PrettyBoy Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Igjen, takker så mye for svar TS. Joa, begge spørsmålene var rettet mot deg personlig og ditt syn på dette, etter dine tolkninger av islams lære. Derfor stilte jeg spørmålene ved å starte med "synes du" Kan jeg oppsummere med: (1)Du frykter helvete, (2)men det er ikke noe du går å tenker så mye på i hverdagen. (3) Generelt sett er dette en god egenskap siden det retter mer fokus på deg selv og på hvordan Koranen mener at man skal oppføre seg for å være et godt menneske/bedre menneske. Dette fører til mindre press om å bli godtatt av menneskene rundt om deg, og mer på gud/Koranen? Bare å spørre i vei , men det er ikke jeg som er TS. 1. Ja, det stemmer. 2. Første delen har du forstått, men at det fører til mindre press om å bli godtatt av folk rundt meg, er jeg usikker på. Lenke til kommentar
Josef Ølgelig Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Hvorfor sier ikke den jevne muslim IS midt i mot? På meg virker det som om muslimer flest stilltiende aksepterer disse ekstreme utøverne av religionen sin. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Da har du bare ikke hørt om det, eller lest om det. Fordi den jevne muslimen hater ALT det IS står for og gjør. Største fienden nå for oss muslimer er nettopp IS. Har ikke talla på hvor mange muslimer de har drept, men det er høye tall! Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Blir det ikke litt feil å sette opp folk som er i en konflikt mot folk som bor på en av jordens mest fredelige plasser? Vi ser ikke mye til IS eller boko haram i norge selv om vi har ~200.000 muslimer. Men vi ser kristne politiske terror grupper, samt muslimske politiske terror grupper i fattige konflikt områder. Var troen risikoen så ville fordelingen vært hvor enn de religiøse holdt til og ikke bare sprunget opp fra konflikt områdene. Etter min mening så fører religion med seg mye dritt, og religion kan sikkert være en motivator når det kommer til å gi livet sitt for en sak, men at det er årsaken er å strekke det veeeldig langt. Så langt at jeg synes at det blir feil. PB er vel den jevne muslim og han sier da IS midt i mot Josef? 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 (endret) Har ikke talla på hvor mange muslimer de har drept, men det er høye tall! Det er helt sant. Men det er MERKVERDIG stille fra muslimene allikevel... Kanskje IS skulle tegne muhammed? Kanskje det kunne få litt fart i protestene og i politikken? Så langt er dette vestens skyld og det er det liksom... Terror organisasjonne av islamsk opprinnelse er hva da? 0,2% av muslimene eller noe slikt? Finner det ihvertfall helt utrolig at resten lar disse nutcasene få bestemme hva islam er for de aller fleste ikke-muslimer, er det rart at islam ikke er populær? For så langt virker det som om det er flere FOR dette kalifatet enn i mot i den muslimske verden... Mulig at vårt syn er sterkt farget av pressen, men ingen islamsk styrte land gjør saken noe bedre... Tyrkia virker jo til å være på parti med disse gærningene til og med, både i salg av våpen OG i Ergodans politikk... Og Saudi arabia ER jo IS, bare med en konge isteden for en kalif... Endret 12. april 2016 av RWS Lenke til kommentar
andton Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Jeg har noen spørsmål om Islam: Hva er Muhammeds betydning i utviklingen av Islam? Hvordan foregår pilegrimsreisen i Islam? Kan du forklare meg ritualer og ritualenes betydning i Islam? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. april 2016 Del Skrevet 17. april 2016 Blir det ikke litt feil å sette opp folk som er i en konflikt mot folk som bor på en av jordens mest fredelige plasser? Vi ser ikke mye til IS eller boko haram i norge selv om vi har ~200.000 muslimer. Men vi ser kristne politiske terror grupper, samt muslimske politiske terror grupper i fattige konflikt områder. Var troen risikoen så ville fordelingen vært hvor enn de religiøse holdt til og ikke bare sprunget opp fra konflikt områdene. Etter min mening så fører religion med seg mye dritt, og religion kan sikkert være en motivator når det kommer til å gi livet sitt for en sak, men at det er årsaken er å strekke det veeeldig langt. Så langt at jeg synes at det blir feil. PB er vel den jevne muslim og han sier da IS midt i mot Josef? Ser vi mye til IS i frankrike? belgia? Ser vi mye til islam i england? sverige? danmark? Hvis ikke islam hadde gitt motivator for martyrdød, hellig krig og paradis hadde vi ikke hatt en eneste selvmordsaksjon. