brodbakeren Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Det er visstnok uenighet om dette spørsmålet. Noen sier det er påbudt med hijab, mens andre sier det motsatte. Det spørs også hva man mener med hijab. I Koranen sier Allah at troende kvinner skal "senke blikket og legge bånd på sin sanselighet, og ikke vise mer av det som kan være tiltrekkende, enn hva som (i anstendighet) kan være synlig, og la sløret være trukket over brystet". (24,31). Her tolkes som vanlig etter eget skjønn og behov. Er dette det eneste som det står om temaet? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg regnet med at filmen som viser muslimer som viser sin "respekt" på en krigskirkegård for australske soldater ville bli for sterk fr politisk korrekte facebook, som nå har slettet filmen. Å vise hvordan muslimer viser sin "respekt" må jo sensureres bort, for vi i vesten må jo for all del ikke få vite annet enn det glansbilder som muslimene forteller oss om islam og muslimer. Her er en link som leder til samme filmen http://www.liveleak....=f03_1330829653 Nå er den også igjen å finne på youtube, som tidligere også har slettet denne videoen Kanskje litt dumt å kommentere dette innlegget måneder etter at du la det ut, men jeg ble litt småirritert. Mener du virkelig å si at alle muslimer er slik? Slik jeg ser det er dette kun et ekstremtilfelle, og sånt skjer på begge sider, både hos muslimer og kristne, og andre religioner og etniske grupper for den saks skyld. Det å si at personene i den videoen representerer islam er det samme som å si at Anders Behring Breivik representerer kristendommen. 99,9% av alle muslimer tar avstand fra slike og tilsvarende handlinger, akkurat på samme måte som at 99,9% av alle nordmenn tar avstand fra det som skjedde 22. juli. 2 Lenke til kommentar
Kvinne19år Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Salam. Jeg er en kvinne på 19 år gammel. Og er Muslim, jeg har to venniner som har reist til syria og praktisert islam, giftet seg og er lykkelige ! De lever på en halal måte og tilber Allah hverdag. Jeg vil gjerne tilbe min gud (Allah) Men jeg bor i et kristen land og det gjør ting veldig vanskelig får meg. Jeg har gjerne lyst å dra til syria får å praktisere islam og gjøre alt på en Halal måte. Men jeg veit at min mor vil ikke godta dette her. Og da vil jeg aldri klarer og praktisere islam på en riktig måte. Jeg vil gjerne dra men hva vil min mor si? Jeg elsker min mor utrolig mye, og jeg vil alt det beste får henne , men jeg vil ikke såre henne. Jeg gjør Du'a hverdag og ber Allah ta vare på henne vis jeg inshallah bestemmer meg får å dra. Jeg startet med Burka i dette kristen land, og min mor og søster ville gjerne jeg skulle bare ha på sjal og klær som dekker, fordi de følte at Burka var litt for mye får meg. I Islam så veit jeg at man må dekke seg fra tå til hode. Og Jeg vil gjerne gjøre det rette. Men mitt spørsmål er hva er det jeg bør gjøre? bør jeg dra? vil min Mor noe gang tilgi meg og skjønne at jeg bare vil følge Allah? At jeg vil at hun skal være lykkelig. At det er jeg som skal stå på dommedagen. Jeg elsker moren min utrolig , at alt dette gjør ting veldig vanskelig får meg. Hjelp? VIlle ha vært en stor hjelp om jeg fikk svar. Takk Måtte Allah være med dere! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg vil gjerne tilbe min gud (Allah) Men jeg bor i et kristen land og det gjør ting veldig vanskelig får meg. Jeg har gjerne lyst å dra til syria får å praktisere islam og gjøre alt på en Halal måte. Hei hvilket kristent land er det du bor i? 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Salam. Jeg er en kvinne på 19 år gammel. Og er Muslim, jeg har to venniner som har reist til syria og praktisert islam, giftet seg og er lykkelige ! De lever på en halal måte og tilber Allah hverdag. Jeg vil gjerne tilbe min gud (Allah) Men jeg bor i et kristen land og det gjør ting veldig vanskelig får meg. Jeg har gjerne lyst å dra til syria får å praktisere islam og gjøre alt på en Halal måte. Men jeg veit at min mor vil ikke godta dette her. Og da vil jeg aldri klarer og praktisere islam på en riktig måte. Jeg vil gjerne dra men hva vil min mor si? Jeg elsker min mor utrolig mye, og jeg vil alt det beste får henne , men jeg vil ikke såre henne. Jeg gjør Du'a hverdag og ber Allah ta vare på henne vis jeg inshallah bestemmer meg får å dra. Jeg startet med Burka i dette kristen land, og min mor og søster ville gjerne jeg skulle bare ha på sjal og klær som dekker, fordi de følte at Burka var litt for mye får meg. I Islam så veit jeg at man må dekke seg fra tå til hode. Og Jeg vil gjerne gjøre det rette. Men mitt spørsmål er hva er det jeg bør gjøre? bør jeg dra? vil min Mor noe gang tilgi meg og skjønne at jeg bare vil følge Allah? At jeg vil at hun skal være lykkelig. At det er jeg som skal stå på dommedagen. Jeg elsker moren min utrolig , at alt dette gjør ting veldig vanskelig får meg. Hjelp? VIlle ha vært en stor hjelp om jeg fikk svar. Takk Måtte Allah være med dere! Det her lukter BUUUULLSHITT Svar meg på dette: Hvorfor må du dra til Syria for å praktisere islam? Leve på en halal måte? Hva er det? Og hvorfor kan du ikke gjøre det her? Hvorfor er det vanskelig å be til Allah i et "kristent" land? I Islam så må man dekke seg fra tå til hode, hvor har du det fra? Lenke til kommentar
Larry Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Hallo alle sammen Jeg er en muslim, som har opprettet dette for at dere som lurer noe om Islam skal stille meg spørsmål (uansett hva), også skal jeg gi gode svar tilbake. Jeg vil at det skal bli diskusjon av det også. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet. Jeg og Islam er i mot dem som sier at man ikke kan si noe i mot Islam. Fordi Islam og Koranen sier at du skal reflektere over det du tror på. og ikke følge kulturer. Man må alltid følge de logiske argumentene og hvor bevisene ligger. Jeg kan fortelle litt om meg: Jeg har ikke arvet religionen min fra generasjon til generasjon sånn at jeg ikke vet noe om den, som en del muslimer dessverre har. Jeg kan argumentere for min religion og alt det jeg står for. Jeg har tatt hele min religion ved fornuft Jeg har jo vært her en liten stund og har fått en del viktige og interessante spørsmål. Dette gir meg mulighet til å svare seriøst tilbake. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Siden jeg har vært her har noen skrevet unødvendige kommentarer, uriktige meldinger osv. Har fått det både i innboksen og på innlegg. Vennligst slutt med det så vi kan ha en ordentlig dialog og diskusjoner Noen av meldingene som jeg har fått er uakseptabelt. Og til de som tror at jeg skal komme med løgner, tro om igjen, jeg vil komme med svar fra Koranen, for her snakker vi om Islam som religion. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap. Husk at det finnes INGEN dumme spørsmål, bare dumme svar! Så bare still spørsmål Jeg er ikke religiøs, har lest en del i bibelen, koranen og endel historie bøker, også skrevet av arabiske historikere. Når det gjelder Jesus, fremstilles han med en annen personlighet i koranen på bakgrunn av det han sier der og hvordan han opptrer i ulike situasjoner.Koranen fremstiller han som en araber. Hvorfor? Diverse bøker om Muhammed har ulik fortelling om livet til han. Bare historie bøker nevner hans forhold til skriftlærde som kalte seg Hanif.Hva slags kunnskap har du om Hanif? Lenke til kommentar
Kvinne19år Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Jeg vil gjerne tilbe min gud (Allah) Men jeg bor i et kristen land og det gjør ting veldig vanskelig får meg. Jeg har gjerne lyst å dra til syria får å praktisere islam og gjøre alt på en Halal måte. Hei hvilket kristent land er det du bor i? Hei jeg bor i Norge Lenke til kommentar
