fordelen er at den ikke trenger PC for å være TV og kan plasseres andre steder når man bare vil se tv. Hmm.. der er du inne på no! Men det er vel kanskje ikke no særlig bra lyd i den eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå