natural_walker Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Hallo kjære venner Jeg har et lite problem som jeg lurer på om noen her har noe svar på.. Jeg har tenkt til å søke på en trainee-stilling innenfor det jeg studerer. Jeg har bra karakterer og stor tro på at det er mulig å få jobben, MEN... Før jeg begynte å studere det jeg gjør. gikk jeg ett år på BI. Herfra fikk jeg svært varierende karakterer.. alt fra A til E.. Bør jeg ta med dette i Cv'en i det hele tatt eller skal jeg la det være? Jeg tenker at hvis jeg tar det med kan det gi et dårlig inntrykk av meg siden flere av bi-karakterene er så dårlige. På den annen side vil det være et hull i CV'en dersom jeg ikke tar det med... og de spør sikkert på intervjuet hva jeg gjorde det året. (Det jeg studerer nå har ingen ting med økonomi å gjøre.. men det er veldig akademisk) Dette er et skikkelig dilemma for meg.. noen som har noen forslag? På forhånd takk Lenke til kommentar
Cola89 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg vill tatt dette med da det er et + du trenger kansje ikke og ha med karakterene, men bare skrevet at dette året gikk du på bi Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg antar du er helt i starten av karrieren, det vil da være sannsynlig at du blir spurt om dette manglende året om du ikke tar med ditt år på BI. Lenke til kommentar
natural_walker Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Jepp, jeg er fortsatt student.. ok takker for svar Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Som nemnt så må du nesten ta det med slik at du ikkje har hol i CV'en din. Er det noke som teller negativt så er det at det ser ut som at du har gått eit heilt år og sparka småstein utan å verken studere eller jobbe. Karakterane skal uansett ikkje inn på CV'en, så alt du skriver er at du i det året fullførte eit år på BI. Eventuelle karakterer legger du berre fram dersom du blir spesifikt spurt om det, så det kan være lurt å ta med karakterane på eventuelle jobbintervju, men du treng ikkje å vise dei fram med mindre du blir spurt. Å skulle du blir spurt om karakterane og du får spørsmål om kvifor du har dårlige karakterer så svarer du berre at du valgte feil utdanning og hadde derfor lite motivasjon til å strebe etter dei gode karakterane. Berre det at du valgte å fullføre året sjølv om du valgte feil vil vise til din motivasjon. Ein slik person er mykje mindre tilbøyelig for å berre slutte å møte på jobb dersom jobben er kjedelig. Husk også på at mange arbeidsgivere ikkje er så opptatt av karakterane. Det dei fleste ser etter er at du har fullført utdanninga og at du gjer eit godt inntrykk på intervjuet. Ofte vil arbeidsgiver foretrekke personer som det vil være greit å jobbe saman med enn personer som berre er skuleflinke. Karakterane er mest brukt dersom det er to eller fleire personer som har gjort gode inntrykk på jobbintervjuet. Lenke til kommentar
natural_walker Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Da er det omtrent avgjort. Takk TheAvatar for svaret. Jeg kan tenke med at arbeidsgiver her er veldig opptatt av karakterene.. dog ikke fra BI. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Husk også på at mange arbeidsgivere ikkje er så opptatt av karakterane. Det dei fleste ser etter er at du har fullført utdanninga og at du gjer eit godt inntrykk på intervjuet. Ofte vil arbeidsgiver foretrekke personer som det vil være greit å jobbe saman med enn personer som berre er skuleflinke. Karakterane er mest brukt dersom det er to eller fleire personer som har gjort gode inntrykk på jobbintervjuet. Det kommer ann på utdanningen hvor mye de har å si. Studerer du for eksempel økonomi eller juss er de veldig viktige. Lenke til kommentar
natural_walker Skrevet 7. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2012 Husk også på at mange arbeidsgivere ikkje er så opptatt av karakterane. Det dei fleste ser etter er at du har fullført utdanninga og at du gjer eit godt inntrykk på intervjuet. Ofte vil arbeidsgiver foretrekke personer som det vil være greit å jobbe saman med enn personer som berre er skuleflinke. Karakterane er mest brukt dersom det er to eller fleire personer som har gjort gode inntrykk på jobbintervjuet. Det kommer ann på utdanningen hvor mye de har å si. Studerer du for eksempel økonomi eller juss er de veldig viktige. Men hvis man skal søke jobb innenfor juss, så er vel ikke økonomikarakterene viktige,, og omvendt? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Husk også på at mange arbeidsgivere ikkje er så opptatt av karakterane. Det dei fleste ser etter er at du har fullført utdanninga og at du gjer eit godt inntrykk på intervjuet. Ofte vil arbeidsgiver foretrekke personer som det vil være greit å jobbe saman med enn personer som berre er skuleflinke. Karakterane er mest brukt dersom det er to eller fleire personer som har gjort gode inntrykk på jobbintervjuet. Det kommer ann på utdanningen hvor mye de har å si. Studerer du for eksempel økonomi eller juss er de veldig viktige. Men hvis man skal søke jobb innenfor juss, så er vel ikke økonomikarakterene viktige,, og omvendt? Nei det vil jeg ikke tro. Om du har gode jusskarakterer og søker en jobb innen den bransjen så kan jeg ikke tro at BI karakterene har noe å si. Ihvertfall ikke når du kan forklare hvorfor de er dårlige, "feil studie etc". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå