Terje Solfugl Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Kanadagåskylling Bildet er fjernet. Endret 5. oktober 2012 av TerjeSolheim Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Kanadagåsa har vært og er et hatobjekt, iallefall i visse miljøer! Selv har jeg sansen for mangfold/litt av hvert også på dette området. Vil jo tro at det skal gå an å forvalte bestanden på en riktig måte slik at det skaper "balanse"... Har vel vært uttryddingstruet tidligere også, mener jeg å huske. Hvis vi ser over sjøen mot Storbrittania så har de vel der greid å kontrollere bestanden, og mener å ha sett/hørt noe om at den faktisk er fredet der..... En interessant rapport utarbeidet for en del år siden, innholder mye info om "problemer" rundt forvaltning av gås i Norge! Leste den for noen år siden, og mener å huske at det der var forettatt en u.s. blant bønder, og hvor det framkom at akkurat Kanadagås var det "minst" problemer med, iallefall den gang... (med fare for å ha oversett enkelte momenter).... Her er iallefall link til rapporten for den som måtte være interessert; http://www.bioforsk.no/ikbViewer/Content/50264/Evaluering_forvplaner_gaas_Norge.pdf PS! Og bildet av den underskjønne skapningen er nå berre lækkert! Står til en klar 5'er herfra! Lenke til kommentar
Magnar Bruvik Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Meget bra dette Terje! Kan ikkje koma på noko negativt å seia her. Knall:) Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Flott Svein...jeg vet at mitt engagement i akkurat disse fuglers sak er litt sært, men alle individer har vel krav på noe Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Meget bra dette Terje! Kan ikkje koma på noko negativt å seia her. Knall:) Du tar kun den tekniske siden Magnar, greit det :-) Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 En " kort " kommentar, et meget flott bilde av koselig " type Terje og en flott " lang " kommentar fra Svein Ha en fin torsdagskveld med hilsen Leif Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) En " kort " kommentar, et meget flott bilde av koselig " type Terje og en flott " lang " kommentar fra Svein Ha en fin torsdagskveld med hilsen Leif Takk Leif Endret 5. oktober 2012 av TerjeSolheim Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Nei det er ikke lett å gi kritikk på slike bilder..bare positive i såfall. Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Takk Jan Erik Lenke til kommentar
Tor r Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Var innom bilde rett etter det var lagt ut,men det hender muligens eg ikke sente det det eg skreiv. Innponert av ektheten og så klart som dagen bilde!! Mvh Tor Lenke til kommentar
Terje Solfugl Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Tusen takk Tor r glad for din ærlige spontanitet ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg