Gå til innhold

Er lydkort vits for meg?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle spørre dere litt om lydkort, siden det er et ganske ukjent område for meg.

 

Problemstilling: I spill føler jeg noen ganger de jeg spiller med hører ting jeg ikke hører. (For eksempel en bil i det fjerne, hører ikke jeg før den er mye nærmere).

 

Hardware: Bruker G35 Headset, USB-kobling. Etter hva jeg har forstått så er det et headset med innebygd lydkort.

 

Ser kjapt på lydkort på nettbutikker, og der er det minijack koblinger(?).

 

Spørsmål:

Har jeg en grunn for å kjøpe et lydkort?

Kan jeg bruke et lydkort med G35-headset, og har det noen funksjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest PingPangbv

Tenkte jeg skulle spørre dere litt om lydkort, siden det er et ganske ukjent område for meg.

 

Problemstilling: I spill føler jeg noen ganger de jeg spiller med hører ting jeg ikke hører. (For eksempel en bil i det fjerne, hører ikke jeg før den er mye nærmere).

 

Hardware: Bruker G35 Headset, USB-kobling. Etter hva jeg har forstått så er det et headset med innebygd lydkort.

 

Ser kjapt på lydkort på nettbutikker, og der er det minijack koblinger(?).

 

Spørsmål:

Har jeg en grunn for å kjøpe et lydkort?

Kan jeg bruke et lydkort med G35-headset, og har det noen funksjon?

 

Nei, i ditt tilfelle har det ingenting å si om du har et lydkort eller ikke. USB-headset bruker programvare som installeres på PC-en for å drive høyttalerne. Derfor vil du enkelt kunne få grei lydkvalitet med et USB-headset selv om du ikke har lydkort, men du vil alltid kunne få bedre lydkvalitet med et godt analogt headset kombinert med et godt lydkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kamerat av meg hadde det headsettet der med seg på TG i påsken som var. Han hadde mye problemer med mic'n på det. Jeg testet det såvidt der og synes kvaliteten var langt under par etter hva jeg selv er vant med. Har prøvd usb headset før og synes det minner mye om gamle trådløse batteri headsett. Over en snart 20 TG's +++ har en prøvd/sett litt forskjellig.

 

Du vil definitivt uten tvil kunne få en bedre spill opplevelse ved å kjøpe et nytt headsett.

Bruker selv beyerdynamic dt 770 pro og et ss siberia blue, av den gode sorten med fast mic, som funker iht. voice/chat/teamspeak/mumble/skype etc. Virker som v2 versjonen av det har noe slike problemer men tror det er bare snakk om innstillinger.

Bruker et asus d2x lydkort for musikk/spilling, men et vanlig pci lydkort av nyere dato vil funke greit og, samt en slipper å evt. okkupere en pci-express slot som en kan være avhengig av å stå ubrukt iht. i å beholde f.eks 16x/32x pci-e link hastighet for skjermkortet. (trivielt, men kjekt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...