Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hjelp! Satte explorer.exe som standardprogram for .7z filer...

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg tenkte på.. Eller jo, men det trenger dere ikke vite, men her er historien alikevel dersom noen har lyst til å lese litt;

Jeg hadde lyst til å kvitte meg med WinRaR helt fordi jeg hadde gått lei av dens UI, så jeg avinstallerte det og installerte 7-Zip. Etter at jeg hadde fått alt på plass og slik, så jeg at .zip filer får Windows' standardikon for komprimerte filer (mappe med glidelås) og siden det var så lenge siden jeg hadde sett den ville jeg se om jeg ikke kunne få .7z filene til å få samme ikonet, fordi når du forteller Windows at filtypen skal åpnes med 7-Zip får du et ikon av ett ark med 7-Zip logoen på, som jeg ikke synes så så bra ut. Jeg så da at .zip filer ble åpnet i Windows Utforsker og resten er historie. Denne historien.

Her stiller jeg spørsmål og utdyper problemet mitt litt mer.

Noen peiling på hvordan jeg kan fikse dette?

Når jeg høyreklikker og går inn på egenskaper får jeg opp samme meny som når du høyretrykker en .zip fil, men uten egenskapen til å bytte hvilket program den åpnes i.

Er det noen som har noen gode idéer? Måter jeg kan tulle med registeret som kan fikse det, etc. etc?

EDIT: Tok et bilde jeg.

nx24w5.jpg

Og før noen foreslår det; høyreklikk>åpne i...>Bruk alltid valgt program(...) er grået ut av en eller annen grunn.. Var borti dette en annen gang da jeg satte standardprogram for .txt filer til cmd.exe. Fikk ikke løst det da jeg skulle kjøpe en ny PC likevel.

15guk5v.jpg

Endret av Vent180dager
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I vista er det :

kontrollpanel -> standardprogrammer -> tilknytt filtype eller protokoll til et program - > finn frem til .zip og velg deretter program

Er vel noe liknende i Win 7

Så mistenklig ut som Windows 7 bakgrunnen på screen bumpen :p

Bra du tar hensyn sofokles, men jeg unner ingen slitet med Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...