Gå til innhold

[Løst] To år gammelt skjermkort, verdt det?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har er XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5 som jeg kjøpte i 2010 for 3199kr.- da. Jeg har blitt spurt om å kjøpe et likt skjermkort for 1000kr i dag. Er det prisen verdt det? Får jeg mye bedre ytelse i crossfire?

Jeg hadde tenkt å kjøpe et GTX660 om dette ikke ble en bedre deal, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkje verdt det, ytelse økningen med crossfire er ikkje noe særlig. Vis du er heldig får du kanskje 25-30% økning av fps. GTX660 er eit bedre val.

http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_hd_5870_crossfirex_test_review,7.html

http://www.guru3d.com/articles_pages/gigabyte_geforce_gtx_660_windforce_oc_review,13.ht

Edit: La til noen tester, sjekk 1920x1200 oppsløsningen. Instillingene på hver test er like.

Ser at ytelsen er så godt som LIK mellom GTX 660 eller crossfire hd 5870. Praktisk sett er det lurt å gå for GTX 660, HD5800-serien er neste mann som mister driverstøtte fremover. Dessuten bruker Crossfire ca. dobbelt så mye strøm.

Endret av Eslu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikkje verdt det, ytelse økningen med crossfire er ikkje noe særlig. Vis du er heldig får du kanskje 25-30% økning av fps. GTX660 er eit bedre val.

Kilde?

Uansett, skulle jeg først ha oppgradert fra HD 5870 ville jeg ha gått for HD 7950-7970, 670 GTX.

Lenke til kommentar

GTX 660 er rundt 10% raskere enn HD 7850, som igjen er omtrent 5% raskere enn HD 5870. En 15% økning er ikke noe å hoppe i taket for.

CrossfireX er den billigste oppgraderingsveien, en bedre løsning vil være å gå for et HD 7950 eller GTX 670

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...