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Ser vi mye til IS i frankrike? belgia? Mye? Neppe. Om de er observert i Frankrike og Belgia? Definitivt. Ser vi mye til islam i england? sverige? danmark? Kan du omformulere spørmålet? Hva mener du med at vi ser mye til islam? Sitter du på de rette internet sidene så kan du se Islam ifra England, Sverige og Danmark fra du våkner til du går og legger deg. So what? Hvis ikke islam hadde gitt motivator for martyrdød, hellig krig og paradis hadde vi ikke hatt en eneste selvmordsaksjon. Okey, det skal du få mene. Har du noe å vise til som støtter tankene dine om dette? Jeg garanterer deg at vi kan finne folk som har gitt sitt liv til en sak selv om de ikke var knyttet til Islam. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg garanterer deg at vi kan finne folk som har gitt sitt liv til en sak selv om de ikke var knyttet til Islam. Selvsagt, men fra når ble to dårlige til en god? Problemet er at islam blir brukt ALT for mye til akkurat gærne handlinger, så det blir litt hyklerisk å påstå at terror ikke har noe med islam å gjøre, selv om man mener det er misbruk... For islam er en drivende faktor i VELDIG mange terror aksjoner i dag, enten man vil innse det eller ikke. Enn så lenge er folk mer opptatt av å unnskylde og/eller bortforklare det faktumet og på den måten får vi ikke gjort noe... Blir som å tenne på flere hus fordi man skal skal prøve å redde et annet hus som brenner det.. Uten å ta tak i det underliggende problemet kommer vi aldri til noen løsning... Men det går ikke ut over oss dette, i hvertfall ikke enda, så vi har råd til å frikjenne islam, ikke sant? Ikke noe galt i den ideologien... Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg har noen spørsmål om Islam: Hva er Muhammeds betydning i utviklingen av Islam? Hvordan foregår pilegrimsreisen i Islam? Kan du forklare meg ritualer og ritualenes betydning i Islam? Skoleoppgave? 1 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg garanterer deg at vi kan finne folk som har gitt sitt liv til en sak selv om de ikke var knyttet til Islam. Selvsagt, men fra når ble to dårlige til en god? Problemet er at islam blir brukt ALT for mye til akkurat gærne handlinger, så det blir litt hyklerisk å påstå at terror ikke har noe med islam å gjøre, selv om man mener det er misbruk... For islam er en drivende faktor i VELDIG mange terror aksjoner i dag, enten man vil innse det eller ikke. Enn så lenge er folk mer opptatt av å unnskylde og/eller bortforklare det faktumet og på den måten får vi ikke gjort noe... Blir som å tenne på flere hus fordi man skal skal prøve å redde et annet hus som brenner det.. Uten å ta tak i det underliggende problemet kommer vi aldri til noen løsning... Men det går ikke ut over oss dette, i hvertfall ikke enda, så vi har råd til å frikjenne islam, ikke sant? Ikke noe galt i den ideologien... Ro ned med antagelsene og stråmennene. Ingen har påstått at to negativer blir til en positiv og ingen har påstått at ingen muslimer begår terror, det noen påsto her som jeg jeg ikke var enig i, og besvarte var følgende: Hvis ikke islam hadde gitt motivator for martyrdød, hellig krig og paradis hadde vi ikke hatt en eneste selvmordsaksjon. Svar på det jeg skriver eller la være å svare. Det å sette opp påstander i fantasien, for så å besvare og diskutere imot sin egen fantasi blir litt for religiøst for min del RWS. Er du enig i Abigor's påstand om at det ikke ville vært en eneste selvmordsaksjon uten Islam så får det være ditt syn på det, men om man ikke er enig i dette betyr ikke man mener at ikke Islam er en korrelasjon/motivator. Dette forekommer bare i hodet ditt via voldsomme logiske "leap's of faith". 