Khaffner Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg ønsker å skrive ut emnetittelen til nyeste ankomne epost i innboksen. Her er koden jeg har skrevet hittil Sub SubjectPrint() Dim MailFolder As Folder Dim Mail As Outlook.MailItem Dim Mailsubject As String Set MailFolder = Session.GetDefaultFolder(olFolderInbox) Set Mail = MailFolder.Items.Item(1) Mailsubject = Mail.Subject MsgBox (Mailsubject) Mailsubject.PrintOut End Sub Når dette kjøres, får jeg en feilmeldingen "Compile error: Invalid qualifier". Så markeres "Mailsubject" i siste linja. Dersom jeg fjerner den linja, får jeg opp en popup med mailsubject, som forventet. Jeg får ikke printet ut Mailsubject. Å skrive ut Mail går fint, men da kommer jo hele eposten. Må jeg definere Mailsubject som noe annet enn string? Må Mailsubject skrive til en txt før den kan skrives ut? Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Hvis Mail.Subject er en string, så har vel ikke en String metoden PrintOut? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå