Gå til innhold

Spørsmål om Islam? Spør meg :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Det er noe de fleste tror fordi meda i Norge ikke skriver om det av hensyn til muslimene i Norge, men slik forfølgelse, drap, kidnappinger brenning av kirker osv foregår i alle muslimske land i verden, også i Indonesia.

Ja, dessverre ser dette ut til å stemme - alle religiøse minoriteter, i alle land, blir utsatt for press og intoleranse, men hos noen, slik som eksempelvis hos oss, er vi relativt imøtekommende og behandler våre minoriteter litt bedre, enn så lenge.

:)

Lenke til kommentar

Du har et lys? Muslimene har vanskeligheter med å innse hva? Hvem som skal til himmelen?

Du sier du er kristen, du prøver å være en god kristen i håp om å komme til himmelen, men til syvende og sist så er det Gud som bestemmer, ikke sant? Samme er det med muslimene..

Nah, ikke helt det samme. I islam må de jo gjøre alt mulig av gjerninger for å gjøre seg fortjent til å komme til himmelen, og ikke en gang da er det sikkert de kommer inn. Den eneste garantien er så vidt jeg vet om de på en eller annen måte blir martyr. I kristendommen er det derimot sånn at vi får Den hellige ånd som pant på det vi er lovet. Norsk oversettelse er litt crappy, så siterer på engelsk: "and put his Spirit in our hearts as a deposit, guaranteeing what is to come." 2 kor 1:22. Ingen tvil om hva som kommer til å skje, mao.

Så kan vi heller lære litt om islam i denne tråden, for det trenger vi!!. OK?

Var dette ment sarkastisk eller alvorlig? Har en mistanke om at det var sarkastisk, men må spørre læll.

Javel - jeg tror også på Gud, og klarer ikke se forskjellen på meg selv kontra min venn Ali's tro, eller etterlevelsen av den. For meg virker det som om Ali og meg selv snakker forskjellige dialekter, men det er også den eneste forskjellen.

Åja, der har gjerne samme gud og da? :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Åja, der har gjerne samme gud og da? :)

Kjært barn har så mange navn, og jeg synes alle navnene på Skaperen klinger like godt, så lenge de alle sier det samme, nemlig: gjør mot andre ...osv

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kardemommeloven ftw?

Noen kaller det for; det gode budskapet - og slik jeg har forstått det, så har alle seriøse religioner, den setningen el. i sitt verdigrunnlag - men det skorter på å følge det ...

Lenke til kommentar

Ja, dessverre ser dette ut til å stemme - alle religiøse minoriteter, i alle land, blir utsatt for press og intoleranse, men hos noen, slik som eksempelvis hos oss, er vi relativt imøtekommende og behandler våre minoriteter litt bedre, enn så lenge.

Vel, det er ikke bare minorteter som blir forfulgt og utsatt for forskjellige typer press, for i europa og i land hvor muslimer er en minoritet, der driver de oså med slikt pess for å presse islam på oss.

De har jo som sagt allerede overtatt enkelte bydeler i europa, muslimene snakker nå åpent om å gjøre USA til et muslimsk land, det samme har de lenge snakket om i England osv.

I sørafrika så har muslimene lenge drevet med a bygge en moske eller en annen bygning på hver haug, når det så går noen år så begynner de å gjøre krav på landet rundt der bygningen står.

I Norge bruker de samme taktikk, og de er jo allerede begynt å presse på oss diverse andre ting som sharia, hijab, halal osv.

Og vår svikefulle og feige regjering gir etter.

Muslimene burde fått valget om enten å forlate islam og brenne koranen, eller å forlate Norge og aldri komme tilbake så lenge de fortsatt var muslimer.

Gir du fanden lillefingeren så tar han hele handa, dette er et faktum. Og ut fra dette ordtaket kan vi også se hvem som er islams "gud"

For det er slik satan opererer, og det er slik all ondskap sprer seg. Det begynner alltid med at noen gir etter, og deretter blir de presset fra skanse til skanse.

Eller de lar seg presse av misforstått "toleranse" og fordi de vil ha "fred" Men der islam får fotfeste, der blir det ingen fred uansett.

For når muslimene har presset oss dit de vil ha oss, så begynner de som de nå gjør i muslimske land, å systematisk trakkasere oss til vi enten har rømt landet, eller de har drept oss alle.

Muslimene vil nok nekte for det nå men slik er islams natur og slik er muslimenes natur, og vi kan ikke endre på det.

Vi ser allerede begynnende tendenser til dette i Oslo.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Noen kaller det for; det gode budskapet - og slik jeg har forstått det, så har alle seriøse religioner, den setningen el. i sitt verdigrunnlag - men det skorter på å følge det ...

Når du ser hva muslimene driver med rundt om i verden av forfølgelser og drap osv på andre mennesker rundt om i verden, kan du da med hånden på hjertet si at muslimene gjør noe for å følge "det gode budskap" eller at de har noe som kan kalles moralske verdier ?

Er det ikke mer sannsynlig når man ser på muslimers gjerninger rundt om i verden, at de "verdigrunnlaget" de har er bygget på vold, svik og ren ondskap ?

Lenke til kommentar

Muslimer skylder alltid på andre for sine egne feil og ugjerninger.

Og jeg svare jo nettop en muslim som skyldte på media forat islam er dårlig likt. Hvordan kunne du overse det ?

Det er andre som også "dreper og herjer" slik muslimer gjør.

Men det går ikke an for muslimer å prøve å rettferdiggjøre sine ugjærninger ved å hevde at også andre gjør det.

Hvis det er som du sier at det ikke er "ekte" muslimer som utfører slike ugjerninger, så fins det ikke "ekte" muslimer. For alle muslimer gjør det om de blir povosert og blir mange nok, for alle muslimer følger jo islams lære.

Akkurat nå å driver muslimer med å forfølge og drepe kristne og andre minoriteter over hele midtøsten, asia og i land med muslimsk flertall i afrika. I tillegg så lager muslimer bråk i alle de landene de kommer til, fordi de ikke vil respektere folket og kulturen i det landet de kommer til.

Det er sannheten, og det er ikke bare noen få som har"misforstått islam" Det er flertallet av muslimer, og det kommer av islams lære som muslimene jo følger, og fordi muslimene er besatt av islam så forstår de ikke dette.

De mener at alle skal ha respekt" for dem uansett hva de gjør, men selv trenger de ikke ha respekt for noen.

I Norge så har muslimene stort sett holdt seg i ro, men det er fordi vi har en regjering som motarbeider det norske folk og gir etter for muslimenes krav fordi de vil bytte ut kristendom og norsk kultur med islam og islams ukultur.

Jeg bryr meg ikke om at islam blir upopulær, jeg så gjerne at islam opphørte å eksistere så fort som mulig.

Grunnen til at jeg prøver å få muslimer til å forstå, er for muslimenes egen del.

Muslimer er overalt i verden ja, og de skaper bråk overalt hvor de kommer, fordi de presser seg på å skal "spre islam" til hele verden, og erobre verden for islam.

Og først når muslimene har drept alle vantro så skal det bli "fred"men det blir aldri fred noe sted der islam eksisterer, for islam og fred kan ikke eksistere samtidig.

islam har ikke noe i Norge eller europa å gjøre, muslimene burde holdt seg i sine egne muslimske land i midtøsten og Asia.

De kom til Norge kun fordi politikerne inngikk en avtale i 1973 om å åpne grensene for muslimer i hele europa, mot at de fikk kjøpe billig olje fra midtøsten.

Jeg kan IKKE gjøre noe med dine SVÆRT NEGATIVE tankene om Islam & Muslimer.

Men har lyst å si til deg noe som du MÅ få vite.

Du sier at muslimene bør holde seg til der de kommer fra? Griet. Gud lagde IKKE verden for den religion du tilhører og den religion du har!

Mnage andre religion folk også befinner seg i Norge og hele Europa. DET FINNES INGEN LAND I VERDEN HVOR UTLENDINGER IKKE FINNES!!!

Utlendinger er utlendinger, og har ingenting å gjøre med religion.

Du bor i det lille land Norge med befolkning av bare 4 millioner. Vel, derfor du har så lite og negativ tanke om andre. (Men jeg har møt og sett mer hyggelige og respektere normenn som har stor hjerte for andre) Men dessverre du er IKKE en av de!

Det er mange millioner Afghanere som bor i Pakistan. Uten visum, uten pass, uten gyldig oppholdtilatelse. Pakistan er fattig land men har millioner av utlendinger. Nei, det er ikke alt som FN hjelper de fleste.

Prøver å si her at, du bor i ett land son har bare 4 millioner befolkning, og tenker så mye på alle få tusener utlendinger som bir i Norge. :nei2:

En ting til til din informasjon . . IKKE GLEM DET OK? Norge kanskje kan klare seg av sin egen olje. Men hva med restev av verden . . . ?????????????????????????????????????

Saudi Arabia, Qatar, Kuwait, Iran, Iraq, Oman, Dubai. Det er fra her verden lever av med olje. som blir sendt fra disse Muslimske Statene.

Norge kan ALDRI klare å selge olge til HELE VERDEN! ALDRI.

Islam lærer om fred og ro. Det er det jeg har lært fra min barndom. Om du er uening med det, så bryr jeg meg IKKE for det. Fordi du har bare lært å hate Islam og dette er noe leksene dine som du gjør videre.

Det bor svært mange tusne nordmenn i USA og andre land i verden. Mange i Qatar, Oman og Saudi Arabia også. Der sier ingen Muslimer at, disse normenn bør holde seg i Norge.

Du kan ikke bestemme over verdens lover om hvem skal bo hvor eller hvofor!!!

Endret av Erner73
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når du ser hva muslimene driver med rundt om i verden av forfølgelser og drap osv på andre mennesker rundt om i verden, kan du da med hånden på hjertet si at muslimene gjør noe for å følge "det gode budskap" eller at de har noe som kan kalles moralske verdier ?

Er det ikke mer sannsynlig når man ser på muslimers gjerninger rundt om i verden, at de "verdigrunnlaget" de har er bygget på vold, svik og ren ondskap ?

Kom ut av å ha så mye hat mot muslimer. Prøv å tenk positv også. Fordi det lønner seg det.

Endret av Erner73
Lenke til kommentar

Hallo alle sammen :)

Jeg er en muslim, som har opprettet dette for at dere som lurer noe om Islam skal stille meg spørsmål (uansett hva), også skal jeg gi gode svar tilbake. Jeg vil at det skal bli diskusjon av det også. Svarene som jeg gir er ikke bare jeg som står for. Flertallet av muslimer er enige med meg utenom de mest radikale som utgjør en liten del av det muslimske mangfoldet.

Jeg og Islam er i mot dem som sier at man ikke kan si noe i mot Islam. Fordi Islam og Koranen sier at du skal reflektere over det du tror på. og ikke følge kulturer. Man må alltid følge de logiske argumentene og hvor bevisene ligger.

Jeg kan fortelle litt om meg: Jeg har ikke arvet religionen min fra generasjon til generasjon sånn at jeg ikke vet noe om den, som en del muslimer dessverre har. Jeg kan argumentere for min religion og alt det jeg står for. Jeg har tatt hele min religion ved fornuft :)

Jeg har jo vært her en liten stund og har fått en del viktige og interessante spørsmål. Dette gir meg mulighet til å svare seriøst tilbake. Islam forstås gjennom argumenter og debatt, dermed ikke gjennom å følge kultur som noen muslimer dessverre gjør. Siden jeg har vært her har noen skrevet unødvendige kommentarer, uriktige meldinger osv. Har fått det både i innboksen og på innlegg. Vennligst slutt med det så vi kan ha en ordentlig dialog og diskusjoner Noen av meldingene som jeg har fått er uakseptabelt. Og til de som tror at jeg skal komme med løgner, tro om igjen, jeg vil komme med svar fra Koranen, for her snakker vi om Islam som religion. Dessverre så frykter mennesker Islam grunnet lite eller ingen kunnskap om det sanne budskap.

Husk at det finnes INGEN dumme spørsmål, bare dumme svar!

Så bare still spørsmål :)

Hei,

Kan du klare å svare til de som viser så mye hat mot Islam & Muslimer?

Hvis ikke . . . ? Hva var grunn til å lage en slik tråd?

Lenke til kommentar

Jeg kan IKKE gjøre noe med dine SVÆRT NEGATIVE tankene om Islam & Muslimer.

Men har lyst å si til deg noe som du MÅ få vite.

Du sier at muslimene bør holde seg til der de kommer fra? Griet. Gud lagde IKKE verden for den religion du tilhører og den religion du har!

Mnage andre religion folk også befinner seg i Norge og hele Europa. DET FINNES INGEN LAND I VERDEN HVOR UTLENDINGER IKKE FINNES!!!

Utlendinger er utlendinger, og har ingenting å gjøre med religion.

Du bor i det lille land Norge med befolkning av bare 4 millioner. Vel, derfor du har så lite og negativ tanke om andre. (Men jeg har møt og sett mer hyggelige og respektere normenn som har stor hjerte for andre) Men dessverre du er IKKE en av de!

Det er mange millioner Afghanere som bor i Pakistan. Uten visum, uten pass, uten gyldig oppholdtilatelse. Pakistan er fattig land men har millioner av utlendinger. Nei, det er ikke alt som FN hjelper de fleste.

Prøver å si her at, du bor i ett land son har bare 4 millioner befolkning, og tenker så mye på alle få tusener utlendinger som bir i Norge. :nei2:

En ting til til din informasjon . . IKKE GLEM DET OK? Norge kanskje kan klare seg av sin egen olje. Men hva med restev av verden . . . ?????????????????????????????????????

Saudi Arabia, Qatar, Kuwait, Iran, Iraq, Oman, Dubai. Det er fra her verden lever av med olje. som blir sendt fra disse Muslimske Statene.

Norge kan ALDRI klare å selge olge til HELE VERDEN! ALDRI.

Islam lærer om fred og ro. Det er det jeg har lært fra min barndom. Om du er uening med det, så bryr jeg meg IKKE for det. Fordi du har bare lært å hate Islam og dette er noe leksene dine som du gjør videre.

Det bor svært mange tusne nordmenn i USA og andre land i verden. Mange i Qatar, Oman og Saudi Arabia også. Dr sier ingen Muslimer at, disse normenn bør holde seg i Norge?

Du kan ikke bestemme over verdens lover om hvem skal bo hvor eller hvofor!!!

Gud plasserte alle folkeslag i sine land, det var ikke meningen at muslimer skulle flytte inn i kristne land og presse islam på folk.

Totalt ulike kulturer innenfor grensene i et land blir det bare bråk og splittelse av , og spesielt når det gjelder islam.

Men det er satan som er muslimenes "gud" og satan ønsker å skape bråk og splittelse, og det han forsøker på er å ødelegge kristendommen, og dette er den virkelige grunnen til at muslimene er her i Norge.

islam er ikke det eneste problemet vi har i Norge, men det er islam vi snakker om her.

Jeg er klar over at noen av muslimene selv er ofre for islam, og har lært at islam er en "fredelig" religion, men islam er "fredelig" bare så lenge muslimene får det som de vil, og så lenge de er en liten minoritet.

Problemet er bare at jeg vet ikke hvem av muslimene som er fredelig eller ikke, men jeg kjenner islam.

Søsteren til en kollega av meg fra min tidligere jobb, ble drept med kniv av en "fredelig" muslim mens hun holdt sitt lille barn på ca et år på armen.

Når muslimene blir flere, så begynner også mer ekstreme og voldelige tendenser å blusse opp. Dette begynner vi også å se tendenser til i Oslo.

Det er som sagt satan som er muslimenes "gud"

Det er satan dere tilber i moskeene, og hver gang dere ber.

Jeg sier ikke dette fordi jeg hater muslimer, for jeg hater ikke muslimer, jeg hater ingen mennesker. Jeg sier dette fordi det er sannheten, og slik at de muslimer som ennå ikke er helt besatt av islams ondskap kan komme seg bort fra islam

Lenke til kommentar

Kom ut av å ha så mye hat mot muslimer. Prøv å tenk positv også. Fordi det lønner seg det.

Jeg hater ikke muslimer, men jeg kan ikke akseptre islam.

Muslimene overser islams ondskap fordi de har som regel vokst opp med islam, men jeg overser ikke islams ondskap.

Jeg blir trist og rasende hver gang jeg leser om muslimer som har drept noen, uansett hvem det er de har drept, og også om det er andre muslimer de har drept.

Lenke til kommentar

Hei,

Kan du klare å svare til de som viser så mye hat mot Islam & Muslimer?

Hvis ikke . . . ? Hva var grunn til å lage en slik tråd?

Kanskje han ønsket å svare på spørsmål og trodde folk kom til å stille spørsmål som gjaldt hans tro, og ikke regnte med å være et stykke metall i muslimhets-stormen / et stykke lammelår midt i den sultne ariske ulvebestanden?

Muslimene overser islams ondskap fordi de har som regel vokst opp med islam, men jeg overser ikke islams ondskap.

Jeg blir trist og rasende hver gang jeg leser om muslimer som har drept noen, uansett hvem det er de har drept, og også om det er andre muslimer de har drept.

Kristne overser kristendommens ondskap fordi de som regel har vokst opp med kristendom, men jeg overser ikke kristendommens ondskap.

Jeg blir trist og rasende hver gang jeg leser om kristne som har drept noen, uansett hvem det er de har drept, og også om det er andre kristne de har drept.

Gud plasserte alle folkeslag i sine land, det var ikke meningen at muslimer skulle flytte inn i kristne land og presse islam på folk.

Totalt ulike kulturer innenfor grensene i et land blir det bare bråk og splittelse av , og spesielt når det gjelder islam.

Men det er satan som er muslimenes "gud" og satan ønsker å skape bråk og splittelse, og det han forsøker på er å ødelegge kristendommen, og dette er den virkelige grunnen til at muslimene er her i Norge.

islam er ikke det eneste problemet vi har i Norge, men det er islam vi snakker om her.

Så hva pokker gjør de kristne i landet da??

Her var det god gammeldags Åsatru før kristendommen kom og DREPTE de som ikke bekjente seg kvitekrist.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg blir trist og rasende hver gang jeg leser om kristne som har drept noen, uansett hvem det er de har drept, og også om det er andre kristne de har drept.

Skjer det ofte, eller?

Her var det god gammeldags Åsatru før kristendommen kom og DREPTE de som ikke bekjente seg kvitekrist.

Det kom munker fra England lenge før han fyren prøvde å kristne landet med sverd. Bare til orientering. Ikke ment som et forsøk på å forsvare svineriet gjort i "guds" navn, for øvrig.

Carry on!

Endret av appelsinbrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahaha dritbra

Det er da kjipt at du Red Frostraven fokuserer på Kristnes negative historie men ignorerer alle de andre "stammene" der ute. Muslimer osv

Det var et tilsvar til en kristen nynazistisk muslimhater hvor jeg forsøkte å få fram et poeng om at det han sier oppfattes som hatefullt og støtende.

Skjer det ofte, eller?

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men USA er et kristen land.

Dermed står de kristne bak drapet på titusener av sivile i midtøsten i moderne tid, allerede før 2001.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du har lagt merke til det, men USA er et kristen land.

Dermed står de kristne bak drapet på titusener av sivile i midtøsten i moderne tid, allerede før 2001.

"Tyjnnt", som vi sier på trøndersk. Nazistene var vel gjerne kristne de og? Gott mit uns, osv? :p

Endret av appelsinbrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du . . . kom ut av drømmer please.

Er du 100% sikker på at, det er bare "Muslimer" som dreper folk?

Siden verden ble skapet for oss mennesker, så alle som er blitt drept siden mange mange 1000 år siden. Ble disse folk også ble drept av Muslimer?

Er du kun opptatt av muslimer?

Har noen gang noen muslimer skaddet deg, eller gjort noe gal mot deg? Eller er det bare du har begynt å hate dem p.g.a. det du ser i media om Islam og Muslimer?????

Klarer du å la være å tenke om Islam og Muslimer i det hele tatt. Eller er det vanskelig for deg?

Kan du prøve å kaste alle Muslimer ut av Norge. Slik at ditt land skal bli ren og fint. (Det er slik du ønsker?) Klarer du å gjøre dette?

Når eller hvilke års tall Muslimene skaddet ell gjorde noe ond mot Norge?

Har du glemt, Eller ønsker du IKKE å snakke om de millioner Muslimer som ble drept i Iraq og Afghanistan siden krigen bygnte i 2002?

Nær en million Muslimer er blitt drept i Burma fra monk i det siste. (Dette er noe du skal glede for. Ikke snat?)

Ikke si at du ikke hater Muslimer eller Isalm! Fordi alle dine meldinger sier klart at, hvor mye hat du viser hat mot Islam og Muslimer.

Okay, prøv å kaste ut alle de fra Norge da. Kan du klare det?

Ja Baltezar, har du funnet no kilde på dette? Du sa:

Takk Kjære Gud, at "Baltazar94" var ikke med på å bestemme den tiden i 1973.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...