Gå til innhold

Helseminister foretrekker selv privat legevakt: ”Privatsak!”

Anbefalte innlegg

"Jeg må nesten snakke på min egen efaring. Jeg har brukt legevakten i Oslo og har hatt veldig god erfaring med det". Men Jonas bruker jo ikke legevakten så ofte, han foretrekker Volvat.

TV2 spør derfor hvorfor statsråden velger en privat legevakt for seg og sine barn: "Hvilke valg jeg gjør privat, er en annen sak"

http://blogg.orjas.n...s-pa-legevakta/

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo litt som SVpolitikeren som er veldig positiv til innvandringen, men sender ungene sine til en skole på vestkanten i stedenfor den lokale med flere innvandrere. Man går imot sine egne prinsipper og blir fornærmet og avfeier det som privat når det blir påpekt. Artig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil nok si jeg forstår dersom det er en virkelig nødssituasjon, men dersom ikke så er det bare rein hykleri.

Lenke til kommentar

Som helseminister, statsminster, eller hvilken som helst minister eller valgt person og / eventuelt offentlig person bør en ikke vise til private erfaringer.

Man skal vise til og vurdere erfaringer for allmenheten.

Men greit nok at han svarer slik, er bare en ny spiker i kista for AP.

Jeg vil tro at de om ikke for mange år vil ligge på melloom 20 - 25% oppslutning.

AP har totalt mistet gangsynet - mistet virkelighetsbegrepet for den vanlige mann i gata og evner dermed ikke å se utfortdringer, problemer slik allmenheten gjør dèt.

Dette kan gjelde innvandring, eldreomsorg, skolepolitikk, veier, avgifter, skattetrykk veid opp mot hva allmenheten egentlig får igjen for dette osv. i nær det uendelige.

Ikke stort bedre i enkelte andre partier forsåvidt.

Lenke til kommentar

Helseministeren har så klart like mye lov som alle andre til å benytte seg av private tjenester, men det er ikke akkurat bra for troverdigheten til ham eller systemet at han unngår det helsevesenet han selv er overhode for.

Vårbris, hvilke partier og saker tenker du på? En helseminister fra Høyre ville sikkert gjort det samme, men det partiet er i det minste ikke prinsipielt imot private tjenester.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det ikke en annen helseminister (eller evt. bare minister) som brukte healing fra Snåsa-mannen?

Syns forsåvidt ikke denne saken er så ille, han har ikke benyttet noe tilbud som ikke er tilgjengelig for alle, men det er dårlig eksempel uansett....

Lenke til kommentar

Ingenting i saken sjokkerer meg. - Selvfølgelig sender høytlønnede politikere seg og sine på privat legevakt og skole, de ønsker dem bare det beste.

Problemet er at de ser på det som en privatsak, og kjører en dobbeltmoral ("do as I say, not as I do"), det irriterer meg derimot at de har en holdning som sier at de ikke ønsker forskjeller i helsevesenet og skolen, men likevel drar nytte av forskjellen selv. - Man kan jo spørre seg selv om politikerne selv mener privat helsetjeneste og privat skole er en nedgradering av dagens samfunn, når de selv benytter det.

Er det utsikter til at Støre kan bli utdanningsminister i horizonten?

Uten tvil, neste rullering kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting i saken sjokkerer meg. - Selvfølgelig sender høytlønnede politikere seg og sine på privat legevakt og skole, de ønsker dem bare det beste.

Problemet er at de ser på det som en privatsak, og kjører en dobbeltmoral ("do as I say, not as I do"), det irriterer meg derimot at de har en holdning som sier at de ikke ønsker forskjeller i helsevesenet og skolen, men likevel drar nytte av forskjellen selv. - Man kan jo spørre seg selv om politikerne selv mener privat helsetjeneste og privat skole er en nedgradering av dagens samfunn, når de selv benytter det.

Er det utsikter til at Støre kan bli utdanningsminister i horizonten?

Uten tvil, neste rullering kanskje?

Som du sier, det er den vanvittige prinsippløshetren som provoserer. Særlig når de nærmest blir fornærmet når denne påpekes. Om du messer om hvor bra helsevesenet er og motarbeider den private veksten bør du faktisk stå for det du sier, også gjennom handling. Merker jeg har veldig liten tillit til disse menneskene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...