hsvendse Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Printeren min vises ikke i windows lenger...hører det kommer lyd når jeg kobler til og fra usb ledninga...så kabelen er vel i orden..har prøvd installere driver på nytt...har 2 printere og samme problem....kan noen hjelpe, må jeg installere windows på nytt? Har prøvd søke etter printer, finner den ikke... Endret 4. oktober 2012 av hsvendse Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hviken Windows utgave har du? Når oppstod problemet? Er printeren gammel? Hadde også vært lurt om du oppga Navn og modell på *Hovedkort. Lenke til kommentar
Whitestar Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 (endret) Wow! Dette skjedde faktisk meg også, så sent som i går. Dvs. hvis det er samme problemet da. Her er mitt problem: Når jeg kobler til skriveren, så kommer beskjeden "USB device not recognized" i en boble nede i systemfeltet til høyre. Det begynte plutselig å skje nå. Sist jeg brukte skriveren, var vel for en uke siden eller noe sånt, og da funket den helt fint. Under Device Manager så vises akkurat den USB-enheten som et utropstegn, men under Devices and Printers så ser alt bare fryd og gammen ut. Står at driveren fungerer som den skal. Har googlet litt, men ikke blitt noe særlig klokere av det jeg har funnet. Noen sier det er driveren, andre sier det er hovedkortdriverne (for USB da, antar jeg). Jeg installerte de nyeste chipset-driverne, men fremdeles samme problem. Lurer på om jeg må til med en BIOS-oppdatering. Jeg har bygd massevis av maskiner og har mye erfaring med alle mulige slags problemer i Windows, men dette har jeg aldri opplevd før. Her er detaljer: Canon Pixma IP 5200 med Windows Vista-driver (Skal være korrekt. Windows 7-driver finnes ikke) HK: ASUS P67 Deluxe med nyeste chipset-drivere Windows 7 64-bit Beklager hvis dette var et helt annet problem enn det du har, OP. I så fall har jeg delvis kidnappet tråden din, og det er ikke meningen. Endret 7. oktober 2012 av Whitestar Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Min erfaring er at dette kan skje når man bytter USB port eller når man har koblet til noen andre enheter i det siste og man har feks hatt printeren slått av. Det som har fungert til meg er å slå av printeren, så pcen og så starte pcen først og deretter printeren i den rekkefølgen. Om alt fungerer som det skal så vil du enten få melding om at printeren installeres på nytt eller du kan bruke den helt som vanlig. Andre ting som kan lage krøll er jo selvsagt om du har fått noe dritt på maskinen, sjekk alltid at antivirus fungerer som det skal og at brannmur er oppe og går. Lenke til kommentar
Whitestar Skrevet 8. oktober 2012 Del Skrevet 8. oktober 2012 (endret) Min erfaring er at dette kan skje når man bytter USB port eller når man har koblet til noen andre enheter i det siste og man har feks hatt printeren slått av. Hmmm, når du sier det, så kom jeg til å tenke på noe. Jeg mistenker nå at dette problemet begynte etter at jeg koblet til enda en G700-mus på maskinen. Batteritiden er så svak på de musene at jeg kjøpte en ekstra. Så nå har jeg to koblet til. Og det fungerer jo, men kanskje nevnte problem er en slags bi-effekt. Lurer på om det er den nye musen som også fører til et annet problem jeg har hatt i det siste, nemlig at nettverkskontrolleren av en eller annen merkelig grunn slår seg av enkelte ganger (men ikke alltid) når jeg slår på maskinen. Så jeg må gå inn i nettverksinnstillingene og "enable" den. Høres kanskje litt søkt ut, men det begynte omtrent da jeg hadde fått den nye musen, mener jeg å huske. Jeg må sjekke dette når jeg kommer hjem. Takk for tips! Endret 8. oktober 2012 av Whitestar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå