Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om muslimer spøker og ler av mennesker med amputasjoner?

Kommer det kommentarer ala "Lurer på hvor mye han der stjal" og slikt når de ser en som mangler en arm eller slikt...

Ser ut til at du nesten må være muslim for å få svar på slike spørsmål, RWS En annen vri hadde vært å lære seg arabisk og så gå inn i et av deres forum å se hvordan de spøker.

Lenke til kommentar

Hei. Har aldri bladd i Koranen selv. Kan du si noe om Sharia og hvor utbredt praktisering er i din krets? Hvor "tilpasset" føler du din tro er samfunnet? Jeg var selv født kristen uten å ha noen sympati for mye av bibelens budskap.

Har jobba med en del muslimer som ikke virker veldig "ordrett troende" for å si det sånn. Dette var 2. generasjons innvandrere oppvokst i Norge. Men de er veldig opptatt av å være "muslimer". Selv om jeg ikke hadde klart å gjette det på adferd.

Lenke til kommentar

En annen vri hadde vært å lære seg arabisk og så gå inn i et av deres forum å se hvordan de spøker.

Stoler egentlig ikke på blod muslimer samme hva de sier, da de gang på gang taler med to tunger som indianerne så pent sa det...

Vi ser skjulte video klipp av imamer som sier en ting i moskeen og en helt annen ting når pressen kommer og spør hva nogsagten faktisk mente med de hatefulle ordene i det skjulte video opptaket...

Dessuten er det helt OK for en muslim å juge så det renner av ham så lenge han juger til "vantro" da det faktisk står i koranen... Dumt å skrive slikt der, for det gjør jo at ingen egentlig stoler på det du som muslim sier...

Muslimer er som kristne, de snur og vender og vrenger og vrir alt slik at det høres mye bedre ut samtidig som de egentlig mener det som står der bokstavelig... Er vel slik det blir når man blindt følger jernalder myter skrevet av ignorante menn..

Lenke til kommentar

Mao: må alle underkaste seg Jesus, som har Guds stilling. Dette muslimene driver med er bare tull.

Siden både kristendom og islam bare er løse ubekreftede påstander er begge deler like mye til IMHO...

Religiøse fantasier om verdens herredømme er hva dette er og derfor ikke stort bedre enn andre ideologier som heller ikke var spesielt sunne å følge... Underkste seg jesus liksom... Hill spagetti monstret og han barmhjertige bløt kokte nudler... Sorry, klarer ikke å ta slikt jesus/allaah sprøyt seriøst lenger...

Men det er vanskelig og ikke engasjere seg? Jeg lurer på hva du vil oppnå med slike innlegg. På en side sier du at du ikke kan ta slik "sprøyt" seriøst, men på en annen side så leser, og skriver du, i slike diskusjoner.

Lenke til kommentar

@PrettyBoy: Burde en muslim forsøke å konvertere andre til islam? Hvorfor/hvorfor ikke?

En kan ihvertfall informere om islam hvis personen lurer på noe. Konvertere til islam er opptil personen som vurderer dette.

Takk for svar! Beklager sein respons - det gikk meg hus forbi at du svarte.

Kan det stemme at du egentlig ikke er helt sikker på hva svaret på spørsmålet mitt er? Sånn siden du ikke eksplisitt svarer på det. Det er jo helt greit det, for såvidt.

Lenke til kommentar

@PrettyBoy: Burde en muslim forsøke å konvertere andre til islam? Hvorfor/hvorfor ikke?

En kan ihvertfall informere om islam hvis personen lurer på noe. Konvertere til islam er opptil personen som vurderer dette.
Takk for svar! Beklager sein respons - det gikk meg hus forbi at du svarte.

Kan det stemme at du egentlig ikke er helt sikker på hva svaret på spørsmålet mitt er? Sånn siden du ikke eksplisitt svarer på det. Det er jo helt greit det, for såvidt.

Kan godt hende det ja, det var ikke svarer du lette etter?
Lenke til kommentar

Kan godt hende det ja, det var ikke svarer du lette etter?

Jeg hadde vel håpet på et ja eller nei svar, og var nysgjerrig på hvilket det i så fall skulle bli.

Snakker kun for meg selv, jeg har aldri forsøkt å konvertere noen. Hvorfor ikke? Minding my own business.

Lenke til kommentar

Hvis du fikk valget, du kunne bestemme. Ville du innført Sharia totalt og endelig i Norge?

Du fikk valget helt tilfeldig og du kan velge å umiddelbart få det innført uten at du må stå til rette for noe eller gjøre noe. 

Du kan KUN svare ja eller nei på dette spørsmålet.  

Endret av guest_anon
Lenke til kommentar

Hvis du fikk valget, du kunne bestemme. Ville du innført Sharia totalt og endelig i Norge?

Du fikk valget helt tilfeldig og du kan velge å umiddelbart få det innført uten at du må stå til rette for noe eller gjøre noe. 

Du kan KUN svare ja eller nei på dette spørsmålet.  

Vanskelig å kun svare ja/nei fordi jeg er usikker på hva sharia loven er? Det finnes ingen sharia lov bok.

Vet du hva sharia lovgivningen sier?

Lenke til kommentar

Frykter du helvete* ved å handle mot allah/guds vilje?

*Les: En evighet med tortur etter ens liv på jorden.

Om jeg frykter helvete, ja.

Takk for svar! Jeg har to oppfølgings spørmål if you dont mind :)

1.Synes du det er rasjonelt å frykte noe som ingen kan bekrefte å ha opplevet?

2.Synes du at helvetes frykten fører til mer godt enn vondt i tidsperioden man lever på jorden?

Lenke til kommentar

Koranene, muslimene og Islam er verdens største og farligste FIENDE!!

Ned med islam!!!

Islam= nazisme på steorider!

Deres profet var en pedofil tulling, som reiste rundt halshugget folk, ranet landsbyer og mishandlet kvinner og denne manne følger og dere og tror på at han snakket sant.

Hvorfor skulle en gud ''allah'' sende ut en så grusom person med et hellig budskap??

Det er helt ufattelig og uakseptabelt!!

Det er ingen andre religion i verden idag som skaper mer frykt, uro og frihetsødeleggelse!!

Islam er ikke religion, det er politisk levemåte som har nulltoleranse for forskjeller.

Religion er en privat tro, mens Islam og muslimene mener alle skal følge deres tro vist ikke så skal de drepes.

Dere har nulltoleranse for kvinnerettigheter annet en at dere ikke skal banke kvinnene deres i ansiktet fordi da vil hun bli stygg.

Alle andre religioner truer med at vist du ikke tror så går du til hælvette når du dør, altså privat de krever ikke at du skal tro.

Mens Islam sier tro eller dø.

Hvor faen er friheten???

Helvetets muslimer, jeg hater alt dere tror og står på!

- Profeten deres er en pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og stjal.

- Dere har nulltoleranse for religionsfrihet, det kan man bare se i alle land med Sharialov, dere er sinnssyke!

- Dere steiner homofile og dreper de.

Hvorfor støtter du som en muslim din profet som er på bevist pedofil, drapsmann som mishandlet kvinner og ranet landsbyer??

Jeg har sett i alle andre religioner så dyrker de guder og profeter som var veldig snille, mens Islam dyrker Mohammed en drapsmann, hvorfor tror dere på en drapsmann???

Norge for nordmenn!

ut med Islam og alt det dritten!

Allah's veier er antagelig uransakelige på samme måte som med den kristne gud.

Lenke til kommentar

Allah's veier er antagelig uransakelige på samme måte som med den kristne gud.

Jepp... Det eneste man kan svare for en sånn gud som ingen vet hva tenker eller gjør (mest sannsynlig fordi disse gudene kun er fantasier)...

Tenk deg om en mann skulle svare at hans veier var mystiske og/eller uransakelige etter at han hadde voldtatt og drept en kvinne... Ville vi godtatt en sånn unnskyldning da? Ville vi nikket og sagt "selvsagt er det slik" og latt fyren slippe unna med det? Hvis nei, hvorfor godtar religiøse denne unnskyldningen for og fra en gud da? Hvorfor er det nødvendig å unnskylde alle de tingene der ens gud gjør noe stupid og ulogiskt med "urnsakelig" og mystisk?

Norge for nordmenn!

Er mer for verden for mennesker jeg.... Du glemmer totalt at alle ressursene, ja alt som befinner seg på jorden, egentlig er alles ressurser og ting... Streker på et papir, som lande grenser faktisk er, gjenspeiler egentlig vår huleboer tenkning og lite annet... Så fremfor å tro at norge og nordmenn er noe fruktbart å fremme trenger vi å utvide "boksen" vår litt til en verden for mennesker...

Lenke til kommentar

Frykter du helvete* ved å handle mot allah/guds vilje?

*Les: En evighet med tortur etter ens liv på jorden.

Om jeg frykter helvete, ja.

Takk for svar! Jeg har to oppfølgings spørmål if you dont mind :)

1.Synes du det er rasjonelt å frykte noe som ingen kan bekrefte å ha opplevet?

2.Synes du at helvetes frykten fører til mer godt enn vondt i tidsperioden man lever på jorden?

1. For meg så er det, det ja, men det er ikke noe jeg går rundt og er livredd for. Hjernen er okkupert med andre ting å tenke på, regninger, barna, jobben, hva skal vi ha til middag osv... Men når man først har tid til å tenke på livet etter døden så hender det jeg tenker at jeg må bli et bedre menneske.

2. Godt, fordi man jobber med meg selv for å bli et bedre menneske. Men skal ærlig innrømme at man blir fort mer opptatt av å bli godtatt av menneske rundt seg, enn Gud.

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar

Men skal ærlig innrømme at man blir fort mer opptatt av å bli godtatt av menneske rundt seg, enn Gud.

Noen brikker falt plutselig på plass i hvorfor islam, og religiøse i det hele tatt, oppfører seg som R hull mot andre mennesker.. De er jo kun "snille" mot den oppdiktede guden sin og det er det ser det ut til...

Skal verden bli en bedre plass så ER du faktisk på god vei når du bryr deg mer om mennesker enn denne innbilte guden din,,  :)

Lenke til kommentar

Igjen, takker så mye for svar TS.

Joa, begge spørsmålene var rettet mot deg personlig og ditt syn på dette, etter dine tolkninger av islams lære. Derfor stilte jeg spørmålene ved å starte med "synes du"

Kan jeg oppsummere med:

(1)Du frykter helvete, (2)men det er ikke noe du går å tenker så mye på i hverdagen.

(3) Generelt sett er dette en god egenskap siden det retter mer fokus på deg selv og på hvordan Koranen mener at man skal oppføre seg for å være et godt menneske/bedre menneske. Dette fører til mindre press om å bli godtatt av menneskene rundt om deg, og mer på gud/Koranen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...