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Er du enig i Abigor's påstand om at det ikke ville vært en eneste selvmordsaksjon uten Islam så får det være ditt syn på det, men om man ikke er enig i dette betyr ikke man mener at ikke Islam er en korrelasjon/motivator. Dette forekommer bare i hodet ditt via voldsomme logiske "leap's of faith". Langt på vei ihvertfall... Pr i dag er sjansen for at en selvmordsaksjon er gjennomført av en med islamsk ideologisk bakgrunn veldig mye større enn noen annen ideologisk bakgrunn... Er liksom ikke så ofte at vi hører om hinduer som sprenger seg selv i folkemengder, eller kristne, eller scientologer... Så ja, er til dels enig i det Abigor påstår, at uten islam hadde vi ikke hatt veldig mange selvmordsaksjoner nei.. Og med hensyn til egne stråmenn: Er bare lei av å høre den ene etter den andre friskmelder islamsk ideologi når gjerningene helt klart er gjort med koranen i hånden til de som utfører ugjerningene... Kan ikke unnskyldes og/eller bortforklares... Endret 18. april 2016 av RWS Lenke til kommentar
andton Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 Jeg har noen spørsmål om Islam: Hva er Muhammeds betydning i utviklingen av Islam? Hvordan foregår pilegrimsreisen i Islam? Kan du forklare meg ritualer og ritualenes betydning i Islam? Skoleoppgave? Er ikke en skoleoppgave, men spørsmål om bredere forståelse som ikke er lett å finne fram i læreverk. Derfor lurte jeg på hvordan du som muslim ser på disse spørsmålene.. Personlige meninger deles veldig sjeldent i bøker. Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Hvis du fikk valget, du kunne bestemme. Ville du innført Sharia totalt og endelig i Norge? Du fikk valget helt tilfeldig og du kan velge å umiddelbart få det innført uten at du må stå til rette for noe eller gjøre noe. Du kan KUN svare ja eller nei på dette spørsmålet. Vanskelig å kun svare ja/nei fordi jeg er usikker på hva sharia loven er? Det finnes ingen sharia lov bok. Vet du hva sharia lovgivningen sier? La meg spesifisere: Hvis du ene og alene fikk bestemme at: - Damer får ikke kjøre bil. - Damer må dekke seg til(hele kroppen, ansikt og hår) utenfor husets 4 vegger og ellers når mannen bestemmer så (niqab) - Damer får ikke gå alene ute om kvelden - Damer får ikke ha sex utenfor ekteskapet. - Damer må ha minst 3 vitner til voldtekt. - Menn kan ha flere koner, damer kan kun ha en mann. - Aldersgrense for giftemål for damer er første dag i første mensen. Det samme gjelder seksuell lavalder. - Homofili blir ulovlig - Utroskap blir straffbart Du kan velge hvilke du ville innført og ikke ville innført, helt som du selv bestemte. I hele Norge, eller deler av det. Du hadde bestemt hvilken grad dette skulle blitt innført. Ville du innført noe av det? Endret 18. april 2016 av guest_anon Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Du snakker med en koranist, du kan ikke trekke inn hadith og tradisjonen for han avviser det. Skal du ta han på noe kan det kun komme fra koranen. Dessuten en særlig sekulær muslim så svaret vil for det meste bli nei. Endret 18. april 2016 av Abigor Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Hvis du fikk valget, du kunne bestemme. Ville du innført Sharia totalt og endelig i Norge? Du fikk valget helt tilfeldig og du kan velge å umiddelbart få det innført uten at du må stå til rette for noe eller gjøre noe. Du kan KUN svare ja eller nei på dette spørsmålet. Vanskelig å kun svare ja/nei fordi jeg er usikker på hva sharia loven er? Det finnes ingen sharia lov bok. Vet du hva sharia lovgivningen sier? La meg spesifisere: Hvis du ene og alene fikk bestemme at: - Damer får ikke kjøre bil. - Damer må dekke seg til(hele kroppen, ansikt og hår) utenfor husets 4 vegger og ellers når mannen bestemmer så (niqab) - Damer får ikke gå alene ute om kvelden - Damer får ikke ha sex utenfor ekteskapet. - Damer må ha minst 3 vitner til voldtekt. - Menn kan ha flere koner, damer kan kun ha en mann. - Aldersgrense for giftemål for damer er første dag i første mensen. Det samme gjelder seksuell lavalder. - Homofili blir ulovlig - Utroskap blir straffbart Du kan velge hvilke du ville innført og ikke ville innført, helt som du selv bestemte. I hele Norge, eller deler av det. Du hadde bestemt hvilken grad dette skulle blitt innført. Ville du innført noe av det? Nei ville ikke innført noe av dette. Men tror du at damer ikke for lov til å kjøre bil er en sharia lov? Hvor finner jeg sharia lovboken? Endret 19. april 2016 av PrettyBoy Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Jeg har noen spørsmål om Islam: Hva er Muhammeds betydning i utviklingen av Islam? Hvordan foregår pilegrimsreisen i Islam? Kan du forklare meg ritualer og ritualenes betydning i Islam? Skoleoppgave? Er ikke en skoleoppgave, men spørsmål om bredere forståelse som ikke er lett å finne fram i læreverk. Derfor lurte jeg på hvordan du som muslim ser på disse spørsmålene.. Personlige meninger deles veldig sjeldent i bøker. 1. Profet Muhammad er den siste profeten i islam, gjennom han fikk vi Koranen. 2. Pilegrimsreise(hajj) er en av 5 islams søyler. Alle voksne muslimer, menn og kvinner, er påbudt å gjøre hajj (reise på pilegrimsreise til Mekka) minst en gang i livet. Det forutsettes at man er fysisk og økonomisk i stand til å gjennomføre pilegrimsreisen. (Syke og mentalt syke er unntatt fra denne plikten) alle skal ha på seg en hvit drakt, slik at alle ser like ut uansett status og rikdom. Skal gå rundt ka`bah 7 ganger,(den store svarte firekanten i Mekka) http://www.islam.no/page11077309.aspx 3.Veldig bredt svar, no spesifikk du lurte på? Som en muslim har vi fem søyler som vi skal følge: https://no.wikipedia.org/wiki/Islams_fem_s%C3%B8yler Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Du snakker med en koranist, du kan ikke trekke inn hadith og tradisjonen for han avviser det. Skal du ta han på noe kan det kun komme fra koranen. Dessuten en særlig sekulær muslim så svaret vil for det meste bli nei. Sekulær muslim? Litt usikker på betydningen, kan du forklare? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Profet Muhammad er den siste profeten i islam Hvem var profet i islam FØR muhammad? Er ikke han den eneste? Hva skrev muhammad egentlig? Etter hva jeg skjønner så skrev ikke muhammed ned et eneste ord i koranen, dette ble gjort av hans etterfølgere senere, etter hans død... Eller? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 Sekulære muslimer er alle muslimene som ikke følger Saudi Arabias lovverk, IS eller aktivisters politiske filosofi om noen regler de setter høyt i et samfunn som de mener at skal være sharia, et bilde noen har skapt seg om hvordan en "ekte muslim" oppfører seg. Er du muslim og ikke ønsker at folk skal bli steinet/hengt/kappet av hånden som straff eller at kvinner ikke skal bli behandlet som en bikkje så er man ikke en ekte muslim, bare en sekulær liksom muslim. Skal liksom de muslimske liksom meningene dine bety noe PB? Disse gutta vet hvordan en "ekte" muslim er, og du er bare en faker. Ps. hva med å slutte å tro på disse eventyrene? That shit's outdated bro :/ Profet Muhammad er den siste profeten i islam Hvem var profet i islam FØR muhammad? Er ikke han den eneste? Hva skrev muhammad egentlig? Etter hva jeg skjønner så skrev ikke muhammed ned et eneste ord i koranen, dette ble gjort av hans etterfølgere senere, etter hans død... Eller? Du kan se en liste over profetene, budbringerne og imamene her RWS. (sorter etter kronologisk rekkefølge) https://en.wikipedia.org/wiki/Prophets_and_messengers_in_Islam Mye er hentet fra Abraham/Toraen/psalmene, men det ble først en egen politisk religiøs stormakt under og etter Muhammed og Koranen. Isa, den nest siste profeten er forresten kristendommens Jesus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå