Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger litt hjelp her :) (NGT)

Anbefalte innlegg

Har fått en gjør det selv pakke av NGT og har fult annvisningen til punkt og prikke. Problemet er bare det at Netopia ruteren er helt dau, eller rettere sagt saa er det bare power lampa som lyser.

Jeg har forstått det slik at DSL sync lampa skal blinke uansett om jeg er eler ikke er koblet til i sentralen. (?)

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt ?

Takker for all hjelp.

PS. Jeg prøver å komme gjennom til support men det har vist seg å være umulig i dag :)[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Support? Har dem support?

:woot:

Linjen din blir ikke "aktivert" før den dagen det står, uansett når du mottar greiene. Så sjekk på kundesidene når du egentlig skal få Internett fra dem. hvis det ikke er enda, så vent til den dagen og prøv igjen :)

Lenke til kommentar

Hehe.. Nei men dem prøver å forbedre seg på support har jeg hørt.

Men la ikke denne tråden bli en ny "NGT Dårlig support" tråd, det er det nok av.

Kom forresten igjennom til support nå, snakket med en hyggelig dame som sier til meg at DSL sync lyset IKKE skal blinke.

Når jeg prøvde å forklare at bravida montoeren sa at det skulle blinke foer jeg var koblet til i sentralen saa ble hun bare stum og sa at det ikke skulle blink .. Slik var det bare.. ikke mye hjelp å få.

Når jeg hennviste henne til bruksannvisningen der det også står at DSL sync lystet skulle blinke så la hun bare på røret.

Så da hennvender jeg meg til dere her på forumet..

Skal det blinke foer jeg er tilkoblet i sentralen eller skal det ikke blinke..

Takker for svar

Lenke til kommentar
Hehe.. Nei men dem prøver å forbedre seg på support har jeg hørt.

Men la ikke denne tråden bli en ny "NGT Dårlig support" tråd, det er det nok av.

Kom forresten igjennom til support nå, snakket med en hyggelig dame som sier til meg at DSL sync lyset IKKE skal blinke.

Når jeg prøvde å forklare at bravida montoeren sa at det skulle blinke foer jeg var koblet til i sentralen saa ble hun bare stum og sa at det ikke skulle blink .. Slik var det bare.. ikke mye hjelp å få.

Når jeg hennviste henne til bruksannvisningen der det også står at DSL sync lystet skulle blinke så la hun bare på røret.

Så da hennvender jeg meg til dere her på forumet..

Skal det blinke foer jeg er tilkoblet i sentralen eller skal det ikke blinke..

Takker for svar

:roll:

De fleste som er ansatt i bravida har jo ikke peiling på data.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke er koblet til i sentralen vil det ikke blinke på DSL.

Blinkingen kommer når modemet har fått kontakt med sentralen og konfiurer linjen (setter opp hastighet og skaffer ip+++). Når dette er ferdig skal det lyse konstant.

--

Morten

Er du helt sikker paa dette ?

Jeg mener sterkt at DSL sync lyset skal blinke uansett, da dette er en tegn paa at modemet proever aa faa sync med sentralen..

Naar den har faatt kontakt saa slutter sync og proeve og gir ett konstant lys..

Mener aa huske at jeg satt og saag paa det blinkene lyset foer dem koblet meg til i sentralen. Dette varte i en uke..

Venta som en unge som venta paa julaften, og naar endelig lyset slutta aa blinke saa var jeg tilkoblet :) hehe .. kos..

Men dette er noen aare siden saa jeg er jomen ikke sikker.

Lenke til kommentar

DSL lampen skal blinke hele tiden når den prøver å få kontakt med sentralen. Den vil blinke uansett om sentralen ikke er klargjort, den blinker til og med når du drar ut telefonkontakten. Når linjen er blitt synkronisert mot utstyret i sentralen vil den gå over til ett fast lys derimot.

Lenke til kommentar
DSL lampen skal blinke hele tiden når den prøver å få kontakt med sentralen. Den vil blinke uansett om sentralen ikke er klargjort, den blinker til og med når du drar ut telefonkontakten. Når linjen er blitt synkronisert mot utstyret i sentralen vil den gå over til ett fast lys derimot.

Det var det jeg fryktet.

Jeg får bare power lampen til å lyse uansett hva jeg gjør ,så da får jeg bare vente til sentralen er tilkoblet og ringe support igjen og forklare dem hva som skjer.

Som sagt tidligere så prøvde jeg å forklare support at en montør og at bruksannvisningen forklarte at DSL sync lampa SKAL blinke før du er tilkoblet i sentralen. Men dette ville dem ikke være med på :)

Det var nok at power lampa lyste mente den hyggelige dama på support.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...