Gå til innhold

ok fotoryggsekk ønskes

Anbefalte innlegg

Rett over jul skal jeg på en tur over dammen til blant annet Chicago og enkelte storbyer på vestkysten av USA.

Har erfart fra tidligere liknende turer at skulderbagen min Domke F-2 blir tung og drassete om man skal være ute en hel dag og samtidig har kameraet med seg til enhver tid.

Derfor lurer jeg på om dere har noen forslag til en ryggsekk som kan passe til bybruk og f.eks. korte fotturer.

Jeg har følgende kriterier:

- Plass til middels kamera + 70-200mm + et par ekstra mindre objektiver, blits

- Sekken bør ikke skille seg ut som en fotosekk, mye stygt der ute har jeg oppdaget.

- Bør være komfortabel

- Pris rundt 1000 lappen er okay

Har sett på blant annet disse:

- Think Thank photo Streetwalker

- Lowepro flipside sport 15L aw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med med ThinkTank Streetwalker HD. Har hatt den med til Cuba, India, Tyskland, Argentina, Laos/Kambodsja og Israel/Palestina - noen av gangene pakket med fotoutstyr/laptop, og noen av gangene til oppakning av andre ting og fotoutstyert i en Domke F2. Både ThinkTanken og F2en ser fortsatt nesten ut som nye etter mye bruk både i innland og utland.

Det jeg liker best med ThinkTanken kontra sekker fra mange andre merker er at man har tilgang til alt utstyret når man åpner lokket - siden den åpner som en koffert.

Edit: Og så er den helt modulær innvendig - så om man ikke fyller den helt opp med fotoutstyr, er det enkelt å gjør plass til andre ting. Eller så kan man ta ut alt og bruke den nesten som en vanlig sekk - som jeg gjør for tiden, med betydelig mindre og lettere fotoutstyr enn det jeg brukte å bære på.

Den største oppakninga av fotoutstyr jeg har hatt med meg var: 1D III, 5D II, 24-70L, 35L, Sigma 70-200/2.8, blits, og litt annet tilbehør. Funka helt fint det, men den var nok litt for tung til lengre utflukter. Mulig magebeltet hjelper på det, men har litt for stor pondus til at jeg synes den er komfortabel. ;)

Endret av olegunnaro
Lenke til kommentar

Jeg har en Think Tank Streetwalker Pro, og kan anbefale denne på det sterkeste, men til reiser har jeg en fra Case Logic (tror det er denne: http://www.caselogic...aLaptopBackpack).

Fordelen med den er at den er veldig lett (rundt 900 gram, noe som kan bety noe hvis du nærmer deg maksgrensen for håndbagasje), og den har plass til laptop eller iPad. Den er også rimelig, og jeg mener jeg betalte rundt 700 kroner i billigste nettbutikk i fjor.

Men skal du gå mye i skauen er Think Tank-en bedre å bære, og den er mer solid. Jeg liker heller ikke stativfestet på siden av den fra Case Logic, da det gir ujevn vektfordeling.

Lenke til kommentar

Jeg har klart meg uten dedikert fotoryggsekk frem til nå, men kjøpte en Lowepro Photo Sport 200 AW isommer. Jeg liker sekker som har plass til litt andre ting også og valgte til slutt denne fordi den var ganske lett og har plass til litt ekstra. Skal ikke påstå at det er noe perfekt produkt, både fotodel og ryggsekkdel er ganske små så en 70-200 montert på huset går sansynligvis ikke i fotodelen, men muligens i topprommet. Kunne også tenkt meg litt hardere avstivning rundt fotodelen og bedre plass til småtiing som batterier, filter osv.

Men som reisessekk med litt fotoutstyr kan den være et bra alternativ. Japan Photo hadde den inne i sommer i Byporten i Oslo, mistenker at fotodelen er litt for liten for deg, men får du sjansen så kikk på Photo Sport 200 AW.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...