Kvinne19år Skrevet 19. november 2014 Del Skrevet 19. november 2014 Salam. Jeg er en kvinne på 19 år gammel. Og er Muslim, jeg har to venniner som har reist til syria og praktisert islam, giftet seg og er lykkelige ! De lever på en halal måte og tilber Allah hverdag. Jeg vil gjerne tilbe min gud (Allah) Men jeg bor i et kristen land og det gjør ting veldig vanskelig får meg. Jeg har gjerne lyst å dra til syria får å praktisere islam og gjøre alt på en Halal måte. Men jeg veit at min mor vil ikke godta dette her. Og da vil jeg aldri klarer og praktisere islam på en riktig måte. Jeg vil gjerne dra men hva vil min mor si? Jeg elsker min mor utrolig mye, og jeg vil alt det beste får henne , men jeg vil ikke såre henne. Jeg gjør Du'a hverdag og ber Allah ta vare på henne vis jeg inshallah bestemmer meg får å dra. Jeg startet med Burka i dette kristen land, og min mor og søster ville gjerne jeg skulle bare ha på sjal og klær som dekker, fordi de følte at Burka var litt for mye får meg. I Islam så veit jeg at man må dekke seg fra tå til hode. Og Jeg vil gjerne gjøre det rette. Men mitt spørsmål er hva er det jeg bør gjøre? bør jeg dra? vil min Mor noe gang tilgi meg og skjønne at jeg bare vil følge Allah? At jeg vil at hun skal være lykkelig. At det er jeg som skal stå på dommedagen. Jeg elsker moren min utrolig , at alt dette gjør ting veldig vanskelig får meg. Hjelp? VIlle ha vært en stor hjelp om jeg fikk svar. Takk Måtte Allah være med dere! Det her lukter BUUUULLSHITT Svar meg på dette: Hvorfor må du dra til Syria for å praktisere islam? Leve på en halal måte? Hva er det? Og hvorfor kan du ikke gjøre det her? Hvorfor er det vanskelig å be til Allah i et "kristent" land? I Islam så må man dekke seg fra tå til hode, hvor har du det fra? Beklager vis det tok deg nært eller no. Men som jeg har lest i koranen så er det ikke lov å ha øyekontakter med noen menn eller intim forhold. helt til du er gift! Og man må være dekket får at menn ikke skal tilltrekke seg til deg. Syria er et muslim land og der praktiserer de islam , i tilegg så hjelper du barn som ikke har det bra der! du praktiserer islam med alle andre muslimer og får respekt. Jeg praktiserer i islam her i dette kristent land og det er vanskelig får meg å få jobb siden jeg bruker Burka. Og flere menn kommer og snakker til meg og vil ha forhold, eller ute etter intim forhold. Derfor er det vanskelig får meg og tilbe allah her. Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 20. november 2014 Del Skrevet 20. november 2014 (endret) Kvinne19: Vanskelig å be til Gud, fordi du blir sjekket opp?? Du tror ikke dette skjer i ALLE land? tom Syria? Hvorfor er det vanskelig å be til Gud, når du blir sjekket opp? Du sier jo bare nei og går videre, eller hva? Det er jo under bønnen du til/ber Gud. Og da er det nok ingen som plager deg, og da spiller det ingen rolle hvor du er heller, så lenge du ber mot Kaba Øyekontakt er ikke tillat? Hvor har du det fra? Og at du skal være dekket fra topp til tå, står heller ikke noe om Koranen. Så pliz ikke si at ting står i Koranen når det ikke gjør det. Hvor i Syria er det de praktiserer Islam? Hjelpe barn? Kjempefin tanke, men hva skal du bidra med? har du spart penger? Hvor lenge har du tenkt til å være der? Min mening: Bli, få deg en utdanning, skaff deg jobb, og hjelp Syria med økonomis bistand, og send dem gjerne klær, varme tepper osv: vinter`n er på vei: http://gi.rodekors.no/epages/roedekors1.sf/no_NO/?ViewAction=ViewBBS_DonateForm&prod=10912&gclid=CjwKEAiAv7ajBRCIldS7rp7wzFkSJAAA1n4DPCWwW9650z_Jo9AmfsAUeX2P1pLw9GvRxhuhxQeilBoC0CPw_wcB Endret 20. november 2014 av PrettyBoy 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 (endret) Trekker mitt spørsmål, da tråden nok ikke har den kvalitet jeg tenkte. Endret 9. mars 2016 av plankeby Lenke til kommentar
Ateist Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Siden tråden allerede har blitt bumpet... Hvorfor kommer muslimer og bor i land som de klager på er fulle av "haram" når det er mange muslimske land de heller kunne bosatt seg i? Har det noe med at de vil konvertere alle verdens land til å bli like undertrykkende mot personlige friheter som det landet de kom fra slik at alle kan ha det like kjipt? 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Fattern kom hit som arbeidssøker på slutten av 70tallet, har aldri hørt han klage på at ting er haram her i landet. 2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Og man må være dekket får at menn ikke skal tilltrekke seg til deg. Her er det jo soleklart at muslimske menn har en jobb å gjøre både med sin egen selvkontroll OG respekten de har mot andre mennesker, spesielt mot kvinner. For jeg har aldri, jeg gjentar: ALDRI, engang tenkt på at det skulle være nødvendig for en kvinne å ikle seg noe som ligner på et tremanns telt fra XXL for at jeg skal la henne være i fred eller ikke respektere henne... Sorry, men her legger du deg paddeflat for ryggradsløse muslimske menn og lar dem fortsette å være like ryggradsløse. For dette er ikke noe kvinner skal behøve å gjøre eller ta hensyn til, dette har ALT å gjøre med selvkontroll og gjensidig respekt og det er i sannhet noe de aller fleste muslimer burde trene på å oppnå... Men reis for all del til Syria, der menn ikke nøyer seg med å se på deg, men som meget sannsynlig vil voldta deg... Men kom ikke etterpå og klag over at de som voldtok deg (hvis du overlever) ikke er "ekte" muslimer, for de er akkurat like ekte muslimer som deg når ingen har en fasit på hva som er "ekte" eller ikke... Sorry, men dette ble for dumt! Her støtter du kun enda mer undertrykking av kvinner og lager dem til å være offer når det definitivt er den muslimske mannen som burde tatt et nakketak på seg selv og fått seg litt selvkontroll... 2 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Har en muslim ut ifra Koranen eller islamsk tradisjon lov (plikt?) til å drepe en som konverterer til en annen religion eventuelt bare forlater islam? Endret 22. mars 2016 av Fjellvåken Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 Har en muslim ut ifra Koranen eller islamsk tradisjon lov (plikt?) til å drepe en som konverterer til en annen religion eventuelt bare forlater islam? Nei. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. mars 2016 Del Skrevet 22. mars 2016 (endret) Har en muslim ut ifra Koranen eller islamsk tradisjon lov (plikt?) til å drepe en som konverterer til en annen religion eventuelt bare forlater islam? Nei. Er det BARE kultur det da? Sharia har ingenting å si....? Hadde æresdrap vært en issue om islam ikke var blandet inn? Endret 22. mars 2016 av RWS Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 Siden tråden allerede har blitt bumpet... Hvorfor kommer muslimer og bor i land som de klager på er fulle av "haram" når det er mange muslimske land de heller kunne bosatt seg i? Har det noe med at de vil konvertere alle verdens land til å bli like undertrykkende mot personlige friheter som det landet de kom fra slik at alle kan ha det like kjipt? Generaliserer du mye? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 23. mars 2016 Del Skrevet 23. mars 2016 @PrettyBoy: Burde en muslim forsøke å konvertere andre til islam? Hvorfor/hvorfor ikke? Lenke til kommentar
Thitorkin2 Skrevet 24. mars 2016 Del Skrevet 24. mars 2016 Har en muslim ut ifra Koranen eller islamsk tradisjon lov (plikt?) til å drepe en som konverterer til en annen religion eventuelt bare forlater islam? Nei. Menn skal drepes. Kvinner skal fengsles til de blir med på barbariet igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå