xunil2003 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har fått en gjør det selv pakke av NGT og har fult annvisningen til punkt og prikke. Problemet er bare det at Netopia ruteren er helt dau, eller rettere sagt saa er det bare power lampa som lyser. Jeg har forstått det slik at DSL sync lampa skal blinke uansett om jeg er eler ikke er koblet til i sentralen. (?) Er det noen som har peiling på hva som kan være galt ? Takker for all hjelp. PS. Jeg prøver å komme gjennom til support men det har vist seg å være umulig i dag [/b] Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Support? Har dem support? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Support? Har dem support? Linjen din blir ikke "aktivert" før den dagen det står, uansett når du mottar greiene. Så sjekk på kundesidene når du egentlig skal få Internett fra dem. hvis det ikke er enda, så vent til den dagen og prøv igjen Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 DSL lampen lyser først når du har en aktiv forbindelse med NGT. Det tar også litt tid, kanskje 30-40 sek. før forbindelsen er aktivert. Pass på at du setter splitter kabelen ved første tlf-uttak i huset, ellers blir forbindelsen brudt hver gang det ringer. Lenke til kommentar
xunil2003 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Hehe.. Nei men dem prøver å forbedre seg på support har jeg hørt. Men la ikke denne tråden bli en ny "NGT Dårlig support" tråd, det er det nok av. Kom forresten igjennom til support nå, snakket med en hyggelig dame som sier til meg at DSL sync lyset IKKE skal blinke. Når jeg prøvde å forklare at bravida montoeren sa at det skulle blinke foer jeg var koblet til i sentralen saa ble hun bare stum og sa at det ikke skulle blink .. Slik var det bare.. ikke mye hjelp å få. Når jeg hennviste henne til bruksannvisningen der det også står at DSL sync lystet skulle blinke så la hun bare på røret. Så da hennvender jeg meg til dere her på forumet.. Skal det blinke foer jeg er tilkoblet i sentralen eller skal det ikke blinke.. Takker for svar Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Da vil jeg foreslaa at du ringer opp og klager paa dama - til sjefen for supportavdelingen. Da faar hun kanskje sparken, og du vil gjoere en god gjerning ved aa hjelpe til med aa forbedre kundestoetten til NGT. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Har ngt og netopia!! Når jeg slår det av og på...så lyser først alle lysene....så fortsetter lyset til nettverket å lyse samtidig som dls lampa begynner å blinke i noen sekunder før den også lyser konstant! Lenke til kommentar
xunil2003 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Noen som kan bekrefte at lyset skal blinke før du er tilkoblet i sentralen. Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ja, den skal blinke noen sekunder før den lyser hele tiden. Da er du connecta. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hehe.. Nei men dem prøver å forbedre seg på support har jeg hørt. Men la ikke denne tråden bli en ny "NGT Dårlig support" tråd, det er det nok av. Kom forresten igjennom til support nå, snakket med en hyggelig dame som sier til meg at DSL sync lyset IKKE skal blinke. Når jeg prøvde å forklare at bravida montoeren sa at det skulle blinke foer jeg var koblet til i sentralen saa ble hun bare stum og sa at det ikke skulle blink .. Slik var det bare.. ikke mye hjelp å få. Når jeg hennviste henne til bruksannvisningen der det også står at DSL sync lystet skulle blinke så la hun bare på røret. Så da hennvender jeg meg til dere her på forumet.. Skal det blinke foer jeg er tilkoblet i sentralen eller skal det ikke blinke.. Takker for svar De fleste som er ansatt i bravida har jo ikke peiling på data. Lenke til kommentar
xunil2003 Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ja, den skal blinke noen sekunder før den lyser hele tiden. Da er du connecta. Men jeg er visst nok ikke tilkoblet i sentralen enda. Skal det blinke selv om du ikke er tilkoblet i sentralen? Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ja, den skal blinke noen sekunder før den lyser hele tiden. Da er du connecta. Men jeg er visst nok ikke tilkoblet i sentralen enda. Skal det blinke selv om du ikke er tilkoblet i sentralen? Jeg har forstaatt det slik ja. Lenke til kommentar
Bullseye88 Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis du ikke er koblet til i sentralen vil det ikke blinke på DSL. Blinkingen kommer når modemet har fått kontakt med sentralen og konfiurer linjen (setter opp hastighet og skaffer ip+++). Når dette er ferdig skal det lyse konstant. -- Morten Lenke til kommentar
bergetun Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hvis du ikke er koblet til i sentralen vil det ikke blinke på DSL.Blinkingen kommer når modemet har fått kontakt med sentralen og konfiurer linjen (setter opp hastighet og skaffer ip+++). Når dette er ferdig skal det lyse konstant. -- Morten Er du helt sikker paa dette ? Jeg mener sterkt at DSL sync lyset skal blinke uansett, da dette er en tegn paa at modemet proever aa faa sync med sentralen.. Naar den har faatt kontakt saa slutter sync og proeve og gir ett konstant lys.. Mener aa huske at jeg satt og saag paa det blinkene lyset foer dem koblet meg til i sentralen. Dette varte i en uke.. Venta som en unge som venta paa julaften, og naar endelig lyset slutta aa blinke saa var jeg tilkoblet hehe .. kos.. Men dette er noen aare siden saa jeg er jomen ikke sikker. Lenke til kommentar
Ozzy Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Gadd ikke å lese alle postene, men jeg hadde litt trøbbel med *noe* av det samme selv. Sørg for at den er ordentlig montert inn til veggen, og at du har gått inn på http://aktivering.nextgentel.no for å aktivere ruteren, og http://endring.nextgentel.no for å oppdatere firmware til ruteren... Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 DSL lampen skal blinke hele tiden når den prøver å få kontakt med sentralen. Den vil blinke uansett om sentralen ikke er klargjort, den blinker til og med når du drar ut telefonkontakten. Når linjen er blitt synkronisert mot utstyret i sentralen vil den gå over til ett fast lys derimot. Lenke til kommentar
xunil2003 Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 DSL lampen skal blinke hele tiden når den prøver å få kontakt med sentralen. Den vil blinke uansett om sentralen ikke er klargjort, den blinker til og med når du drar ut telefonkontakten. Når linjen er blitt synkronisert mot utstyret i sentralen vil den gå over til ett fast lys derimot. Det var det jeg fryktet. Jeg får bare power lampen til å lyse uansett hva jeg gjør ,så da får jeg bare vente til sentralen er tilkoblet og ringe support igjen og forklare dem hva som skjer. Som sagt tidligere så prøvde jeg å forklare support at en montør og at bruksannvisningen forklarte at DSL sync lampa SKAL blinke før du er tilkoblet i sentralen. Men dette ville dem ikke være med på Det var nok at power lampa lyste mente den hyggelige dama på support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå