Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc som fryser under spill

Anbefalte innlegg

info om maskinen:

ASUS SABERTOOTH Z77

i5 2500k

16gb Corsair Vengeance

Ocz agility 3 120gb ssd

Fractal design 800W

Gigabyte GTX 560ti

+ 2stk andre hdds

har ikke overklokket noe, Gpu er til og med underklokka til 800mhz istede for 900, fordi det var det som var problemet når bf3 frøs. maskina blir heller ikke varm cpu ligger mellom 25-30 grader på idle og 40-50 grader under load. gpu ligger på 30 grader idle og ca 50 grader load. alle drivere er opdatert og har formatert så er mest sansynlig hardware feil.

første jeg tenkte når når maskina begynte å fryse var minnet. testet minne med memstest, jo et av brikkene var defekt så bestillte like greit 16gb. men den fortsatte å fryse. så prøvde jeg å teste med et annet skjermkort(HD6850), men det fortsatte. lastet ned sisoft sandra å testet litt benchmarks. den eneste testen maskina fryser på var stresstest på cpu, men den frøs ikke helt etter en stund kom den tilbake når testen var over. er dette vanlig? hører folk har en del problemer med ssd, kan det være en mulighet i dette tilfellet? fikk ikke frys når jeg stresstestet ssd. den siste muligheten som jeg ser er kansje hovedkortet, nordbroen som kansje er gåen? ettersom det er den som styrer minnet?

Hilsen frustrert wow gamer

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde problemer tidligere med at maskinen frøys når jeg gamet(spesielt i BF3). Trodde først at det var noe som ble for varmt. CPU @ 4ghz og Crossifre. Men cpu og gpu temp var fine, så det var ikke det. Etter en del googling fant jeg ut at det var minnet. Kjørte også memtest uten problemer.

Har selv Corsair minne og Dominator settet jeg her har problemer med å kjøre SPD innstillinger noe som også er bekreftet på corsair forumet. Endte opp med å sette innstillinger for minne manuelt i bios og da ble problemet borte her. Har ikke hatt noe ustabilitet etter dette.

Kan være vært å prøve iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...