Gå til innhold

Ivy League colleges

theaab

Anbefalte innlegg

Et annet tips. Søk på et college det er lettere å komme inn på. Gå freshman year der, og søk om transfer (hvis du fortsatt ønsker) til et annet college. Men da kreves det at du får en høy GPA første året.

som dmaa skriver. Det handler om å skille seg ut. Du trenger nødvendigvis ikke høyt snitt. Det kan jeg bekrefte. Jeg studerer ved Penn State og jeg gikk ut av vgs med 2,9 i snitt. Og Penn State er en veldig bra skole.

Penn State er ikke en Ivy league skole, selv om det er en veldig god skole.

Endret av Christeven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste her er sikkert oppgitt over de som får innfallet av å gå på de beste skolene i verden fordi det er prestisje. Jeg tror ikke det er så altfor håpløst som folk skal ha det til. Greit, du må gjennomgå noen tester og slikt, men alt i alt så er det vel bare det å orke?

Jeg tror også at søknadsprosessen til studier i USA er såpass tidkrevende at det er mer fornuftig å søke andre steder som England, Australia (Uni of Melbourne, Australian National University), Danmark og Tyskland. Dette er ikke for å bryte ned drømmen din om å studere ved et av de beste universitetene i verden. Om du forstår kravene som stilles, og du vet at du kan oppfylle de, så er det bare å kjøre på.

Lenke til kommentar

Har tenkt mye på psykologi.

Anbefales på det sterkeste at du først finner ut HVA du vil studere før du tenker på HVOR du vil studere.

Kjenner ikke fagfeltet, men det er ikke nødvendigvis sikkert at de beste studiesteder er disse du tenker på, ei heller er det sikket at det er USA som er beste alternativet for deg.

Til sist sjekk lånekassen og ANSA.

Lenke til kommentar

Hvis man føler søknadprossesen til Ivy League skolene er et ork har man kanskje ikke så mye der å gjøre.

Til TS: Ha høye karakter, og utfordrende fag. Finn din nisje, så det du har av EZ er spesielt rettet mot det. Hvis du ønsker å studere computer science feks, kan det være lurt å ha programmert noe å vise til fra før. Ellers setter de veldig pris på ledererfaringer, de vil se at du er en sosial person som går gått sammen med andre mennesker. Jeg tror det også er viktig å være realistisk med seg selv, tror mange bare hører navnet Harvard og tenker der vil jeg gå, men man må huske på at Harvard ikke er for alle, og at du trenger de rette egenskapene for å passe inn der.

Hvis du har seriøse planer om Ivy-league vil jeg anbefale deg å starte i VG2 med SAT forberedelser, ta din første SAT på våren i andreklasse, og deretter en til på høsten. Bruk sommeren mellom andre og tredje klasse på å forberede andre nødvendigheter som essays.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...