Gå til innhold

MSI Afterburner + MSI 660Ti PE

Anbefalte innlegg

Har ett MSI 660Ti Power Edition kort og har tidligere kunnet justere spenning på minne og aux, men nå finner jeg ikke igjen minne og aux sliderne.

Har også hatt noen Nvidia OpenGL Error Code 3, noen som vet om det har noe med overklokking og gjøre?

EDIT: Har forresten bare fått OpenGL feilen i Borderlands 2 sålangt, har dog heller ikke kjørt noen mer krevende spill eller oppgaver.

Endret av Felnahkriin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nvidia ønsker ikke at du skal kunne ødelegge kortet ditt med overvolting, derfor skal du ikke få overvoltet kjernen i kort fra 600-serien.

Les mer her: http://www.brightsideofnews.com/news/2012/10/3/nvidias-green-light-program--improving-quality-or-strangling-innovation.aspx

Angående Triple Overvoltage, har du skrudd på "Unlock Voltage Control" i Settings? Mulig du også er nødt til å bruke 2.2.3-utgaven som man må med 680 Lightning for å få overvoltage.

OpenGL Error Code 3 ser det ut som en del har fått, mulig det er et driverproblem, men jeg ville uansett sjekket om kortet du har er stabilt på fabrikkinnstillinger. Er en smule skeptisk til MSIs Power Edition-kort etter at det ble oppdaget at PWM-kontrolleren har en vanvittig overvolt.

Lenke til kommentar

Eg bruker 2.2.4 og får stille volt :) Vet ikkje om det har noe med att eg har gtx 680 som er toppkortet, når man ser på single gpu.

Virker ikke som Nvidias drivere er helt stabile for tiden, har hatt en del "driver have stopped working", dette også uten oc på skjermkoret, men ikkje så ofte da.

Lenke til kommentar

Eg bruker 2.2.4 og får stille volt :) Vet ikkje om det har noe med att eg har gtx 680 som er toppkortet, når man ser på single gpu.

Virker ikke som Nvidias drivere er helt stabile for tiden, har hatt en del "driver have stopped working", dette også uten oc på skjermkoret, men ikkje så ofte da.

Kan du stille spenning over 1.175V?

Nvidia har da på ingen måte perfekte drivere, men det høres ut som om kortet ditt har en for høy overklokk.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at valgene for å stille opp Memory Voltage og Aux Voltage er borte, jeg hadde en ustabil overclock fordi jeg satt Memory Clockspeed for høyt i forhold til hvor mye spenning den fikk, da jeg satt opp spenninga med 20mV tror jeg det var funka alt knirkefritt.

Men som sagt finner jeg ikke igjen Memory- og Aux Voltage sliderne, Core Voltage har jeg satt opp med 100mV uten problemer. Borderlands 2 kræsjer ikke lenger heller, det bare henger seg litt og trenger en restart iblant fordi alt føles choppy etterpå. Dette skjer etter 5 min, etter restart av spillet har det ikke skjedd igjen før jeg restarter maskina.

EDIT: Bruker 2.2.4 jeg også.

Endret av Felnahkriin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...