Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kvitrelyd fra PCen..?


Anbefalte innlegg

Hallois. Har nylig oppgradert PCen.

 

Specs:

 

Prosessor: Intel Core i5-3570k

Skjermkort: Nvidia GeForce gtx 670

8 gb ram

Strømforsyning: Corsair Hx 650w

 

Kanskje ikke så relevant med specs. Hører når PCen jobber bare litt at den lager en kvitrelyd... Har lagt ved en fil så du kan høre selv.

 

Den kan komme når jeg starter nettleseren, starter en youtube-video eller spiller et spill. Den kan også gå konstant med små pauser av seg selv hvis PCen står for seg selv uten at jeg gjør noe med den.

 

Lyden er vanskelig å lokalisere... Høres ut som om den kan komme fra strømforsyninga...

 

Har selvfølgelig sjekket inni pcen. Ingen ledninger er borti noen vifter.

chirp.wav

Endret av Karl Pilkington
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten sånn at du bør skrive navnet på PSU'en også.

Det kan være en form for Coil Whine når psu belastes (typisk når pcen jobber) , er det tilfelle bør den erstattes da det kan være tegn på ustabil psu (men ofte er den helt grei).

 

Om det er en billig jalla psu (eller billig merke psu) bør man tenke på å bytte den ut. En god PSU koster som regel 175 kr pr 100 Watt som feks noen corsair psu'er og Seasonic.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Nesten sånn at du bør skrive navnet på PSU'en også.

Det kan være en form for Coil Whine når psu belastes (typisk når pcen jobber) , er det tilfelle bør den erstattes da det kan være tegn på ustabil psu (men ofte er den helt grei).

 

Om det er en billig jalla psu (eller billig merke psu) bør man tenke på å bytte den ut. En god PSU koster som regel 175 kr pr 100 Watt som feks noen corsair psu'er og Seasonic.

 

Corsair HX 650W PSU, 80 PLUS® Gold

ATX 12V V2.31, Modular, 6x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Fan, EPS 2.92

 

Er ikke strømforsyning og PSU det samme..?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Psu og strømforsyning er nøyaktig det samme.

Jeg vil anta at din Psu har et coil whine problem ja, generelt burde problemet vært løst men CWT er de som står bak selve produksjonen av Psu'en og det har sannsynligvis en viss sammenheng.

 

Prøv å isoler lyden og lytt i nærheten av Psu for å være sikker, så ta kontakt med butikken hvor du kjøpte den.

 

Edit : Jeg hadde ikke fått med meg at du hadde skrevet modellen på psu tidligere :p

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...