_sindre_ Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Med lit hjelp fikk vi skikkelig fart på dette minnet. Test: Patriot Viper 3 2x4GB 2133 MHz Lenke til kommentar
Qweel Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 400kr? Say whaat? Får nesten lyst til å kaste bort 400kr på 8gb mer RAM. Btw man kan ha 2 forskjellige frekvenser på minnemodulene så lenge det er snakk om hvert sitt slot, f.eks. det ene paret som er hvite kan ha en annen frekvens enn det andre paret som er blåe? Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 det er nice price. 2133mhz minne til samme pris som 1600mhz? åssen går det ann da? kontakt viper og spørr men blir ikke det litt fargecrash? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 400kr? Say whaat?Får nesten lyst til å kaste bort 400kr på 8gb mer RAM.Btw man kan ha 2 forskjellige frekvenser på minnemodulene så lenge det er snakk om hvert sitt slot, f.eks. det ene paret som er hvite kan ha en annen frekvens enn det andre paret som er blåe? Tviler jeg på at vil gå. All RAM vill ikke gå raskere enn de tregeste brikkene. DVS har du f.eks 2 x 1333 Mhz brikker og setter i f.eks enda 2 brikker med f.eks 2400Mhz så kan ikke alle 4 brikkene kjøre på 2400 Mhz og heller ikke 2 x 2400 Mhz pluss 2 x 1333Mhz. Men sannsyligvis kun 4 x 1333 Mhz. Med mindre det har skjedd noe med teknologien i det siste som jeg ikke har fått med meg. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Feil ift minnetimings? 11-11-11 og 9-11-10 er begge nevnt. Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Feil ift minnetimings? 11-11-11 og 9-11-10 er begge nevnt. Takk for tilbakemelding! Det riktige er 11-11-11-11-27, feilen er rettet nå. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Høres dumt ut, hvis dette er samsung eller hynix er jeg nesten helt sikker på at de vil virke på for eksempel 9-11-10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Holy crap, husker når DDR1 hadde 3-3-3-9 :O Har ikke fulgt helt med på minnefronten Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Holy crap, husker når DDR1 hadde 3-3-3-9 :O Har ikke fulgt helt med på minnefronten Man kan jo ikke sammenligne tallene så direkte da. Tallene viser antall klokkesykluser. Det er jo helt klart at 11 av 2400 er mye mindre enn 3 av 400. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Joda, men det sitter veldig mye i hodet. Det er det jeg husker fra når jeg begynte med overklokking. Har jo DDR2 nå med noe som 6-6-6-18 eller noe på 800MHz Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Ikke at Hardware.no gjør slike ting lenger. Men det kunne jo vært en idé å peke på hva CR1 og CR2 betyr. Og grunnen til at latency-innstillingene måtte opp veldig høyt for å håndtere overklokkingen. Samtidig ville en med litt kunnskap kunne ha plukket frem et eksempel på en ca. like billig minnebrikke - som også kan overklokkes på samme måte, til bedre resultat. Hadde Hardware.no's skribenter gjort slikt - i stedet for å falle over seg selv i begeistring hver gang de får lov til å skryte av pr-avdelingen til en eller annen aktør. Så hadde dere hatt litt av troverdigheten deres ved like. Slik som det er, så har dere.. ingen troverdighet. Man får i tillegg bedre rettskrivning om man går til produkt-sidene hos Patriot. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Løp og kjøp sier nå jeg! Lenke til kommentar
Frufsa Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Nå blei jeg eksremt fristet til å oppgradere Vengeance LP brikkene mine til slike Noen som vet om brikkene forblir stabile i kombinasjon med BLC klokking på x79? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 kan minne sammenlignes slik: jeg har 4gb muskler og når jeg jobber hardt ligger jeg på 2000mhz ? Lenke til kommentar
flinx Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Kan noen forklare meg hvorfor HW nesten utelukkende fokuserer på bruk av syntetiske tester for å sammenligne minnemoduler? For en normal bruker ville det jo være mer relevant å se hva som er forskjellen i reelle brukssituasjoner, f.eks. gjennomsnittlig/minium FPS i spill, koding av videofiler, bruk av filtre i Photoshop osv. Poengsummer i kun enkeltdeler av 3Dmark og PCmark er ikke akkurat veldig illustrerende heller - normalt kjører man jo et standardsett med tester og rapporter resultatet, pluss gjerne enkeltresultater i form av FPS og sekunder osv. der det er relevant. Lenke til kommentar
Revox Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Prisen gjør også minnemodulene svært spennende om du har planer om å kjøpe et AM2-prosessor fra AMD Hvordan kan en DDR2 platform dra nytte av disse minnebrikkene? Liten typo Lenke til kommentar
_mas Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Kan noen som veit dette svare meg på om jeg kjøper 2133Mhz RAM, og setter dem på et hovedkort som støtter opp til 1866Mhz. Vil RAM'en klokke seg ned fra 2133Mhz til 1866Mhz pg fungere som "normalt"? eller vil Hovedkortet ikke finne RAM'en i det heletatt fordi det er "feil" hastighet på den?? på forhånd takk for svar!! Endret 8. oktober 2012 av _mas Lenke til kommentar
Revox Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 Kan noen som veit dette svare meg på om jeg kjøper 2133Mhz RAM, og setter dem på et hovedkort som støtter opp til 1866Mhz. Vil RAM'en klokke seg ned fra 2133Mhz til 1866Mhz pg fungere som "normalt"? eller vil Hovedkortet ikke finne RAM'en i det heletatt fordi det er "feil" hastighet på den?? på forhånd takk for svar!! Fungerer smertefritt det. En fordel med en slik løsning er at du kan senke tilgangstidene litt her og der. Men tatt spørsmålet ditt i betraktning så bare sett dem inn du og la de være 1 Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 (endret) Svart på tidligere.. (så ikke det) Jeg må kanskje vurdere litt mer ram i min maskin.. skulle ønske det kunne vært lagt litt mer kjærlighet i design på brikkene også.. (syns de fleste ser temmelig like ut. Endret 16. oktober 2012 av Omland07 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Samtidig ville en med litt kunnskap kunne ha plukket frem et eksempel på en ca. like billig minnebrikke - som også kan overklokkes på samme måte, til bedre resultat. Nevn gjerne i fleng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå