cdrom Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Tenkte ca. 5gig, noen innvenninger? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Du kommer til å angre dyyyyyyyyyypt:) Har selv hatt edn på 5GB en gang og kjenner 2 andre som har det. Alle vi var/er så utrolig irriterte på dette og plages med det for hver bidige oppstart. Slipp deg selv for mye irritasjon og ha den på 10GB. det er utroooolig befriende å slippe å se de meldingene om lav diskplass Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Du kommer til å angre dyyyyyyyyyypt:) Har selv hatt edn på 5GB en gang og kjenner 2 andre som har det. Alle vi var/er så utrolig irriterte på dette og plages med det for hver bidige oppstart. Slipp deg selv for mye irritasjon og ha den på 10GB. det er utroooolig befriende å slippe å se de meldingene om lav diskplass er 10gig nok? Kan ta dobbelt så mye om nødvendig... Lenke til kommentar
alexio Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 5 skulle nok holde.. Jeg hadde 4 en gang, men da fikk jeg aldri mer enn rundt 200-300 MB ledig.. så 5 skulle holde, jeg liker 6. Alltid fint med litt bedre plas enn man trenger.. Hvis du har 200 GB hdd, ser jeg ikke vitsen med å ha 5 MB i stedenfor 6, da forskjellen fra en GB til en annen er svært liten.. --alexio Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Det kommer litt an på hvor du skal installere programmer. Dytter du alt inn i c:Program Files, er 5 Gb litt lite. Har du en egen partisjon for programmer, går det fint. Det varierer jo selvsagt litt for hvilke Windows versjoner du kjører. Personlig har jeg en 10 Gb partisjon. Her installerer jeg også de fleste programmer (Office osv.), og det går greit. Lenke til kommentar
yodarcc Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hvordan tar jeg bort den melinga? Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 jeg har 250gig hd, har programmene på en annen disk.......... Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Installerer du appz på C:programfiler ? Har du Mine Dokumenter på C: ? I såfall bør du ha adskillig mer enn 5 GB. Selv har jeg C: på 20GB, bruker denne til OS+installerte appz. Mine Dokumenter (inkl. Outlook datafiler etc) har jeg på D: slik at jeg kan formattere C: av hjertens lyst uten å miste noe verdifullt Kjører clean install, legger til standardprogrammer + oppdateringer og tar en image av C: Ved nyinstallasjon er det bare å legge inn image't så er du oppe og går igjen. Hele prosessen tar under 1 time og anbefales dersom du installerer OS ofte (typisk 3-4 ganger årlig eller mer). Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Installerer du appz på C:programfiler ? Har du Mine Dokumenter på C: ? I såfall bør du ha adskillig mer enn 5 GB. Selv har jeg C: på 20GB, bruker denne til OS+installerte appz. Mine Dokumenter (inkl. Outlook datafiler etc) har jeg på D: slik at jeg kan formattere C: av hjertens lyst uten å miste noe verdifullt Kjører clean install, legger til standardprogrammer + oppdateringer og tar en image av C: Ved nyinstallasjon er det bare å legge inn image't så er du oppe og går igjen. Hele prosessen tar under 1 time og anbefales dersom du installerer OS ofte (typisk 3-4 ganger årlig eller mer). hvordan tar jeg image? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg anbefaler 5 GB. Jeg har brukt det i flere år, og har aldri hatt problemer. Akkurat nå kjører jeg 4GB, og har 300MB ledig, pluss en pagefile på 1,2GB som jeg egentlig kan slette/redusere kraftig. Hvis du bruker partisjonen som en windows partisjon, blir det ikke problemer. Dvs, du lagrer ting som ikke har noe med windows å gjøre andre plasser. Jeg lagrer følgende mapper på en annen partisjon: - My documents (+my pictures/videos/music) - Desktop - CD brenning temp mappe - Alle spill jeg installerer - Tror det er en mappe eller to til... Dette er genialt, fordi du kan formatere windows uten å måtte stresse med å ta backup og slikt! Bruk Tweak UI til å definere hvor disse "spesial" mappene ligger. Edit: OMG! :o 7 stykker hadde skrevet innlegg mens jeg skrev mitt! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 en OS disk bør ha over 10%(gjerne 15-20%) ledig plass konstant. dette er for at ikke ytelsen skal lide for mye. en annen ting er at det er trasig å defragge en partisjon som har lite ledig plass med en 10GB partisjon bør man ligge unna de siste 1-2 GB. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 er 10gig nok?Kan ta dobbelt så mye om nødvendig... Heh, prinsippet gjelder jo som i "Jo mer jo bedre". Men det er ikke nødvendig å ha den for stor. 5GB er for lite nesten uansett hva du bruker PCen til. 10GB gjør at du kan bruke My Documents, TEMP-folderen, laste ned fler til C: for så å legge det til en anenn disk, installere alle de drittprogrammene som SKAL installeres på C: pluss å kunne bruke skrivebordet til å lagre filer på, veldig midlertidig. 15GB er for mye til det formålet, men alt fra 11GB og oppover gjør jo at du da kan begynne å lagre spill på C:, ha et par filmer, en liten mp3-samling og ting du gjerne vi ha på skrivebordet og ikke i en snarvei. Men grensen går vel ved 20GB. Jeg tror dette må være maxgrensen for hva som bør være. For når Windows-pasrtisjonen ryker mister du jo alt du har på den, og det er da det er bra å ha backup/alle filmene osv på en annen disk. Selv anbefaler jeg 10GB, 15 hvis du har masse du vil ha liggende rett ved deg. bare sørg for å holde god orden på mappestrukturen din osv da Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 5GB er for lite nesten uansett hva du bruker PCen til. Hvordan kan du forklare at jeg bare bruker 2,48 GB av windows partisjonen min? Jeg har alle nødvendige programmer installert, deriblant Easy CD-creator 5 og Office 2003 (med alle funksjoner installert). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå