Gå til innhold

Tur gjennom USA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I sommer var jeg i USA i 60 dager, jeg har ikke regnet helt på det, men jeg brukte nærmere 1200-1400 kr hver dag i snitt.

Dette inkl. alt bortsett fra flybiletter. Med "alt" mener jeg mat, haug av moteller + hoteller, shopping, bensin, snittpris av leie av bil pr dag, billetter til fornøyelseparker, parkingsbiletter, osv osv, alt som koster penger på turen. Prisen er basert på min andel av utgiftene.

Hva man bruker på en tur er nok veldig forskjellig fra person til person, men jeg tror ikke det er langt unna sannheten hvis du ikke skal sitte å stirre i en vegg hele turen..

Jeg ville i utgangspunket regnet minst 1000-1200 kroner dagen som en sikkerhetsmargin på en slik tur. Så da kan du jo gange det med antall dager + flybilletter for å nærme deg en aktuell pris..

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Enig i prisnivået. Tar du med flybillettene vil jeg si at 1500 kr er en grei snittpris pr dag, selv om jeg personlig aldri har brukt mer enn litt i overkant av 1000 kr pr dag (3 og 4 uker), alt inkludert (også fly).

Jeg antar at TS skal på en slags roadtrip på måten han ordlegger seg på.

3-4 ukers budsjett:

Flybilletter: ~6000 kr pr person.

Leiebil: Veldig variabelt etter hva standard man vil ha, og hvor mange som skal dele på å betale den. Regn rundt 7-8000 kr totalt så får dere en grei bil.

Bensin: Spørs på hvor mye dere skal kjøre, men totalt 3-4000 kr er et greit utgangspunkt.

Motell: 500 kr pr person pr dag i snitt.

Mat: 200 kr pr person pr dag. Noen dager blir det nok mer, men de fleste dagene blir det mindre.

Attraksjoner: Spørs på hva man vil.

Veldig omtrentlige tall. Det er mulig å leie en bil til noen få tusen å knote seg rundt i. Det er også mulig å bo betraktelig billigere steder, og spise mye billigere fastfood.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...