Gå til innhold

Skylanders - noe for en 6 åring?

Gorzun

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Sorry for sent svar, men prøvde ikke Skylanders før i går. Kort sagt har jeg begge (Spyro's Adventure og Giants) på 3DS, og personlig synes jeg det er noe av det beste som er laget innen plattformspill på veldig lenge. Faktisk kan jeg gå så langt som å si at jeg har PC, PS3 og 3DS, men vurderer sterkt å kjøpe Wii U kun for Skylanders 3 når den tid kommer. Jeg sjekket en anmeldelse på ign.com der fyren lot sønnen sin på ti år stå for det meste, og sønnen spiller det stort sett daglig. En seksåring burde dermed fint klare seg. Kanskje må du hjelpe ham litt enkelte steder, men det er da bare hyggelig?

Det du bør tenke mest på er hvor mye du har lyst til å betale. Det første spillet (Spyro's Adventure) burde falle raskt i pris nå da oppfølgeren (Giants) er ute, så har han ingen av spillene ville jeg gått for det første. Men det viktigste er at som du sikkert vet bruker man ekte figurer for å velge hvem man vil spille med. For all del, kjøper du startpakken med portal og hele greia før du med tre figurer, og du trenger ingen flere for å runde spillet. Du vil bare ikke kunne runne det 100%. Skal du runne det 100% trenger du en figur av hver av de åtte elementene i spillet, altså åtte figurer.

En annen ting du bør tenke på er at om han senere får Giants kan han bruke alle figurene fra det første spillet. Stort sett går det greit andre veien også om han får Giants først, men det er noen nye figurer som ikke vil fungere i det første spillet. Med andre ord er det nok en fordel å først kjøpe Spyro's Adventure (og eventuelle figurer som passer til, om du er snill.) Det vil gjøre det billigere å kjøpe Giants senere, fordi du da kun trenger selve spillet.

En annen ting er at alle figurene er multiplattform, så om du kjøper for eksempel Spyro's Adventure til PS3 nå, kan han fortsatt bruke de samme figurene i Giants på Wii U senere, om du kjøper en sånn en. :)

Men som sagt, jeg synes det er svært bra, og du trenger strengt tatt bare startpakken. En seksåring burde ikke ha noe problem å spille det, og spesielt ikke om han får litt hjelp her og der om han trenger det. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar! Det blir nok bursdagsgave!

Er en ytterligere ting jeg lurer på.

Er figurene sonefri? Tenker uansett å kjøpe programvaren med norsk/svensk tale (om det finnes), men har sett at figurene er en del billigere på amazon.

Noen som vet dette?

Lenke til kommentar

Kan ikke si det helt sikkert, men de er uavhengige av plattform. Jeg har begge Skylandersspillene til 3DS samt Giants til PS3, og jeg har ingen problemer med å bruke de i på begge plattformene. Bare husk at ikke alle Giants-figurene (de nye, gigantene og de som lyser, aka LightCore) ikke kan brukes i Spyro's Adventure.

Det som gjør at figurene faktisk er mulig er en liten teknologi kalt NFC, eller Near Field Communicator. Kort sagt er det en liten chip i figurene, og en liten dings i portalen som kan lese og skrive til denne chippen. Når figurene flyttes nært portalen vil dingsen i portalen registrere chippen og lese den, og vi får figuren i spillet. Dette har nok ingenting med plattform å gjøre, så jeg tviler sterkt på at det er en regionsperre på den.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skylanders er absolutt og anbefale. Kjøpte adventures til guttungen på 5. Vi ble begge hekta. Her er det mulighet for far og sønn og spille samtidig. Figurene koster jo sitt, men onkler og tanter vet hva de kan kjøpe til bursdager og jul. Vi skal selvsagt gå til anskaffelse av Skylanders Giants også. Vi spiller på xbox.

Lenke til kommentar

La merke til en kul detalj. Når du er i Arena battle roper publikum navnet på karakteren du spiller. Liten detalj, men føles bra. :) Hvordan er det i multiplayer? Roper de navnet på begge to?

Hvem er favoritten deres så langt? Jeg klarer ikke helt å bestemme meg, men har noen få jeg liker mer enn andre:

- Stealth Elf: Trenger vel bare si Elf Jitsu. :p

- Chill. Usaklig irriterende når hun tar på seg hatter ("What a... cool... choice." osv), men digger spillestilen hennes med isblokkene. Bruker henne mest i nærkamp. Også morsomt at vi kan bruke skjoldet hennes for å slå med, og slår vi isblokkene flyr de avgårde som missiler og knuser alt som står i veien.

- Whirlwind. Var skeptisk først, men en drage-fugl-enhjørning-greie som skyter regnbuer blir aldri feil. :p

- Drill Sargeant. Fyren er helt rå. Skyter drillene som raketter og doser ned alt som er i veien. I 3DS-versjonen har han til og med et liten maskingevær på hodet. Liten mini-Terminator, det der.

Btw noen som vet hva de karakter-baserte questene er for noe? Jeg har funnet ut at en er å banke et visst antall fiender, og en annen heter Fully Stoked, eller noe sånt. Men hva skal jeg gjøre der? Har kommet over halvveis på den med Stealth Elf, men aner ikke hva jeg gjorde. Og hva er de andre questene?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...