boffeeen Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg vil som mange andre unge folk reise mens jeg er ung, men siden min egen livsstil ikke er veldig lik de fleste på min alder (jeg avskyr alt som har med drikking og festing å gjøre, og det er i hvert fall uaktuelt å reise med menighetsungdom) vil jeg helst reise alene. Jeg har ingen reiseerfaring utover et par familieturer rundt om i verden, så jeg prøver derfor å tilegne meg litt kunnskap før jeg bestiller billetter til hvor enn jeg vil reise på et gitt tidspunkt. Med det sagt: Hva bør man tenke på når man reiser alene? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Stort sett det samme som når du reiser sammen med noen. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg vil som mange andre unge folk reise mens jeg er ung, men siden min egen livsstil ikke er veldig lik de fleste på min alder (jeg avskyr alt som har med drikking og festing å gjøre, og det er i hvert fall uaktuelt å reise med menighetsungdom) vil jeg helst reise alene. Jeg har ingen reiseerfaring utover et par familieturer rundt om i verden, så jeg prøver derfor å tilegne meg litt kunnskap før jeg bestiller billetter til hvor enn jeg vil reise på et gitt tidspunkt. Med det sagt: Hva bør man tenke på når man reiser alene? Velg reisemål -> Kjøp Lonely Planet reisebok om reisemålet -> Der finner du noen tips til dem som reiser alene. Det er forskjellige ting å ta høyde for om man reiser alene i New York og Mombasa. Lenke til kommentar
Kreative87 Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Australia er ett fint sted å reise alene, folk er utrolig vennlige, hjelpsomme og pratsomme der, så det er lett å bli kjent med folk. Lenke til kommentar
frankhaugen Skrevet 15. oktober 2012 Del Skrevet 15. oktober 2012 Jeg vil som mange andre unge folk reise mens jeg er ung, men siden min egen livsstil ikke er veldig lik de fleste på min alder (jeg avskyr alt som har med drikking og festing å gjøre, og det er i hvert fall uaktuelt å reise med menighetsungdom) vil jeg helst reise alene. Jeg har ingen reiseerfaring utover et par familieturer rundt om i verden, så jeg prøver derfor å tilegne meg litt kunnskap før jeg bestiller billetter til hvor enn jeg vil reise på et gitt tidspunkt. Med det sagt: Hva bør man tenke på når man reiser alene? Kanskje velge med omhu, (i forhold til rykte på stedet du reiser til), for reiser en enslig mann til thailand så "vet" alle hva han skal der å gjøre, og kommer du hjem UTEN kone så kan kan det være verre XD men som nevnt over det de samme tingene å tenke på, hva det er viktigst å ta hensyn til er å ikke være HELT alene de ran er veldig vanlig i resten av verden sammenlignet med Norden. Så kjøp deg en billig drittelefon skal du ha det med deg, og ha en fake lommebok i baklomma med en liten mengde cash sånn at blir du ranet så kan du tra fram 200,- telefonen og de få hundre du har i lommeboka, mens dine virkelige verdier ligger gjemt et annet sted på kroppen. Ikke stol på at noe er trygt på hotellrommet, og ikke reis et sted du ikke er velkommen. Gå på UDs nettsider å følg tipsene deres for det stedet du skal reise til. For min egen del, skulle jeg reist alene på ferie ville jeg reist til Japan, og hatt en "working vacation" 2-3 mnd ;-) -frank Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg pleier å droppe de fleste av rådene til forrige taler, glemme tannbørsten hjemme og hive et par t-skjorter i sekken. Det går stort sett bra. Foretrekker å bo på hostel når jeg reiser alene, med enkelte svippturer innom topphoteller når jeg har behov for å avreagere. Blir fort fryktelig stille på hotellrommet 18. kvelden på rad. (Alternativet er en noe mer vågal strategi: book aldri mer enn én natts overnatting, innen dag to bør man da ha funnet en seng med ledig plass ...) Litt alvorlig: det er plenty av andre som er i samme situasjon, og så lenge du sørger for å møte none av disse underveis på turene dine har du lite å bekymre deg for. Ideen om at alle ungdommer som reiser er store gjenger med fyll og fanteri som eneste mål er en myte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå