Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

anlegg til ein kompis

Anbefalte innlegg

hei... :)

eg bare lure på om det er noen som kan sette opp ein fult anlegg oppsett til ein kompis av meg?

han har ingenting, og han vil bruke ca.7000-15000.

han skal ha det i ein Volkswagen Caddy :)

håper på at noen finner ett fint oppsett til han ;)

Endret av dassloket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

litt ute av trening her nå, men om dere finner ut hvilken størrelse det er originalt på høyttalerne så vil iallefall valget der ha litt å si.

For å starte med spiller så er pioneer og alpine sjeldent dårlige valg, og så han evt. slipper å blakke ut lapp for lapp på en super-spiller når en ikke trenger mer enn DENNE.

om vennen din virkelig ønsker god lyd i bilen før han dempe den. Dvs. at han tar ut det som er av seter og deksler og legger dempematter rett på dører gulv og tak. det tar litt tid, men det er verdt jobben! så mulig 1 gjør jobben av DENNE.

Til selve lyden forran ville jeg gått for noe god lyd fra Focal (ala DISSE), et merke som vet å levere kvalitet! drevet av en Mosconi forsterker som DENNE, det skal være ganske på toppklasse av sin prisklasse.

Husk å sjekke hvilken størrelse det er originalt på høyttalerne i dørene forran. de jeg linket til var 5,25", en ganske standard størrelse. Om størrelsen skulle være 6,5" vil DISSE være tilsvarende. Evt. om 4" skulle være originalt så har de DISSE som er en slim-verson tilpasset tynnere dører. skulle bilen ha så stor standard som 8" ville jeg gått for DISSE.

Husk også å sjekke hvordan vinduet går ned i forhold til høyttalerne, er jo kjipt å bytte til de råeste høyttalerne for å finne ut at de ikke kan brukes pga. vinduet ikke kan lukkes.

som en finish ville jeg også hatt en subwoofer baki, bare for å fullføre spekteret, men om han ikke skulle ønske sub, vil det å gå opp noen modeller på dørhøyttalerne være veldig bra alternativ, muligens til noe av Gladen, de har mye bra bass i høyttalerne sine.

Basspakken vennen din burde gå for trenger ikke være stort mer enn DENNE, en ganske rå pakke som vil levere god bass i bilen da det er en ganske åpen bil.

om han skulle ønske enda kraftigere bass enn fra en 12" vil kanskje ikke det å lage kasse være noen hindring? om så tilfelle vil DENNE subben være en flott drevet av DENNE forsterkeren, det er selvsagt en lengre prosess å lage kassa og tilpasse den, men om han er en basselsker så vil den subben gi mye glede!

kabler er selvfølgelig essensielt for elektriske duppeditter, og uansett (innenfor visse grenser selvfølgelig) hva han skulle velge å gå for vil trolig 35mm2 være tilstrekkelig og DENNE pakken passende. skaff en kabelsplitter og del til hver forsterker.

HUSK:

- Jording er veldig viktig å gjøre riktig! Jorde på et rent, metallpusset punkt om du ikke har mulighet til å dra helt tilbake til batteriet.

- Koble ALLTID av - (minus) på batteriet når du kobler med bilstereo.

- Sikringer skal så nærme batteriet som mulig.

- Isoler alltid løse kabler og sikre at de som skal være festet noen vei FAKTISK sitter, fantastisk kjipt om en + (pluss) kabel hopper rundt i bilen og treffer jord direkte, blir plutselige branner av sånt.

Lenke til kommentar
  cossiemk1 skrev (På 5.10.2012 den 14.25):

Øøøø, hvor mener du han skal plassere den subkassa henne?? Det er jo snakk om en caddy her ;)

Sånn jeg forstår det så varierer det om de har skilleveggen der eller ikke, så om han ikke har veggen, eller bare bikkje-gitter er det jo ikke stort værre enn å stroppe fast basskassa. er dessuten en romslig bil som gir grei klang for bassen (og generelt lyden), lite forstyrrelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...