Winydancer Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Heisann. Har lenge hatt problemer med venstre skulder, men aldri så mye at det har plaget meg, før jeg begynte å trene litt nå nylig. Mangler en del "muskler" virker det som, og klarer ikke utnytte kraften jeg har i skulderen for det blir litt for smertefult. Under haken, hvor kragebena møtes så ser du tydlig at det venstre kragebenet er et stykke lenger ute fra kroppen enn det andre.. Bare en "bulk" på det ene kragebeinet på en måte.. Lurer på om dette har en sammenheng.. Problemet er værst når jeg "stivner til", og om natten klarer jeg ikke å sove på den skulderen i lengre perioder... Noen som har peiling? Burde jeg se en lege eller kiropraktor elns? Har slitt med det en god stund. Lenke til kommentar
Mer0vingian Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Som du sier selv så mangler du kanskje litt muskler og bør bruke en mildere framgangsmåte. I begynnelsen trenger du ikke å bruke tunge vekter, eller vekter i det hele tatt. Det er sammenheng mellom kragebein og skulder, ja (acromioklavikulærleddet for eksempel). Kan hende det trengs bilde for å se nærmere på det. Betennelse i slimposer, senebetennelse og sykdom (blant annet bindevevssykdom) og fibromyalgi kan gi smerter i skuldre. Det du beskriver kan ligne på impingementsyndrom/svømmeskulder, men vanskelig å si basert på tekst. Jeg synes du bør dra til lege for å få en diagnose og en ordentlig behandling for problemet. Fysioterapeut kan du bli henvist til av legen. Ta det rolig med styrketreningen da og tren kondisjon/løping/sykling mere, inntil du har fått undersøkt skulderen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå