Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Vedkommende er nok ikke så god på lignelser som deg pencil... he he A bridge far to far, altså ... Hyggelig å se at konstant øving på tungetale, etter hvert setter umåte digre fotefar Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hva var uklart? Jeg har et lys. Det lyset er Jesus han som døde og stod opp igjen for meg. Som kristen mener jeg at man ikke kan fortjene himmelen uansett hva vi gjør/ikke gjør. Og ja jeg trur muslumene har vanskelig for å inse det ja. Hvis det var det du mente. Endret 6. desember 2012 av _Irene_ Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har et lys. Det lyset er Jesus han som døde og stod opp igjen for meg. Som kristen mener jeg at man ikke kan fortjene himmelen uansett hva vi gjør/ikke gjør. Og ja jeg trur muslumene har vanskelig for å inse det ja. Hvis det var det du mente. Du har et lys? Muslimene har vanskeligheter med å innse hva? Hvem som skal til himmelen? Du sier du er kristen, du prøver å være en god kristen i håp om å komme til himmelen, men til syvende og sist så er det Gud som bestemmer, ikke sant? Samme er det med muslimene.. Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Du har et lys? Muslimene har vanskeligheter med å innse hva? Hvem som skal til himmelen? Du sier du er kristen, du prøver å være en god kristen i håp om å komme til himmelen, men til syvende og sist så er det Gud som bestemmer, ikke sant? Samme er det med muslimene.. Jeg prøver absolutt ikke å være en god krsten fordi jeg vil til himmelen. Det å være kristen er å tro på jesus. Handlingene kristne gjør er ikke for å komme til himmelen, men fordi vi vet at den hellige ånd ønsker det av oss. Vi skal handle i jesu kraft. Vi skal være et lys for Jesus, men det er ikke det som gjør oss rettferdige for Gud. Av tro alene er vi kristne frelst. Ikke en eneste dag kan jeg for eks holde de 10 bud i bibelen. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg prøver absolutt ikke å være en god krsten fordi jeg vil til himmelen. Det å være kristen er å tro på jesus. Handlingene kristne gjør er ikke for å komme til himmelen, men fordi vi vet at den hellige ånd ønsker det av oss. Vi skal handle i jesu kraft. Vi skal være et lys for Jesus, men det er ikke det som gjør oss rettferdige for Gud. Av tro alene er vi kristne frelst. Ikke en eneste dag kan jeg for eks holde de 10 bud i bibelen. Hva du tror kristendom må være er totalt irrelevant i denne tråden. Har du behov for å fremme kristendom så starter du enten en ny tråd om det eller slenger deg på eksisterende tråder her inne, dem er det mange av. Så kan vi heller lære litt om islam i denne tråden, for det trenger vi!!. OK? 4 Lenke til kommentar
_Irene_ Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Hva du tror kristendom må være er totalt irrelevant i denne tråden. Har du behov for å fremme kristendom så starter du enten en ny tråd om det eller slenger deg på eksisterende tråder her inne, dem er det mange av. Så kan vi heller lære litt om islam i denne tråden, for det trenger vi!!. OK? ja da, jeg vet at Islam et imot kristendommen så jeg skal slutte å skrive om den. Måtte bare svare pencilcase, for jeg har jo et lys. Jeg er vandt til ligninger, men liker det best når de også blir forklart etterpå. Dessuten kan jeg ikke god kjenne at folk har så feil syn på kristendommen bår det gjelder gjerninger. Endret 6. desember 2012 av _Irene_ Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har et lys. Det lyset er Jesus han som døde og stod opp igjen for meg. Som kristen mener jeg at man ikke kan fortjene himmelen uansett hva vi gjør/ikke gjør. Og ja jeg trur muslumene har vanskelig for å inse det ja. Hvis det var det du mente. Javel - jeg tror også på Gud, og klarer ikke se forskjellen på meg selv kontra min venn Ali's tro, eller etterlevelsen av den. For meg virker det som om Ali og meg selv snakker forskjellige dialekter, men det er også den eneste forskjellen. Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Du som starte denne topic. Hvor er blitt av deg? Svar til de fleste som har stilt spørsmål her om Islam. Vet du om Islam i det hele tatt eller starte du denne tråden bare for moro skyld? Her kan du lese mer om Islam, www.islam.no Endret 6. desember 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Du har et lys? Muslimene har vanskeligheter med å innse hva? Hvem som skal til himmelen? Du sier du er kristen, du prøver å være en god kristen i håp om å komme til himmelen, men til syvende og sist så er det Gud som bestemmer, ikke sant? Samme er det med muslimene.. Deter ikke det samme for muslimer. For det er satan selv som er muslimenes "gud" Derfor har muslimene ikke noe "lys" og ikke noe håp, alt er mørke og ondskap. Men muslimene merker det ikke selv for dette har blitt naturlig for dem, mao muslimene har inntatt Satans natur. Dette betyr imidlertid ikke at ikke muslimer kan smile og være vennlige utad, for selv satan kan fremstå som en lysets engel for å forføre, og lure mennesker bort fra Gud. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Du som starte denne topic. Hvor er blitt av deg? Svar til de fleste som har stilt spørsmål her om Islam. Vet du om Islam i det hele tatt eller starte du denne tråden bare for moro skyld? Her kan du lese mer om Islam, www.islam.no Har du sett gjennom denne tråden i det hele tatt? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Deter ikke det samme for muslimer. For det er satan selv som er muslimenes "gud" Derfor har muslimene ikke noe "lys" og ikke noe håp, alt er mørke og ondskap. Men muslimene merker det ikke selv for dette har blitt naturlig for dem, mao muslimene har inntatt Satans natur. Dette betyr imidlertid ikke at ikke muslimer kan smile og være vennlige utad, for selv satan kan fremstå som en lysets engel for å forføre, og lure mennesker bort fra Gud. Aksepter at ingen, eller svært få, gidder å høre på fundamentalist-konspirasjonene dine om og om igjen. At Islams Gud er "Satans sjøl" er en påstand som er totalt utenfor din og alle andres viten. Du vet ikke en gang om Satan eller Gud faktisk eksisterer! Du kommer med antakelser bygget på ytterligere antakelser. Med andre ord, så står det som kommer ut av hodet ditt på svært ustødig grunn! Hadde du bare hatt vett til å skjønne det, så hadde du kanskje roet deg litt ned. Jeg tror du har gjort deg hørt. Du har gjentatt dette utallige ganger nå. We get it!!! Islam er "fy", mens Kristendommen "ruler"! Case closed! Ok? Endret 6. desember 2012 av LiamH 1 Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Har du sett gjennom denne tråden i det hele tatt? Ja, jeg gjorde det. Men det er mnage som kommer med så negative tanker om Islam, og samtidig med spørsmål også noe som er ikke besvart enda. Bare p.g.n noen få folk kan du ikke si "Islam er fy" Dere som sier sånn lever fortsatt vanlig og sunt liv uten at, Islam har gjort noe med dere. Det er media som har lagd helvete for Islam i hele Europa. Jeg med andre ord kan si at, det er propaganda mot Islam hele tiden over alt. Bare en person Osama har lagd helvete for Islam. Men det betyr IKKE at, alle muslimer er Osama! Men . . . svært mange sier også at, Osama egentlig ble brukt som en symbol for å èntre inn i Iraq og Afghanistan. Mange hundre tusner Irakere og Afghanistanere ble drept under krig med bomber. Islam var ikke bal alt dette. Bare p.g.n. noen få drittsekker kan du ikke skylde på hele religion Islam. Foresten, Islam vokser og vokser videre selvom dere viser så mye hat mot Islam. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 .Det er media som har lagd helvete for Islam i hele Europa. Nå må muslimene slutte å skylde på andre for sine egne feil. Det er muslimer som har all skyld i at islam er dårlig likt. Media har ikke noe skyld i dette, derimot sp prøver media å skrive minst mulig om muslimers ugjerninger slik at islam skal bli mer populær. Når man ser på hvordan muslimene herjer og dreper for fote rundt om i verden, så er det egentlig underlig at islam ikke er blitt mer forhatt og upopulær. Det er nok mulig at muslimene i Norge ønsker fred, men når man konfronterer muslimene i Norge med hva som foregår av folkemord og massedrap ol i islams navn, så snur muslimene i Norge ryggen til og fornekter det hele. Og det gjør bare at islam blir mer upopulær, og det gjør også at muslimene i Norge blir dårlig likt. Så muslimene kan ikke bare fortsette å spille offer og skylde på andre. Muslimene har all skyld selv. Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 (endret) Nå må muslimene slutte å skylde på andre for sine egne feil. Det er muslimer som har all skyld i at islam er dårlig likt. Media har ikke noe skyld i dette, derimot sp prøver media å skrive minst mulig om muslimers ugjerninger slik at islam skal bli mer populær. Når man ser på hvordan muslimene herjer og dreper for fote rundt om i verden, så er det egentlig underlig at islam ikke er blitt mer forhatt og upopulær. Det er nok mulig at muslimene i Norge ønsker fred, men når man konfronterer muslimene i Norge med hva som foregår av folkemord og massedrap ol i islams navn, så snur muslimene i Norge ryggen til og fornekter det hele. Og det gjør bare at islam blir mer upopulær, og det gjør også at muslimene i Norge blir dårlig likt. Så muslimene kan ikke bare fortsette å spille offer og skylde på andre. Muslimene har all skyld selv. Hva er det muslimer skylder på andre? Er du sikker på at, det er bare muslimer som dreper folk rundt hele verden? Er det muslimer som har drept svært mange hundre tusen folk i Irak og Afghanistan under krig med bombing? Nei, det er ikke bare i Norge muslimene ønsker fred. Alle muslimer ønsker fred! De som ikke ønsker det. De har mål å gjøre Islam dårlig. Om Islam blir mer upopulær i hele verden så hvorfor bryr du deg for det? Det er umulig å fortelle folk som deg om Islam. Fordi du har bare sett dårlige sider av Islam i media? Hvis ikke fra media så fra hvor eller har du hørt alt dette om Islam? . . . .så hvordan vet du at, Islam er dårlig? Når og hvor Islam har skaddet deg eller dine? Igjen, det finnes noen drittsekker som kaller dereselv som muslimer. Men de er ikke ekte muslimer. Norge er et av verdens vakreste land synes jeg. Ja, det er mange muslimer i Norge. Fortell meg hvor er det det ikke finnes muslimer? De er over alt i hele verden ikke bare i Norge! Endret 10. desember 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Hva er det muslimer skylder på andre? Er du sikker på at, det er bare muslimer som dreper folk rundt hele verden? Er det muslimer som har drept svært mange hundre tusen folk i Irak og Afghanistan under krig med bombing? Nei, det er ikke bare i Norge muslimene ønsker fred. Alle muslimer ønsker fred! De som ikke ønsker det. De har mål å gjøre Islam dårlig. Om Islam blir mer upopulær i hele verden så hvorfor bryr du deg for det? Det er umulig å fortelle folk som deg om Islam. Fordi du har bare sett dårlige sider av Islam i media? Hvis ikke fra media så fra hvor eller har du hørt alt dette om Islam? . . . .så hvordan vet du at, Islam er dårlig? Når og hvor Islam har skaddet deg eller dine? Igjen, det finnes noen drittsekker som kaller dereselv som muslimer. Men de er ikke ekte muslimer. Norge er et av verdens vakreste land synes jeg. Ja, det er mange muslimer i Norge. Fortell meg hvor er det det ikke finnes muslimer? De er over alt i hele verden ikke bare i Norge! Muslimer skylder alltid på andre for sine egne feil og ugjerninger. Og jeg svare jo nettop en muslim som skyldte på media forat islam er dårlig likt. Hvordan kunne du overse det ? Det er andre som også "dreper og herjer" slik muslimer gjør. Men det går ikke an for muslimer å prøve å rettferdiggjøre sine ugjærninger ved å hevde at også andre gjør det. Hvis det er som du sier at det ikke er "ekte" muslimer som utfører slike ugjerninger, så fins det ikke "ekte" muslimer. For alle muslimer gjør det om de blir povosert og blir mange nok, for alle muslimer følger jo islams lære. Akkurat nå å driver muslimer med å forfølge og drepe kristne og andre minoriteter over hele midtøsten, asia og i land med muslimsk flertall i afrika. I tillegg så lager muslimer bråk i alle de landene de kommer til, fordi de ikke vil respektere folket og kulturen i det landet de kommer til. Det er sannheten, og det er ikke bare noen få som har"misforstått islam" Det er flertallet av muslimer, og det kommer av islams lære som muslimene jo følger, og fordi muslimene er besatt av islam så forstår de ikke dette. De mener at alle skal ha respekt" for dem uansett hva de gjør, men selv trenger de ikke ha respekt for noen. I Norge så har muslimene stort sett holdt seg i ro, men det er fordi vi har en regjering som motarbeider det norske folk og gir etter for muslimenes krav fordi de vil bytte ut kristendom og norsk kultur med islam og islams ukultur. Jeg bryr meg ikke om at islam blir upopulær, jeg så gjerne at islam opphørte å eksistere så fort som mulig. Grunnen til at jeg prøver å få muslimer til å forstå, er for muslimenes egen del. Muslimer er overalt i verden ja, og de skaper bråk overalt hvor de kommer, fordi de presser seg på å skal "spre islam" til hele verden, og erobre verden for islam. Og først når muslimene har drept alle vantro så skal det bli "fred"men det blir aldri fred noe sted der islam eksisterer, for islam og fred kan ikke eksistere samtidig. islam har ikke noe i Norge eller europa å gjøre, muslimene burde holdt seg i sine egne muslimske land i midtøsten og Asia. De kom til Norge kun fordi politikerne inngikk en avtale i 1973 om å åpne grensene for muslimer i hele europa, mot at de fikk kjøpe billig olje fra midtøsten. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 De kom til Norge kun fordi politikerne inngikk en avtale i 1973 om å åpne grensene for muslimer i hele europa, mot at de fikk kjøpe billig olje fra midtøsten. Kilde takk??Og hva med muslimene som kom til Norge før 1973? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Kilde takk??Og hva med muslimene som kom til Norge før 1973? Ikke hold pusten mens du venter på kilder Prettyboy... Men dette medflykningestrømmerUT av islamske landforundrer meg en del, for det blir jo hele tiden hevdet at islam erfredensreligion og at alt er bare fryd og gammen med islam og islamske lover og jeg lurer på hvorfor ingen av disse islamske landene har klart å sette dette ut i livet? Noe de åpenbert ikke kan ha gjort, da folk flykter fraog ikke til disse landene. Hvorfor er islam så vanskelig å håndheve og etterfølge? Hvorfor blir det så lett forfølgelse, urettferdighet, sinnsvake straffer og slikt når islam følges? Hvorfor trives ting som korrupsjon, løgn og usannheter i slike samfunn som forsøker å leve etter islam? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hvorfor blir det så lett forfølgelse, urettferdighet, sinnsvake straffer og slikt når islam følges? Hvorfor trives ting som korrupsjon, løgn og usannheter i slike samfunn som forsøker å leve etter islam? Har du lagt merke til at jo nærmere statene ligger selve stridsspørsmålet/jerusalem, jo verre er det hos dem, og kan det ha noe med selve "Jerusalem" å gjøre, samt litt olje histen og pisten ... Den mest folkerike muslimske staten (Indonesia), har det etter det jeg har fått med, en stabil og relativt fredelig tilstand. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Den mest folkerike muslimske staten (Indonesia), har det etter det jeg har fått med, en stabil og relativt fredelig tilstand. Det er noe de fleste tror fordi meda i Norge ikke skriver om det av hensyn til muslimene i Norge, men slik forfølgelse, drap, kidnappinger brenning av kirker osv foregår i alle muslimske land i verden, også i Indonesia. https://sites.google.com/site/fiavnorge/nyheter/44 http://www.opendoors.ekanal.com/sider/tekst.asp?id=Indonesia http://www.persecution.org/category/countries/asia/indonesia/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå