OddBjO/rg Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 hallo eg trenger litt hjelp. eg instalerte mandrake 9,1 i går de virken fint til eg startet maskinen på nytt en gang. da kom denne feilmellingen opp .eg er ny linux bruker å vet ikkje hva eg skal gjøre me dette problemet å håper på litt hjelp av dere. EXT3-fs: error loding jounal. mount: error 22 mouting ext3 flags kernel panic: no init found. try passing in it= option to kernel. hva gjør eg ? håper på en go forklaring Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 du må gi options til kjernen, det gjør du fra din bootloader (lillo/grub). er ikke sikker på hvilke (options) men det står jo i feilmeldingen "try passing options to kernel" elns. vent på at noen som er klokere enn meg svarer eller søk på google Lenke til kommentar
OddBjO/rg Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 hvordan kommer eg inn i options i boot lodaren? Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 post /etc/lilo.conf eller /boot/grub/grub.conf fila de Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 ser ut til at det er en feil under installasjonen. skjekk md5 summen på de filene som du har lastet ned og brent på cdene. og instaler på nytt. Lenke til kommentar
nander Skrevet 6. september 2003 Del Skrevet 6. september 2003 Jeg har også fått liknende feil, men det var etter at jeg hadde installert Mandrake på en "dårlig" disk, noe som tok vekk alle partisjonene mine mm. Om du har noe annent på disken, sjekk om alt er i orden før du fortsetter. Eller vil jeg formatere på nytt, og legge alt inn igjen. Slike feil burde ikke oppstå! Lenke til kommentar
OddBjO/rg Skrevet 6. september 2003 Forfatter Del Skrevet 6. september 2003 alt er i orden nå... takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå