Gå til innhold

Hjelp til kjøp av SD-kort

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg vil kjøpe en SDHC-kort til mobilen min og da selvfølgelig mest kapasitet for pengene. Jeg har sett at det er forskjellig hastighet på kortene, hvor merkbart er det og er det verdt å bruke penger på mer hastighet?

Trenger gjerne en forklaring på de forskjellige klassene av SDHC-kortene

Kom gjerne med innslag og meninger :D

Endret av Sari95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I seg selv er det ikke nødvendig å ha et raskt SDHC-kort til mobil. Den medfølgende minnebrikken er vanligvis Class 2, som tilsvarer 2 MB/sec. For det meste vil den eneste merkbare ytelsen du vil få ved å gå opp til Class 4 eller Class 6 er om du kopierer filer til/fra mobil og PC ofte. Det finnes dog et unntak fra dette, og det er om du flytter og kjører apps (programmer) fra telefonminnet til SDHC-kortet. Særlig om du da kjører et litt krevende spill eller program, vil du få nytte ved å anskaffe et Class 6 SDHC-kort.

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale dårligere enn class10 til topp smartmobiler idag.

Noen hundrelapper fra eller til når man har en telefon til 5000,- høres for meg ut som feil prioritering.

Det kan bli tregt å bla i gallerier og musikkbiblioteker med telefonen med cl2/4 , 6 vet ikke helt.

Effekten kommer tiltagende etterhvert som mengden filer øker.

Ikke minst filme i høy oppløsning.

Tenk på at det interne telefon minnet er 50 ganger raskere enn et cl10 sdkort.

Og det er en grunn til at produsentene på noen modeller allerede stopper med sdcard slot for ikke å forringe brukeropplevelsen eller bidra til at rykter oppstår fordi noen klager over hakking/lugging på sin nye fete mobil med et tregt minnekort fylt opp av småfiler.

Intern minnet med NAND flash er det beste og aller raskeste.

Selv har jeg et Samsung 32GB class 10 kort i min Galaxy S3 kjøpt i spaceworldbutikk til 499,-

Men ikke lagt noe på det enda, tenkt som backup plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...