Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygget pc får ikke kontakt med skjerm, tastatur og mus.

Anbefalte innlegg

Bygget ny pc i går og fikk installert win7. Hadde problem med å få installert windows, problemet var at tastaturet og musa ikke fikk kontakt med pcen det ble løst ved å bruke noen andre usb utganger. Nå er problemet at pcen ikke får kontakt med tastaturet, skjerm og mus. Jeg har testa med forskjellige usb utganger, har også testa med hdmi og dvi. Det lyser ett rødt lys på hovedkortet ved siden av minnet, tror dette lyste rødt i går.

Kan laste opp bilder i morgen vist det hadde hjulpet dere til å hjelpe meg.

Håper noen kan hjelpe. :)

Endret av sykkelhjul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyser det rødt bare ved minnet eller andre steder også? Blinker det eller er det konstant? Hvis det lyser andre steder veksler det fram og tilbake?

Hvis det lyser konstant bare ved minnet så har du et eller annet problem med minnet ditt.

Følg disse stegene i rekkefølge til problemet blir løst:

1. Sjekk igjen om minnebrikkene sitter ordentlig i, på nyere hovedkort har jeg merka at jeg må bruke mye mer kraft for å få dem ordentlig på plass.

2. Hvis du ikke bruker alle minnekanalene, sjekk at de ligger i riktig kanal.

3. Hvis hovedkortet ditt har et memOK! knapp på hovedkortet så trykk på den og la den kjøre, enkelte minnebrikker kan ha problemer med enkelte hovedkort og denne funksjonen kan løse det. La den kjøre til den er ferdig, les manualen til hovedkortet om hvordan du utfører memOK! funksjonen på hovedkortet.

4. Fjern alle og prøv med en og en minnebrikke (husk å sette den i riktig kanal, sjekk manualen til hovedkortet hvis du er usikker) til pc'en starter.

5. Hvis ingen av de sjekkene over funker så er det mest sannsynlig feil med minnebrikkene dine, se om du får testet med noen andre minnebrikker!

Dette er selvfølgelig hvis det er et rødt lys som lyser konstant på hovedkortet ditt.

Håper dette løser problemet ditt! Post gjerne bilde av hovedkortet ditt!

Lenke til kommentar

Det lyser bare rødt ved minnet. 1. Minnebrikkene sitter som de skal. 2. De sitter i riktig spor. 3. Har utført memok, det røde lyset er der fortsatt. 4. Har prøvd en og en minnebrikke, lyser rødt uansett hvem av dem som sitter i og hvor de sitter i.

Skal se om jeg får testet med andre minnebrikker, har et annet hovedkort jeg kan teste med vist det er noe poeng i det.

Minnebrikkene har vel ikke noe og gjøre med usbportene da ingen av de fungerer som de skal. På grunn av dette med usbportene så tror jeg kanskje det er noe tull med hovedkortet? Alt fungerte som det skulle for to dager siden, har fått installert windows 7.

hk: ASUS P8Z77-V PRO Z77 S-1155 ATX IY

minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ

:)

Endret av sykkelhjul
Lenke til kommentar

Så du kommer inn i windows? Hører du windows intro lyden eller fungerer skjermen igjen? Hvis så, er det nok noe galt med hovedkortet ditt, hvis ikke du kommer inn i windows og skjermen ikke skrur seg på så er det nok minnebrikkene og/eller hovedkortet.

Endret av Saykin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...