Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Tatt med venninnes legg

IneMarie

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser det er mange tråder med nesten samme problem, men lurer på noe likevel.

I går var jeg ute på byen, eller prøvde, rettere sagt. Lånte en venninnes legg og prøvde å komme inn på et utested i Oslo. Tåpelig nok :nei2: Dørvakten skjønte at det ikke var mitt ved at kortet var utgått. Han beholdt kortet, men spurte ikke meg om noe kontaktinfo.

Om/når han gir bankkortet til politiet, og/om de ringer min veninne og hun sier det har vært borte lenge, vil de da mest sannsynligvis gå videre med dette,eller droppe saken? Kan hun be om å ikke få det anmeldt?

Hilsen en som angrer noe fryktelig :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I verste fall kan det få alvorlige konsekvenser å bruke falsk legitimasjon. På en måte på sin plass, synes jeg, så mye som står på spill for utestedene. Selv om dette egentlig går under "barnestreker" i min bok, er det egoistisk og dårlig gjort, siden staten har gjort det slik at hele ansvaret for hvem som får servert hviler på utestedet, som kan tape flere ukers omsetning. Uansett tviler jeg på at politiet gidder å bruke tid på sånne fillesaker mer enn en gang iblant for å statuere et eksempel. Og i dette tilfellet, siden han ikke spurte deg om personlige detaljer, tror jeg du kan ta det helt med ro.

http://www.ung.no/kr...gitimasjon.html

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I verste fall kan det få alvorlige konsekvenser å bruke falsk legitimasjon. På en måte på sin plass, synes jeg, så mye som står på spill for utestedene. Uansett tviler jeg på at politiet gidder å bruke tid på sånne fillesaker mer enn en gang iblant for å statuere et eksempel.

http://www.ung.no/kr...gitimasjon.html

Bullshit, dette er normale ungdomstreker og du får bare bot for sånt her. Tipper politiet ikke blir kobblet inn i det hele tatt siden dørvakten slapp deg. skulle dem vilje anmelde deg så skulle dem holdt deg igjen. Blir politiet innkoblet så bare si som det er, du får bare advarsel / bot for sånt.

utav personlig erfaring.

Lenke til kommentar

Hilsen en som angrer noe fryktelig :shrug:

Dette er alt som skjer. Du har skjønt at det ikke var smart (regner med det er ubehagelig å bli stoppet på en slik måte), og ting går videre. Spesielt når kortet er utgått er det lite som skjer, da venninnen din ikke har behov for å få det tilbake.

Ringer de henne kan hun bare nekte, og si at hun ikke visste noe om det. Det kan ha blitt tatt hjemmefra eller fra søpla omså, selv om det i teorien skulle ha blitt klippet i stykker.

Som Isbilen sier kunne det ha fått andre konsekvenser. Men da hadde de tatt kontaktinformasjonen din, og sikret seg mest mulig informasjon og så kontaktet politiet (evt da eller i ettertid) og anmeldt deg for saken. Det at de tok kortet og lot deg gå tilsier at dette blir å gå helt fint for begge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...