Erner73 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) @Baltazar94, Du som viser så mye hat mot Muslimer og Islam. Har du noen gang lest, sett, hørt, eller vil vite det om hva "HITLER" gjorde i 1940 tallet. tallet??????????????????????????????????????????????? Hans soldater gordet mye onde ting her i Norge og i Europa. Disse soldatene var ikke "Muslimer" eller hadde noe å gjøre med Islam. Gidder du å vite om Hitler? Eller er det noe uintressant for deg siden han ikke var Muslim? Prøv å les litt om han om hav han gjorde i Europa og hvor mange millioner mennesker hans hære drepte. Prøv du som ikke vet så mye om historiet. (Kanskje dette skal hjelpe deg å drømme ike mye om Muslimer) Endret 12. desember 2012 av Erner73 1 Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Kanskje han ønsket å svare på spørsmål og trodde folk kom til å stille spørsmål som gjaldt hans tro, og ikke regnte med å være et stykke metall i muslimhets-stormen / et stykke lammelår midt i den sultne ariske ulvebestanden? Slapp av. Det handler ikke om ulv eller lammelår. Hadde han ønsket å svare på spørsmål så hadde han ikke forlat tråden til andre som skal begynne å dritte her mye om Islam og Muslimer noe som allerede noen gjør. Viste aldri, at det finnes så mye hat her mot andre religioner. Endret 12. desember 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
SonicDragon Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Guns dont kill people, humans do Religion dont kill people, the user do Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 @Baltazar94, Du som viser så mye hat mot Muslimer og Islam. Har du noen gang lest, sett, hørt, eller vil vite det om hva "HITLER" gjorde i 1940 tallet. tallet??????????????????????????????????????????????? Hans soldater gordet mye onde ting her i Norge og i Europa. Disse soldatene var ikke "Muslimer" eller hadde noe å gjøre med Islam. Gidder du å vite om Hitler? Eller er det noe uintressant for deg siden han ikke var Muslim? Prøv å les litt om han om hav han gjorde i Europa og hvor mange millioner mennesker hans hære drepte. Prøv du som ikke vet så mye om historiet. (Kanskje dette skal hjelpe deg å drømme ike mye om Muslimer) Jeg tror du vil oppdage at brukeren du nevner oppriktig tror at Hitler var en kjernekar som er utsatt for en jødisk konspirasjon -- deriblant anklager for folkemord og anklager om å ha startet andre verdenskrig, noe nevnte bruker ikke tror Hitler eller nazistene stod bak. ... Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Det var et tilsvar til en kristen nynazistisk muslimhater hvor jeg forsøkte å få fram et poeng om at det han sier oppfattes som hatefullt og støtende. Jeg sier sannheten, og om sannheten virker "støtende" på noen så får det bare være slik, Jeg kan ikke fortsette om deg og alle andre pk-ere med å støtte opp under muslimenes løgner av misforstatt "toleranse" Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men USA er et kristen land. Dermed står de kristne bak drapet på titusener av sivile i midtøsten i moderne tid, allerede før 2001. USA er ikke noe krisrtent land. USA ble påstått å være et kristen land for mange år siden, men sosialister og ande\re satanister har nå forlengst kapret USA. Det er som sagt lenge siden kristendommen sto sterkt i USA, og nå kristendom langt på vei forbudt, og kristne blir forfulgt or arrestert og de prøver å prakisere sin tro. http://www.wnd.com/2...ned-in-buffalo/ http://www.federalob...ve.php?aid=8538 http://www.blogtalkr...egal-in-america http://www.opencity....hp?t-12022.html Endret 12. desember 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Jeg sier sannheten, og om sannheten virker "støtende" på noen så får det bare være slik, Jeg kan ikke fortsette om deg og alle andre pk-ere med å støtte opp under muslimenes løgner av misforstatt "toleranse" Bare det at du påstår at muslimenes gud er Satan, sier bare hvor lite begrep du har om ordet "sannhet". Du har ikke en gang den villeste anelse om Satan faktisk eksisterer. Derfor er det overtro, ikke sannhet. Når skal det synke inn hos deg? Fåtallet blir ikke støtt av dine oppgulp, så det går ikke på at ingen "tåler sannheten". Det som er essensen er at du ikke har noe sannhet å komme med. Det går stort sett i fundamentalistisk religions-tøv og "sannheter" som du og dine med-konspiratører har kokt opp. Bare det at du bruker ordet "sannhet", gjør at du bryter budet til din egen gude-skikkelse hver gang du ytrer en mening. Endret 12. desember 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Er du 100% sikker på at, det er bare "Muslimer" som dreper folk? Siden verden ble skapet for oss mennesker, så alle som er blitt drept siden mange mange 1000 år siden. Ble disse folk også ble drept av Muslimer? Som jeg allerede har sagt, så kan ikke muslimers ugjerninger rettferdiggjøres av at også andre gjør det. Så når du nå spiller fornærmed og antyder at jeg mener at bare muslimer dreiver med vold og srap, så er det absurd og meningsløst, og bare spill for galleriet fra din side. Er du kun opptatt av muslimer? Nei, jeg er i mot all vold, alt svik, svindel og urettferdighet begått mot mennesker, uansett hvem som driver med det. Og om du går tilbake og ser på mine innlegg i forskjellige tråder, så ser du at det ikke bare er muslimer og islam jeg kritiserer og sier sannheten om. Har noen gang noen muslimer skaddet deg, eller gjort noe gal mot deg? Eller er det bare du har begynt å hate dem p.g.a. det du ser i media om Islam og Muslimer????? Nei, ingen muslimer har skadet meg. Jeg har fått en drapstrussel fra en muslim en gang, men ikke noe mer alvorlig enn det. Men det er mulig å ha medfølelse med andre som er blitt drept eller skadet av musimer, og også etterlatte etter folk som ble drept av muslimer. Men jeg tror ikke muslimer flest vet hva det betyr, det er vel derfor de tror at ingen av oss reagerer på muslimenes herjinger rundt om i verden. Kan du prøve å kaste alle Muslimer ut av Norge. Slik at ditt land skal bli ren og fint. (Det er slik du ønsker?) Klarer du å gjøre dette? Jeg har ikke makt til å kaste muslimer ut av Norge, og jeg er heller ikke interessert i å gjøre det. Men dette skulle vært gjort da muslimer begynte å komme til landet, de burde få valgt mellom å forkaste islam og brenne koranen, eller dra tilbake dit de kom fra. Når eller hvilke års tall Muslimene skaddet ell gjorde noe ond mot Norge? Listen over norske menn og kvinner som er blitt drept og skadet av muslimer er blitt ganske lang . Og hvert år er det mange norske kvinner som blir voldtatt av muslimer. Men igjen så er norsk media forsiktig med å opplyse om dette av redsel for å fornærme muslimene. Du vil vel neppe klikke på en linke for å få frem listen selv, så jeg legger den frem her. 1988, 23. juni. Bjørn Erik Solberg, Oslo, 24 år, skulle hjelpe en kvinne som ble trakassert av sin mann, men ble i stedet knivdrept av mannen som var en innvandrer fra Nord-Afrika 1991, mars, Gunvor Refsdal, forgiftet med timetylklorid i vin av sin mann Hani Abdullah. 1991, 3. sept. Tage Ansethmoen, Oslo, lege, drept med 20 knivstikk i sitt hjem av en marokkaner. 1991, 14. des. Jarle Næss, Bergen, 23 år, dørvakt og bokser. Skutt midt i hjertet og drept med en halvautomatisk 11,25 Remington US Army, av marokkaneren Nour-Eddin Khouya, utenfor utestedet Maxime i Bergen. Marokkaneren kom til Norge i aug. 1990, og får midlertidig oppholdstillatelse. Kameraten til Næss, Bård Trones (25) blir skutt i magen, men overlever. [1] 1992, 26. jan. Tore A. Holthe, Gjøvik, 27 år, knivdrept av to marokkanere - 24 og 31 år. 1992, 14. aug. Paul Gamlem, 31 år, ble sparket til døde i Oslo av to pakistanere - 17 og 19 år. 1993, 7. mars, Berit Backer, sosialantropolog, ble kvalt i sitt hjem av en innvandrer fra Kosovo som i 1987 fikk avslag på sin asylsøknad. Drapsmannen ble idømt sikring og fikk i 2001 norsk statsborgerskap og oppholdstillatelse.[2] 1993, 24. april, Linda M. Sandvik, 24 år, Oslo, Kvalt av en iraker, - også tiltalt for flere voldtekter. 1994, 21. juli, en nordmann ble knivdrept i Larvik av en palestiner. (Nærmere detaljer mangler). 1995, 13. okt. Kvinne, 57 år, sos. arbeider - brent inne da en iraner tente på Veitvedt sosialkontor. 1996, 17. des. Heidi S. Sørli, drept av sin jugoslaviske mann som rømte, - er ikke pågrepet. 1997, 3. mars, Randi Rastad, Høybråten, 61 år ble dyttet ned i kjelleren av utlendinger fra Brumunddal og døde av sjokk/hjerteinfarkt. 1997, nov. Hilmar Jarle Fjørtoft 68 år, pensjonert sjømann fra Ålesund, ble funnet drept i sin egen leilighet i Latinskolegata 6. Fjørtoft var blitt utsatt for grov stump vold. Gjerningsmannen var tamilen Sivaguru som kom som asylsøker til Hareid i 1987. Tamilen fikk 12 års fengsel pluss sikring. Straffen omfattet også voldtekt, seksuelle overgrep og grov vold. Han slapp ut tre år før tiden. Nå er han tiltalt for to nye voldtekter i Ålesund (aug. 2007).[3] 1998, 1. mai, Tom Halvorsen, Rogaland, 18 år, vietnamesisk aksjon.[4] 1998, 21. mai, Ken-Gøran Abrahamsen, Balsfjord, 28 år, sparket i hjel i Oslo av 17 årig pakistaner. I juni 2000 dømte lagmannsretten Ismaiel Josef til et år og seks måneders fengsel for legemsbeskadigelse med døden til følge. 2. mars 2001 ble Josef etterlyst via Interpol da han unnlot han å møte til fengsling. Siden har politiet ikke sett ham.[5][6] 1998, En ung nordmann kom tilfeldig i ildlinjen mellom to innv. gjenger i Oslo og ble skutt. 1998, 15. juli, Marie Louise Bendiksen, Sjøvegan, drept og brent. En 20 årig tamil pågrepet. 1998, 26. juni, Bernt Christian Reppe, Moelv, 24 år, skutt av en pakistaner i Rosenkratzgt, Oslo.[7] 1998, 31. okt. Rune Åge Berg, sparket i hjel av en 16-årig makedoner i Akersgata, Oslo.[8] 1998, 14. nov. Ulf Bråthen, 42 år, taxisjåfør skutt i bilen av to utlendinger (19 og 23 år) på Godlia. 1998, 10. des. Ola Wangen, 33 år, knivdrept på Grunerløkka av en sinnssyk iraner på frifot. 1999, 17. mai, Barbro Zhedini, Oslo, drept av sin tunisiske mann Hassa Zhedini og dumpet i Gjersjøen. En arm avskjært. Hassa Zhedinis bror var med på ugjerningen. 2000, 31. jan. Vegar Midtveit, 18 år - jaget av utlendinger utfor en skrent ved Kristiansand - og døde. 2001, jan. Gry Hosein, funnet i Skienselva, kvalt av sin palestinske mann Gamal - fra Israel.[9] 2001, 20. jan. Kennet Alexander Otnes, Larvik, 20 år, øksedrept, partert og lagt i dypfryser av en 18 årig afrikaner.[10] 2001, 27. juli, Hanne Kristine Olsen, Bergen, 29 år, ble kjørt ned og drept av sin palestinske samboer, Yasin Jabr, 40 år. Deres barn ble hardt skadd. 2001, 8. aug. Gunn Sivertsen, Haramsøy, og hennes 3 barn ble mordbrendt av sin chilenske samboer. 2001, Gunn Sivertsens første barn. 2001, Gunn Sivertsens andre barn. 2001, Gunn Sivertsens tredje barn. 2001, 26. aug. Gunn Merete Lode, 32 år, knivdrept av en 42 årig gift trebarns far fra Danmark. 2002, 20. jan. Kristoffer I. Bastesen, 19 år, knivdrept i Kr. Augusts gt, Oslo av sin thailandske kamerat. 2002, 13. apr. Einar T. Rønning, Råde, 23 år, dørvakt på Chez, knivstukket i lysken av 4 muslimer.[11] 2002, 13. apr. Martin Morisse, Jessheim, 26 år, dørvakt på Chez, knivstukket i lysken av 4 muslimer.[12] 2002, 9. okt. Kjell P. Dahlberg, 48 år, knivdrept på Bogerud T-bane i Oslo av en chilensk asylsøker. 2002, 18. okt. Inger Sund, Sognsvn. Oslo, 69 år, ranet og drept i sitt hjem av to asylsøkere som hadde fulgte etter Inger etter at hun hadde vunnet 30.000 på bingo. Drapsmannen, Moez Ben Noureddeine Rouissi, klarte å rømme ut av Norge. Via Tyskland ble drapsmannens identitet oppsporet. Han hadde blitt retunert til Tunisia av tyske myndigheter, der han ble idømt 15 års fengsel for drapet, i 2007.[13] 2002, 3. nov. Johnny Øvergård, Balsfjord, 43 år. Drept av sin somaliske drosjesjåfør på Frogner.[14] 2002, 13. des. Henry Simonsen, Alta, 56 år, drept med øks av sin russiske kone, Elizaveta Georgienna Sytnik.[15] 2003, 17. feb. Audun Bøland, 39 år, bussjåfør, knivdrept på Valdresbussen av en asylsøker fra Etiopia. Etioperen hadde samme dag drept en annen asylsøker på et asylmottak i Valdres.[16] 2003, 15. juni, Annie B. Olsvik, Haugesund, 83 år, drept med øks om natten i sin seng av to innv. fra Libya.[17] 2003, des. Cathrine Halvorsen, Kongsvinger, 34 år, drept av en iraker. Azad Ghaleb Ali som er siktet, klarte å rømme. Politiet er derimot sikre på at det er Ghaleb Ali som er gjerningsmannen.[18] 2004, 19. febr. Eli S. Høyland, Stavanger, 49 år, kvalt i sitt hjem av en Tysker, 29 år. 2004, 3. aug. Terje Mjåland, Skien, 23 år, døv, knivdrept på trikk 17 i Oslo av en somalier, 41 år, som også knivstakk og skadet fem andre mennesker. [19] 2004, 25. aug. Helge Nylund, 34 år, skutt av en sjalu 52 åring fra Afghanistan. Han skjøt seg selv. 2004, 4. sept. Marita Strøm, Namsos, 38 år, skutt i en bil i Irak av sin mann Osman Omar Osman fra Irak.[20] 2004, sept. Lise Johanni Johanson, drept på Teisen i Oslo av en mann fra Irak, 23 år. 2004, 28. okt. Hedda Karterudseter, Seljord, 19 år, voldtatt og kvalt i Sogndal av somalieren Hassan Samriye Hashin, 35 år. Dømt til 16 års fengsel.[21] 2005, jan. Mary Ann Hansen, Bodø, 42 år, knivdrept av en algirer 31 år, mens hun holdt deres felles barn i armene. Algireren fikk første gang avslag på asylsøknaden i nov. 2002, og endelig avslag, med beskjed om å forlate Norge, i mars 2003. [22] 2006, 20. feb. Finn Abelseth, Oslo, opprinnelig fra Ålesund. I begynnelsen av 30-årene. Mandag 20. feb. ble han funnet bevisstløs utenfor boligen sin i Schønings gate 32. Døde senere på sykehus. Han skal ha blitt banket opp av en gjeng pakistanere natt til søndag 19. Dette i følge en kamerat som Abelseth ringte til før han mistet bevisstheten. 2006, 29. mars, Stein Sjaastad, Oslo, lege 58 år, brutalt stukket ned og drept på sitt kontor av asylsøkeren Kamel Mellah 37 år, fra Algerie.[23] 2006, 25. juni, Anne Marit Søgård, Torshov i Oslo, 41 år, skutt og drept i sin leilighet med 6-8 skudd fra håndvåpen av to pakistanere med norsk statsborgerskap, Haidar Hussain 21 år og Ali Ayaz Shafa 19 år. Søgårds kjæreste ble også forsøkt drept, men overlevde. Hussain ble i nov. 2005 dømt til 2 år ubetinget fengsel for flere brudd på narkotikalovgivningen. Begge pakistanerne ble dømt til fengsel i 13 år, 27. mars 2008. En tredje person ble frifunnet.[24] 2007, 31. jan. Arild Lund, Drammen, 56 år, drept av tre litauere i sitt hjem.[25] 2007, 30. april, Anne Grete Vollum, Overhalla i Nord-Trøndelag, 35 år, gravid med tvillinger i 8. måned, drept av sin tidligere mann asylsøkeren Bahadir Mirzaolimov 26 år fra Usbekistan. Mirzaolimov kom til Norge i 2005, men fikk avslag på sin asylsøknad i 2006.[26] 2007, 30. april, Anne Grete Vollums ufødte barn (tvilling). 2007, 30. april, Anne Grete Vollums ufødte barn (tvilling). 2007, 30. april, Cicilie Watnan Lian, Overhalla i Nord-Trøndelag, 7 år og Anne Grete Vollums niese, drept av Bahadir Mirzaolimov. Vollums ti år gammle datter var også i huset. Hun ble bundet fast under ugjerningene. En av småpikene skal også ha blitt voldtatt av asylsøkeren.[27] 2008, 8. desember, Jonas Pedersen, Oslo, 31 år. Drept av to polakker, 48 og 45 år, etter spark mot hodet i basketak på Europarådets plass i Oslo sentrum. Hendelsen skjedde 6. desember, men Pedersen døde av skadene 8. Den ene av de to ble frikjent, samt en tredje polakk, 36 år, som kjørte bilen.[28] 2008, 16. desember, Ann-Mari Solås, Mørkved utenfor Bodø, 32 år og tobarnsmor. Drept med flere knivstikk utenfor sitt hjem av en iraner, 43 år, som kom til Norge i 1991 som asylsøker gjennom FN. Iraneren ble norsk statsborger i 1998.[29] http://no.metapedia...._av_innvandrere Har du glemt, Eller ønsker du IKKE å snakke om de millioner Muslimer som ble drept i Iraq og Afghanistan siden krigen bygnte i 2002? Det er ganske uærlig av deg å igjen prøve å late som om jeg mener det er ok at mennesker blir drept, jeg har ikke gjort eller sagt noe i den retning, så dette er kun egenproduserte besjyldninger, som selvfølgelig er helt absurd og uten grunnlag i virkeligheten. Du prater mye om at jeg haer muslimer osv. Men hva med deg selv ? Slike fordekte beskyldninger som dette kommer kun av ditt eget hat mot dem som ikke er muslimer, og som tør å si sannheten om islam. Nær en million Muslimer er blitt drept i Burma fra monk i det siste. (Dette er noe du skal glede for. Ikke snat?) Angrepene på muslimer i Burma kom etter at muslimene har trakkasert og drept buddhister i årevis, muslimene har drevet regelrett krig mot buddhistene i mange år. Og ikke bare i burma men også i andre land. Så at buddhistene omsider reiser seg og slår tilbake forstår jeg godt, men jeg støtter det ikke. Og igjen så er dine antydninger over at jeg gleder meg over dette, kun bunnet i ditt eget hat. Ikke si at du ikke hater Muslimer eller Isalm! Fordi alle dine meldinger sier klart at, hvor mye hat du viser hat mot Islam og Muslimer. Jeg hater ikke muslimer. Men jeg hater islam, og det gjør Gud også, så jeg er ikke alene om det. Grunnen til at du tror at jeg hater muslimer kommer av at jeg sier sannheten om islam og også om hva muslimer driver med av ugjerninger i islams navn. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 @Baltazar94, Du som viser så mye hat mot Muslimer og Islam. Har du noen gang lest, sett, hørt, eller vil vite det om hva "HITLER" gjorde i 1940 tallet. tallet??????????????????????????????????????????????? Hans soldater gordet mye onde ting her i Norge og i Europa. Disse soldatene var ikke "Muslimer" eller hadde noe å gjøre med Islam. Gidder du å vite om Hitler? Eller er det noe uintressant for deg siden han ikke var Muslim? Prøv å les litt om han om hav han gjorde i Europa og hvor mange millioner mennesker hans hære drepte. Prøv du som ikke vet så mye om historiet. (Kanskje dette skal hjelpe deg å drømme ike mye om Muslimer) Jeg vet godt hva Hitler og tyskerne gjorde under krigen, og det var også muslimer som slåss sammen med tyskerne. Og igjen jeg hater ikke muslimer. At du driver og terper på dette på tross av at jeg selv flere ganger har sagt at jeg ikke hater muslimer gjenspeiler bare ditt eget hat, på samme måte som dine dårlig skjulte beskyldninger om at jeg "gleder meg" når muslimer blir drept og at jeg syns det er ok når noen dreper muslimer. Noe slikt har jeg aldri gitt uttrykk for, og det er kun ditt eget hat som får deg til å påstå slikt. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Har du glemt, Eller ønsker du IKKE å snakke om de millioner Muslimer som ble drept i Iraq og Afghanistan siden krigen bygnte i 2002? Nær en million Muslimer er blitt drept i Burma fra monk i det siste. (Dette er noe du skal glede for. Ikke snat?) Millioner, faktisk. Dokumentasjon, please. Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 Som jeg allerede har sagt, så kan ikke muslimers ugjerninger rettferdiggjøres av at også andre gjør det. Så når du nå spiller fornærmed og antyder at jeg mener at bare muslimer dreiver med vold og srap, så er det absurd og meningsløst, og bare spill for galleriet fra din side. Nei, jeg er i mot all vold, alt svik, svindel og urettferdighet begått mot mennesker, uansett hvem som driver med det. Og om du går tilbake og ser på mine innlegg i forskjellige tråder, så ser du at det ikke bare er muslimer og islam jeg kritiserer og sier sannheten om. Nei, ingen muslimer har skadet meg. Jeg har fått en drapstrussel fra en muslim en gang, men ikke noe mer alvorlig enn det. Men det er mulig å ha medfølelse med andre som er blitt drept eller skadet av musimer, og også etterlatte etter folk som ble drept av muslimer. Men jeg tror ikke muslimer flest vet hva det betyr, det er vel derfor de tror at ingen av oss reagerer på muslimenes herjinger rundt om i verden. Jeg har ikke makt til å kaste muslimer ut av Norge, og jeg er heller ikke interessert i å gjøre det. Men dette skulle vært gjort da muslimer begynte å komme til landet, de burde få valgt mellom å forkaste islam og brenne koranen, eller dra tilbake dit de kom fra. Listen over norske menn og kvinner som er blitt drept og skadet av muslimer er blitt ganske lang . Og hvert år er det mange norske kvinner som blir voldtatt av muslimer. Men igjen så er norsk media forsiktig med å opplyse om dette av redsel for å fornærme muslimene. Du vil vel neppe klikke på en linke for å få frem listen selv, så jeg legger den frem her. 1988, 23. juni. Bjørn Erik Solberg, Oslo, 24 år, skulle hjelpe en kvinne som ble trakassert av sin mann, men ble i stedet knivdrept av mannen som var en innvandrer fra Nord-Afrika 1991, mars, Gunvor Refsdal, forgiftet med timetylklorid i vin av sin mann Hani Abdullah. 1991, 3. sept. Tage Ansethmoen, Oslo, lege, drept med 20 knivstikk i sitt hjem av en marokkaner. 1991, 14. des. Jarle Næss, Bergen, 23 år, dørvakt og bokser. Skutt midt i hjertet og drept med en halvautomatisk 11,25 Remington US Army, av marokkaneren Nour-Eddin Khouya, utenfor utestedet Maxime i Bergen. Marokkaneren kom til Norge i aug. 1990, og får midlertidig oppholdstillatelse. Kameraten til Næss, Bård Trones (25) blir skutt i magen, men overlever. [1] 1992, 26. jan. Tore A. Holthe, Gjøvik, 27 år, knivdrept av to marokkanere - 24 og 31 år. 1992, 14. aug. Paul Gamlem, 31 år, ble sparket til døde i Oslo av to pakistanere - 17 og 19 år. 1993, 7. mars, Berit Backer, sosialantropolog, ble kvalt i sitt hjem av en innvandrer fra Kosovo som i 1987 fikk avslag på sin asylsøknad. Drapsmannen ble idømt sikring og fikk i 2001 norsk statsborgerskap og oppholdstillatelse.[2] 1993, 24. april, Linda M. Sandvik, 24 år, Oslo, Kvalt av en iraker, - også tiltalt for flere voldtekter. 1994, 21. juli, en nordmann ble knivdrept i Larvik av en palestiner. (Nærmere detaljer mangler). 1995, 13. okt. Kvinne, 57 år, sos. arbeider - brent inne da en iraner tente på Veitvedt sosialkontor. 1996, 17. des. Heidi S. Sørli, drept av sin jugoslaviske mann som rømte, - er ikke pågrepet. 1997, 3. mars, Randi Rastad, Høybråten, 61 år ble dyttet ned i kjelleren av utlendinger fra Brumunddal og døde av sjokk/hjerteinfarkt. 1997, nov. Hilmar Jarle Fjørtoft 68 år, pensjonert sjømann fra Ålesund, ble funnet drept i sin egen leilighet i Latinskolegata 6. Fjørtoft var blitt utsatt for grov stump vold. Gjerningsmannen var tamilen Sivaguru som kom som asylsøker til Hareid i 1987. Tamilen fikk 12 års fengsel pluss sikring. Straffen omfattet også voldtekt, seksuelle overgrep og grov vold. Han slapp ut tre år før tiden. Nå er han tiltalt for to nye voldtekter i Ålesund (aug. 2007).[3] 1998, 1. mai, Tom Halvorsen, Rogaland, 18 år, vietnamesisk aksjon.[4] 1998, 21. mai, Ken-Gøran Abrahamsen, Balsfjord, 28 år, sparket i hjel i Oslo av 17 årig pakistaner. I juni 2000 dømte lagmannsretten Ismaiel Josef til et år og seks måneders fengsel for legemsbeskadigelse med døden til følge. 2. mars 2001 ble Josef etterlyst via Interpol da han unnlot han å møte til fengsling. Siden har politiet ikke sett ham.[5][6] 1998, En ung nordmann kom tilfeldig i ildlinjen mellom to innv. gjenger i Oslo og ble skutt. 1998, 15. juli, Marie Louise Bendiksen, Sjøvegan, drept og brent. En 20 årig tamil pågrepet. 1998, 26. juni, Bernt Christian Reppe, Moelv, 24 år, skutt av en pakistaner i Rosenkratzgt, Oslo.[7] 1998, 31. okt. Rune Åge Berg, sparket i hjel av en 16-årig makedoner i Akersgata, Oslo.[8] 1998, 14. nov. Ulf Bråthen, 42 år, taxisjåfør skutt i bilen av to utlendinger (19 og 23 år) på Godlia. 1998, 10. des. Ola Wangen, 33 år, knivdrept på Grunerløkka av en sinnssyk iraner på frifot. 1999, 17. mai, Barbro Zhedini, Oslo, drept av sin tunisiske mann Hassa Zhedini og dumpet i Gjersjøen. En arm avskjært. Hassa Zhedinis bror var med på ugjerningen. 2000, 31. jan. Vegar Midtveit, 18 år - jaget av utlendinger utfor en skrent ved Kristiansand - og døde. 2001, jan. Gry Hosein, funnet i Skienselva, kvalt av sin palestinske mann Gamal - fra Israel.[9] 2001, 20. jan. Kennet Alexander Otnes, Larvik, 20 år, øksedrept, partert og lagt i dypfryser av en 18 årig afrikaner.[10] 2001, 27. juli, Hanne Kristine Olsen, Bergen, 29 år, ble kjørt ned og drept av sin palestinske samboer, Yasin Jabr, 40 år. Deres barn ble hardt skadd. 2001, 8. aug. Gunn Sivertsen, Haramsøy, og hennes 3 barn ble mordbrendt av sin chilenske samboer. 2001, Gunn Sivertsens første barn. 2001, Gunn Sivertsens andre barn. 2001, Gunn Sivertsens tredje barn. 2001, 26. aug. Gunn Merete Lode, 32 år, knivdrept av en 42 årig gift trebarns far fra Danmark. 2002, 20. jan. Kristoffer I. Bastesen, 19 år, knivdrept i Kr. Augusts gt, Oslo av sin thailandske kamerat. 2002, 13. apr. Einar T. Rønning, Råde, 23 år, dørvakt på Chez, knivstukket i lysken av 4 muslimer.[11] 2002, 13. apr. Martin Morisse, Jessheim, 26 år, dørvakt på Chez, knivstukket i lysken av 4 muslimer.[12] 2002, 9. okt. Kjell P. Dahlberg, 48 år, knivdrept på Bogerud T-bane i Oslo av en chilensk asylsøker. 2002, 18. okt. Inger Sund, Sognsvn. Oslo, 69 år, ranet og drept i sitt hjem av to asylsøkere som hadde fulgte etter Inger etter at hun hadde vunnet 30.000 på bingo. Drapsmannen, Moez Ben Noureddeine Rouissi, klarte å rømme ut av Norge. Via Tyskland ble drapsmannens identitet oppsporet. Han hadde blitt retunert til Tunisia av tyske myndigheter, der han ble idømt 15 års fengsel for drapet, i 2007.[13] 2002, 3. nov. Johnny Øvergård, Balsfjord, 43 år. Drept av sin somaliske drosjesjåfør på Frogner.[14] 2002, 13. des. Henry Simonsen, Alta, 56 år, drept med øks av sin russiske kone, Elizaveta Georgienna Sytnik.[15] 2003, 17. feb. Audun Bøland, 39 år, bussjåfør, knivdrept på Valdresbussen av en asylsøker fra Etiopia. Etioperen hadde samme dag drept en annen asylsøker på et asylmottak i Valdres.[16] 2003, 15. juni, Annie B. Olsvik, Haugesund, 83 år, drept med øks om natten i sin seng av to innv. fra Libya.[17] 2003, des. Cathrine Halvorsen, Kongsvinger, 34 år, drept av en iraker. Azad Ghaleb Ali som er siktet, klarte å rømme. Politiet er derimot sikre på at det er Ghaleb Ali som er gjerningsmannen.[18] 2004, 19. febr. Eli S. Høyland, Stavanger, 49 år, kvalt i sitt hjem av en Tysker, 29 år. 2004, 3. aug. Terje Mjåland, Skien, 23 år, døv, knivdrept på trikk 17 i Oslo av en somalier, 41 år, som også knivstakk og skadet fem andre mennesker. [19] 2004, 25. aug. Helge Nylund, 34 år, skutt av en sjalu 52 åring fra Afghanistan. Han skjøt seg selv. 2004, 4. sept. Marita Strøm, Namsos, 38 år, skutt i en bil i Irak av sin mann Osman Omar Osman fra Irak.[20] 2004, sept. Lise Johanni Johanson, drept på Teisen i Oslo av en mann fra Irak, 23 år. 2004, 28. okt. Hedda Karterudseter, Seljord, 19 år, voldtatt og kvalt i Sogndal av somalieren Hassan Samriye Hashin, 35 år. Dømt til 16 års fengsel.[21] 2005, jan. Mary Ann Hansen, Bodø, 42 år, knivdrept av en algirer 31 år, mens hun holdt deres felles barn i armene. Algireren fikk første gang avslag på asylsøknaden i nov. 2002, og endelig avslag, med beskjed om å forlate Norge, i mars 2003. [22] 2006, 20. feb. Finn Abelseth, Oslo, opprinnelig fra Ålesund. I begynnelsen av 30-årene. Mandag 20. feb. ble han funnet bevisstløs utenfor boligen sin i Schønings gate 32. Døde senere på sykehus. Han skal ha blitt banket opp av en gjeng pakistanere natt til søndag 19. Dette i følge en kamerat som Abelseth ringte til før han mistet bevisstheten. 2006, 29. mars, Stein Sjaastad, Oslo, lege 58 år, brutalt stukket ned og drept på sitt kontor av asylsøkeren Kamel Mellah 37 år, fra Algerie.[23] 2006, 25. juni, Anne Marit Søgård, Torshov i Oslo, 41 år, skutt og drept i sin leilighet med 6-8 skudd fra håndvåpen av to pakistanere med norsk statsborgerskap, Haidar Hussain 21 år og Ali Ayaz Shafa 19 år. Søgårds kjæreste ble også forsøkt drept, men overlevde. Hussain ble i nov. 2005 dømt til 2 år ubetinget fengsel for flere brudd på narkotikalovgivningen. Begge pakistanerne ble dømt til fengsel i 13 år, 27. mars 2008. En tredje person ble frifunnet.[24] 2007, 31. jan. Arild Lund, Drammen, 56 år, drept av tre litauere i sitt hjem.[25] 2007, 30. april, Anne Grete Vollum, Overhalla i Nord-Trøndelag, 35 år, gravid med tvillinger i 8. måned, drept av sin tidligere mann asylsøkeren Bahadir Mirzaolimov 26 år fra Usbekistan. Mirzaolimov kom til Norge i 2005, men fikk avslag på sin asylsøknad i 2006.[26] 2007, 30. april, Anne Grete Vollums ufødte barn (tvilling). 2007, 30. april, Anne Grete Vollums ufødte barn (tvilling). 2007, 30. april, Cicilie Watnan Lian, Overhalla i Nord-Trøndelag, 7 år og Anne Grete Vollums niese, drept av Bahadir Mirzaolimov. Vollums ti år gammle datter var også i huset. Hun ble bundet fast under ugjerningene. En av småpikene skal også ha blitt voldtatt av asylsøkeren.[27] 2008, 8. desember, Jonas Pedersen, Oslo, 31 år. Drept av to polakker, 48 og 45 år, etter spark mot hodet i basketak på Europarådets plass i Oslo sentrum. Hendelsen skjedde 6. desember, men Pedersen døde av skadene 8. Den ene av de to ble frikjent, samt en tredje polakk, 36 år, som kjørte bilen.[28] 2008, 16. desember, Ann-Mari Solås, Mørkved utenfor Bodø, 32 år og tobarnsmor. Drept med flere knivstikk utenfor sitt hjem av en iraner, 43 år, som kom til Norge i 1991 som asylsøker gjennom FN. Iraneren ble norsk statsborger i 1998.[29] http://no.metapedia...._av_innvandrere Det er ganske uærlig av deg å igjen prøve å late som om jeg mener det er ok at mennesker blir drept, jeg har ikke gjort eller sagt noe i den retning, så dette er kun egenproduserte besjyldninger, som selvfølgelig er helt absurd og uten grunnlag i virkeligheten. Du prater mye om at jeg haer muslimer osv. Men hva med deg selv ? Slike fordekte beskyldninger som dette kommer kun av ditt eget hat mot dem som ikke er muslimer, og som tør å si sannheten om islam. Angrepene på muslimer i Burma kom etter at muslimene har trakkasert og drept buddhister i årevis, muslimene har drevet regelrett krig mot buddhistene i mange år. Og ikke bare i burma men også i andre land. Så at buddhistene omsider reiser seg og slår tilbake forstår jeg godt, men jeg støtter det ikke. Og igjen så er dine antydninger over at jeg gleder meg over dette, kun bunnet i ditt eget hat. Jeg hater ikke muslimer. Men jeg hater islam, og det gjør Gud også, så jeg er ikke alene om det. Grunnen til at du tror at jeg hater muslimer kommer av at jeg sier sannheten om islam og også om hva muslimer driver med av ugjerninger i islams navn. Jeg føler at du har bare lært deg å hate. LAYOUT! Lenke til kommentar
Erner73 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Millioner, faktisk. Dokumentasjon, please. 4.9 million innocent MUSLIMS killed in Afghanistan http://www.countercu...polya101010.htm http://censored31.sk...of-the-day.html http://www.google.co....million+killed 1.4 million innocent MUSLIMS killed in Iraq Endret 12. desember 2012 av Erner73 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Jeg hater ikke muslimer. Men jeg hater islam, og det gjør Gud også, så jeg er ikke alene om det. Kan du for en gangs skyld gjøre rede for deg og vise meg PÅLITELIGE kilder på at din gude-skikkelse hater Islam? Endret 12. desember 2012 av LiamH 2 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) 4.9 million innocent MUSLIMS killed in Afghanistan http://www.countercu...polya101010.htm http://censored31.sk...of-the-day.html http://www.google.co....million+killed 1.4 million innocent MUSLIMS killed in Iraq Åja, sånn ja. Tog an. Interessante tall, og slik kan man jo regne med stort sett alle konflikter som har vært, ever. Hvor mange har Taliban EGENTLIG drept ved å slepe landet tilbake til steinalderen osv. Jeg hater ikke muslimer. Men jeg hater islam, og det gjør Gud også, så jeg er ikke alene om det. Hvilken gud var dette, igjen? Endret 12. desember 2012 av appelsinbrus Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. desember 2012 Del Skrevet 12. desember 2012 (endret) Åja, sånn ja. Tog an. Interessante tall, og slik kan man jo regne med stort sett alle konflikter som har vært, ever. Hvor mange har Taliban EGENTLIG drept ved å slepe landet tilbake til steinalderen osv. Hvilken gud var dette, igjen? Det er bare en Gud. satan kalles denne verdens gud fordi de fleste i denne verden, inkl muslmer, tilber satan, noen gjør det bevisst og med vitende og vilje, men de fleste tilber satan ubevisst fordi de ikke vet bedre. Endret 12. desember 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Det er bare en Gud. satan kalles denne verdens gud fordi de fleste i denne verden, inkl muslmer, tilber satan, noen gjør det bevisst og med vitende og vilje, men de fleste tilber satan ubevisst fordi de ikke vet bedre. Åja, tog an. Må understreke for folket her at å hate islam ikke er det samme som å hate muslimer. Vet ikke om det alt er skrevet, men.. Lenke til kommentar
omnomnomnivore Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 4.9 million innocent MUSLIMS killed in Afghanistan 1.4 million innocent MUSLIMS killed in Iraq 1. Hvor kommer disse åpenbart fiksjonelle tallene ifra? 2. Hvorfor er det så viktig å understreke at de er muslimer? 3. Hva sier disse tallene om Taliban, irakisk opposisjon, Al Qaeda og andre jihadmilitser, når faktum er at ISAF i Afghanistan og vestlige styrker i Irak kun står for noen få prosent av de sivile dødsfallene? 4. Har du noen bevis på at FN, og seriøse antikrigsorganisasjoner som Iraq Body Count lyver? 5. Hvordan har det seg 14% av Afghanistans befolkning har dødd samtidig som forventet levealder har økt ifra 45 til 48 år i samme periode, og barnedødlighet f.eks har gått kraftig ned med vestlige medisiner og hjelpeorganisasjoner? 1 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Baltazar: 1. Koranens eget svar på påstanden På Profetens tid ble en lignende påstand lagt frem av hedningene i Mekka, de påstod at Muhammed (fvmh) mottok disse åpenbaringene fra Satan. Som svar på denne påstanden ble de følgende vers i Surah Alwaqi'ah, kapittel 56 åpenbart: «Dette er visselig en ærverdig Koran» «i en velbeskyttet bok.» «Ingen skal berøre den, unntagen de som er rensede.» «(Den er) en åpenbaring fra verdenenes Herre.» [Koranen 56:77-80] Kitabim maknoon betyr en bok som er godt bevoktet eller en beskyttet bok, og refererer til Lauh-e-Mahfooz i himmelen som ingen skal røre unntatt Mutahhareen, dvs. de som er fri for urenhet, ondskap eller synd, altså englene. Siden det er umulig for Satan å komme i nærheten av eller røre Den Hellige Koranen, oppstår ikke spørsmålet om at han kan ha skrevet den. Det er videre nevnt i Surah Alshu'araa, kapittel 26: «Satanene har ikke brakt den ned.» «Det passer seg ikke for dem, heller ikke har de makt (til å fremstille den).» «Visselig er de avskåret fra å lytte (til det guddommelige ord).» [Koranen 26:210-212] Mange har et feil konsept om Satan, de tror han kan gjøre nesten hva som helst med unntak av noen få ting som bare Gud kan gjøre. Ifølge dem er Satan så vidt underlegen Gud i makt. Siden disse menneskene ikke vil akseptere at Koranen er en mirakuløs åpenbaring, sier de at den er Satans verk. 2. Dersom Satan hadde skrevet Koranen ville han ikke forbannet seg selv Dersom Satan hadde skrevet Koranen, ville han ikke sagt i den samme Koranen i Surah Annahl, kapittel 16 vers 98: «Når du resiterer Koranen, så søk beskyttelse hos Gud mot den forbannede Satan.» [Koranen 16:98] 3. Det er uttalige vers i Koranen som beviser at Satan ikke er Koranens forfatter a.I Surah Ala'raf, kapittel 7 vers 200 står det: «Og hvis et forslag fra Satan trenger seg på deg, så søk tilflukt hos Gud, for Han hører og vet (alt).» [Koranen 7:200] Hvorfor skulle Satan be sine etterfølgere om å søke tilflukt hos Allah som har erklært ham for en fiende? b.Videre sier Koranen i Surah Albaqarah, kapittel 2 vers 168: «Å dere mennesker, spis av det jorden frembyr som er tillatt og godt, og følg ikke i Satans fotspor! Han er deres åpenbare fiende.» [Koranen 2:168] c.Surah Yasin, kapittel 36 vers 60 sier: «Sluttet Jeg ikke pakt med dere, dere Adams barn, at dere ikke skulle tilbe Satan? Han er da visselig deres åpenbare fiende!» [Koranen 36:60] Satan er intelligent, så det er ikke rart at han kan gi folk tanken om at han selv skrev Koranen. Men sammenlignet med Den Allmektige Allah er Satan maktesløs, han er ikke i nærheten av like intelligent som Gud. Gud kjenner til Satans onde hensikter, så det er ikke uforventet at Han har gitt leseren av Koranen uttalige bevis for å gjøre det klart at Koranen er Guds ord, og ikke Satans. Bibelen nevner i Evangeliet etter Markus, kapittel 3 vers 24-26: «Om et rike kommer i strid med seg selv, kan det riket ikke bli stående,» «og om et hus kommer i strid med seg selv, kan det huset ikke bli stående.» «Har nå Satan reist seg mot seg selv og er kommet i strid med seg selv, kan han ikke bli stående. Da er det ute med ham.» [Markus 3:24-26] Selv Bibelen hevder at dersom Satan reiser seg mot seg selv er det ute med ham. Å påstå at Satan skrev Den Hellige Koranen er som å si at Satan har reist seg mot seg selv. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Jeg skal fortelle hvorfor Gud hater islam. Det er for det første at islam er ondskap satt i system. Og for det andre så advarer Jesus oss mot å begynne å følge et annet evangelium, eller et annet budskap enn det Han har gitt oss. Og den som forkynner et annet budskap enn det Jesus ga oss, han skal være fordømt. Det er akkurat dette muslimene gjør, og de er også så frekk og arrogant at de bruker skriftsteder i Bibelen for å vri dem slik de vil for å promotere islam. Dette er ren ondskap, og i følge Jesus selv og apostlene så er de som driver med slikt fordømt, eller som Paulus her sier det han forkynner et annet evangelium er forbannet, og det betyr i denne forbindelse fordømt. Apostelen Paulus sier det slik i galaterne 1 Men om vi selv, ja, om en engel fra himmelen skulle forkynne dere et annet evangelium enn det vi har forkynt, så skal han være forbannet! 9 Vi har sagt det før, og jeg gjentar det nå: Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, skal han være forbannet! Endret 13. desember 2012 av Baltazar94 Lenke til kommentar
PrettyBoy Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ok, kan jødedommen f.eks si at kristendommen er satans relgion fordi jødedommen godtar ingen skrifter eller bøker som er kommet etter deres egne? La oss se et øyeblikk på de hellige skriftene til hver av de tre store monoteistiske religionene: jødedom, kristendom og Islam. Hvordan ble skriftene til? Og kan vi si noe om deres pålitelighet? Vi tar som utgangspunkt at alle de hellige skrifter – Det gamle testamente, Evangeliene og Koranen – opprinnelig er åpenbaringer fra Gud. For det er det islamske standpunkt. Som riktignok ikke alle deler. Jødedommen har som sin hellige bok den hebraiske bibel (Tora’en). Den skiller seg fra de kristnes Gamle testamente ved at disse har lagt til skrifter som ikke fantes på hebraisk. Jødedommen godtar ingen skrifter eller bøker som er kommet etter deres egne. Kristendommen har tatt den hebraiske bibel og lagt til flere skrifter, som til sammen er blitt Det gamle testamente. Kristendommen har også Det nye testamente, med Evangeliene som omtaler Jesu liv. Men kristendommen har ikke godtatt alle skrevne omtaler av Jesus, bare fire. Kristendommen godtar heller ingen åpenbaring etter Jesus, og avviser derfor Koranen. Islam har Koranen som sin hellige bok. Den ble åpenbart seks hundre år etter Jesus, og viderefører en rekke opplysninger fra den hebraiske bibel og Evangeliene. Koranen pålegger alle muslimer å tro på åpenbaringene som kom før den. (4, 136) Koranen understreker den viktige rollen som Noa, Abraham, Moses, Jesus og andre profeter har spilt i ågjøre kjent Guds åpenbaringer for menneskene. Jesus har en spesiell plass. Hans fødsel blir både i Koranen og evangeliene omtalt som en overnaturlig hendelse. Koranen ærer Maria, Jesu mor. Et eget kapittel (19) bærer hennes navn. Det gamle testamente, Jesu budskap og Koranen var alle åpenbaringer fra Gud. Men er de senere pålitelige, eller har det skjedd endringer i dem? Når det gjelder Det gamle testamente og Evangeliene, har det skjedd forandringer. For hvis disse åpenbaringene er sanne, i den form vi kjenner dem, hvordan kan de da inneholde, slik de gjør, beskrivelser med unøyaktigheter og selvmotsigelser, og framlegg som strider mot vitenskapelige fakta? Det gamle testamente med Tora’en var lenge en muntlig tradisjon, som i sang og fortelling ble gitt videre i mange generasjoner. Feil og mangler kan ha sneket seg inn. Av de hebraiske tekstene fantes en stund minst tre varianter, før man fastsatte én tekst. Kirken på sin side brukte flere hundre år på å føye nye skrifter til det vi kjenner som Det gamle testamente. Av unøyaktigheter i det kan nevnes: omtalen av de ti bud, som angivelig ble skrevet ned av Gud selv. (2. Mos 20, 1-21 og 5. Mos 5, 1-30.) Og av selvmotsigelser: to skapelsesberetninger som delvis motsier hverandre. (1. Mos 1, 1-31 og 2, 5-21) Den første skapelsesberetningen er uforenlig med moderne vitenskap, både i beskrivelsen om hvordanuniverset ble til, og ved rekkefølgen i skapelsesprosessen. I strid med sikker viten er også tidsangivelsen for verdens skapelse, og for menneskets inntreden på Jorden. Historien om Syndfloden kommer i to varianter, delvis i strid med hverandre. De er uforenlige med hva vi i dag vet. Vi kan vanskelig tenke oss at Gud åpenbarer for menneskene noe annet enn det som er sant. Eller at Han skulle gi menneskene opplysninger som er innbyrdes motstridende. Det samme forholdet gjelder for Evangeliene. De grunner seg på en muntlig tradisjon, som først senere ble nedskrevet. Ingen forfatter av de godkjente evangeliene var selv vitne til Jesu liv. Jesu stamtavle framstilles på to uforenlige og ulike måter. Menneskets alder på Jorden er i motstrid medsikker viten, og det oppgis forskjellig tid for hvor lenge Jesus virket. At Jesus skal ha steget opp til himmelen, omtales ikke i to av evangeliene, og tidspunktet da dette skulle ha skjedd, er motstridende i de to andre. Jesu siste tale til disiplene, med hans åndelige testamente (Joh 14-17), mangler i tre av evangeliene. I motsetning til dette er Koranen presis og uten indre selvmotsi–gelser. Den inneholder heller ingen utsagn i strid med moderne vitenskap, men er tvert imot påfallende samstemt med den. Koranen er Guds åpenbaring, i opprinnelig form. Mens det i Bibelen er kommet endringer som gjør den upålitelig, selv om også Bibelen fra først av var fra Gud. (Kilde: Dr. Maurice Bucaille) Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Ok, kan jødedommen f.eks si at kristendommen er satans relgion fordi jødedommen godtar ingen skrifter eller bøker som er kommet etter deres egne? La oss se et øyeblikk på de hellige skriftene til hver av de tre store monoteistiske religionene: jødedom, kristendom og Islam. Hvordan ble skriftene til? Og kan vi si noe om deres pålitelighet? Vi tar som utgangspunkt at alle de hellige skrifter – Det gamle testamente, Evangeliene og Koranen – opprinnelig er åpenbaringer fra Gud. For det er det islamske standpunkt. Som riktignok ikke alle deler. Jødedommen har som sin hellige bok den hebraiske bibel (Tora’en). Den skiller seg fra de kristnes Gamle testamente ved at disse har lagt til skrifter som ikke fantes på hebraisk. Jødedommen godtar ingen skrifter eller bøker som er kommet etter deres egne. Kristendommen har tatt den hebraiske bibel og lagt til flere skrifter, som til sammen er blitt Det gamle testamente. Kristendommen har også Det nye testamente, med Evangeliene som omtaler Jesu liv. Men kristendommen har ikke godtatt alle skrevne omtaler av Jesus, bare fire. Kristendommen godtar heller ingen åpenbaring etter Jesus, og avviser derfor Koranen. Islam har Koranen som sin hellige bok. Den ble åpenbart seks hundre år etter Jesus, og viderefører en rekke opplysninger fra den hebraiske bibel og Evangeliene. Koranen pålegger alle muslimer å tro på åpenbaringene som kom før den. (4, 136) Koranen understreker den viktige rollen som Noa, Abraham, Moses, Jesus og andre profeter har spilt i ågjøre kjent Guds åpenbaringer for menneskene. Jesus har en spesiell plass. Hans fødsel blir både i Koranen og evangeliene omtalt som en overnaturlig hendelse. Koranen ærer Maria, Jesu mor. Et eget kapittel (19) bærer hennes navn. Det gamle testamente, Jesu budskap og Koranen var alle åpenbaringer fra Gud. Men er de senere pålitelige, eller har det skjedd endringer i dem? Når det gjelder Det gamle testamente og Evangeliene, har det skjedd forandringer. For hvis disse åpenbaringene er sanne, i den form vi kjenner dem, hvordan kan de da inneholde, slik de gjør, beskrivelser med unøyaktigheter og selvmotsigelser, og framlegg som strider mot vitenskapelige fakta? Det gamle testamente med Tora’en var lenge en muntlig tradisjon, som i sang og fortelling ble gitt videre i mange generasjoner. Feil og mangler kan ha sneket seg inn. Av de hebraiske tekstene fantes en stund minst tre varianter, før man fastsatte én tekst. Kirken på sin side brukte flere hundre år på å føye nye skrifter til det vi kjenner som Det gamle testamente. Av unøyaktigheter i det kan nevnes: omtalen av de ti bud, som angivelig ble skrevet ned av Gud selv. (2. Mos 20, 1-21 og 5. Mos 5, 1-30.) Og av selvmotsigelser: to skapelsesberetninger som delvis motsier hverandre. (1. Mos 1, 1-31 og 2, 5-21) Den første skapelsesberetningen er uforenlig med moderne vitenskap, både i beskrivelsen om hvordanuniverset ble til, og ved rekkefølgen i skapelsesprosessen. I strid med sikker viten er også tidsangivelsen for verdens skapelse, og for menneskets inntreden på Jorden. Historien om Syndfloden kommer i to varianter, delvis i strid med hverandre. De er uforenlige med hva vi i dag vet. Vi kan vanskelig tenke oss at Gud åpenbarer for menneskene noe annet enn det som er sant. Eller at Han skulle gi menneskene opplysninger som er innbyrdes motstridende. Det samme forholdet gjelder for Evangeliene. De grunner seg på en muntlig tradisjon, som først senere ble nedskrevet. Ingen forfatter av de godkjente evangeliene var selv vitne til Jesu liv. Jesu stamtavle framstilles på to uforenlige og ulike måter. Menneskets alder på Jorden er i motstrid medsikker viten, og det oppgis forskjellig tid for hvor lenge Jesus virket. At Jesus skal ha steget opp til himmelen, omtales ikke i to av evangeliene, og tidspunktet da dette skulle ha skjedd, er motstridende i de to andre. Jesu siste tale til disiplene, med hans åndelige testamente (Joh 14-17), mangler i tre av evangeliene. I motsetning til dette er Koranen presis og uten indre selvmotsi–gelser. Den inneholder heller ingen utsagn i strid med moderne vitenskap, men er tvert imot påfallende samstemt med den. Koranen er Guds åpenbaring, i opprinnelig form. Mens det i Bibelen er kommet endringer som gjør den upålitelig, selv om også Bibelen fra først av var fra Gud. (Kilde: Dr. Maurice Bucaille) Jødedommen har ikke noen del i Bibelen, for jødedommen eksisterte ikke i gammelestamentlig tid. Jødene har sin egen bok, den kalles den babylonske talmud, og de bruker bare Bibelen for å vriskriftstedene slik at de "bekrefter" jødenes egen lære i talmud. Egentlig er det akkurat det samme som muslimene gjør, så jødene er ikke noe bedre. De vi kaller jøder i dag er ikke Israels folk, og heller ikke noen del av Israels folk. Disse jødene kalles jøder kun pga religionen jødedommen. Ellers så hjelper det ikke hva du sier for å forsvare islam, islam er ondskap, og det er akkurat slike metoder satan bruker for å forføre flest mulig, inkl å gå imot seg selv. Hvis han ikke gikk fram med slik list og vennlighet. hvem ville da tro på ham ? Bibelen er Guds ord, og det du egentlig påstår her er at Gud ville tillate at Hans ord og evangelium ble forandret av mennesker. Det er selvsagt ikke tilfelleselv om muslimene/satan påstår det. Jeg vil avslutte her ved å gjenta det apostelen Paulus sier "Hvis noen forkynner dere et annet evangelium enn det dere har mottatt, skal han være forbannet!" Så nå vet du hva du har å forholde deg til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå