AnonymDiskusjon Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det skjer hver gang jeg legger meg. Like før jeg sover, når jeg er i et stadium der jeg verken sover eller er våken, så popper tullete ting opp i hodet mitt. En klassiker er at jeg tenker på/drømmer om agurker og tomater som svever i verdensrommet. Inatt tenkte/drømte jeg om at jeg ute og syklet, etterpå befant jeg meg i en ørken, deretter var jeg hjemme og glodde på TV. Når jeg er i ferd med å sovne så blir det helt kaos i hjernen, med andre ord. Er det normalt å tenke på/drømme om slike rare ting før man sovner? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Lenke til kommentar
Hardrocktarzan Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Ja helt normalt. Jeg tror ikke det finnes en grense på hvor syke drømmer kan være før de blir sett på som unormale. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Det skjer hver gang jeg legger meg. Like før jeg sover, når jeg er i et stadium der jeg verken sover eller er våken, så popper tullete ting opp i hodet mitt. En klassiker er at jeg tenker på/drømmer om agurker og tomater som svever i verdensrommet. Inatt tenkte/drømte jeg om at jeg ute og syklet, etterpå befant jeg meg i en ørken, deretter var jeg hjemme og glodde på TV. Når jeg er i ferd med å sovne så blir det helt kaos i hjernen, med andre ord. Er det normalt å tenke på/drømme om slike rare ting før man sovner? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Du har nådd alfastadiet, og er i utmerket modus for læring - så var det bare å utnytte det, da ... ] Alfa-tilstanden [/url]har mellom 8 til 12 sykluser per sekund. Dette er den ideelle læringstilstanden, en tilstand vi kaller for «avslappet konsentrasjon». Mange vil oppleve dette som en halvdøsig tilstand og tro at på dette nivået går konsentrasjonen og evnen til innlæring ned. Dette er ikke tilfelle. I alfa-tilstand kobles underbevisstheten inn i læringen, noe som blant annet styrker langtidshukommelsen. Når du befinner deg i alfa-tilstand flyter informasjonen fritt mellom hjernehalvdelene, og gjennomstrømningen i «corpus colossum» er veldig mye større i denne tilstanden. Alfa-tilstand frigjør fantasi og kreativitet, og bidrar til inspirasjon, raskere innlæring og bedre hukommelse. Når du befinner deg i alfa-tilstand er heller ikke hjernen i kontrollmodus (reptilhjernen i funksjon).Det er ulike måter å sette seg selv i alfa-tilstand på. Avspenningsøvelser og meditasjon, ofte kombinert med ditt eget pustemønster (puste dypt og rolig med magen) er en metode. Bruk av spesielle typer musikk er en annen. Endret 4. oktober 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
chriztr Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Du har nådd alfastadiet, og er i utmerket modus for læring - så var det bare å utnytte det, da ... Måtte lese den to ganger. Trodde det sto asfaltstadiet. 4 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Fine greier Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2012 Det skjer hver gang jeg legger meg. Like før jeg sover, når jeg er i et stadium der jeg verken sover eller er våken, så popper tullete ting opp i hodet mitt. En klassiker er at jeg tenker på/drømmer om agurker og tomater som svever i verdensrommet. Inatt tenkte/drømte jeg om at jeg ute og syklet, etterpå befant jeg meg i en ørken, deretter var jeg hjemme og glodde på TV. Når jeg er i ferd med å sovne så blir det helt kaos i hjernen, med andre ord. Er det normalt å tenke på/drømme om slike rare ting før man sovner? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Du har nådd alfastadiet, og er i utmerket modus for læring - så var det bare å utnytte det, da ... ] Alfa-tilstanden [/url]har mellom 8 til 12 sykluser per sekund. Dette er den ideelle læringstilstanden, en tilstand vi kaller for «avslappet konsentrasjon». Mange vil oppleve dette som en halvdøsig tilstand og tro at på dette nivået går konsentrasjonen og evnen til innlæring ned. Dette er ikke tilfelle. I alfa-tilstand kobles underbevisstheten inn i læringen, noe som blant annet styrker langtidshukommelsen. Når du befinner deg i alfa-tilstand flyter informasjonen fritt mellom hjernehalvdelene, og gjennomstrømningen i «corpus colossum» er veldig mye større i denne tilstanden. Alfa-tilstand frigjør fantasi og kreativitet, og bidrar til inspirasjon, raskere innlæring og bedre hukommelse. Når du befinner deg i alfa-tilstand er heller ikke hjernen i kontrollmodus (reptilhjernen i funksjon).Det er ulike måter å sette seg selv i alfa-tilstand på. Avspenningsøvelser og meditasjon, ofte kombinert med ditt eget pustemønster (puste dypt og rolig med magen) er en metode. Bruk av spesielle typer musikk er en annen. Ja, avslappet konsentrasjon stemmer inn på meg. Når jeg er i denne tilstanden (like før jeg sovner) så tenker jeg at jeg ikke må bevege en finger. For om jeg så mye som løfter på en finger så er jeg våken og klar i hodet igjen. Om jeg av en eller annen grunn må bevege på en kroppsdel i denne tilstanden så tar det noen minutter før jeg går tilbake igjen. Om det klør på foten når jeg er i denne tilstanden så tenker jeg "nei, hællvette". Men det går bare noen minutter så er jeg der igjen. Føles som om jeg drømmer og tenker samtidig. Vanskelig å forklare. Betyr dette at jeg har høy intelligens? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Det skjer hver gang jeg legger meg. Like før jeg sover, når jeg er i et stadium der jeg verken sover eller er våken, så popper tullete ting opp i hodet mitt. En klassiker er at jeg tenker på/drømmer om agurker og tomater som svever i verdensrommet. Inatt tenkte/drømte jeg om at jeg ute og syklet, etterpå befant jeg meg i en ørken, deretter var jeg hjemme og glodde på TV. Når jeg er i ferd med å sovne så blir det helt kaos i hjernen, med andre ord. Er det normalt å tenke på/drømme om slike rare ting før man sovner? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Du har nådd alfastadiet, og er i utmerket modus for læring - så var det bare å utnytte det, da ... ] Alfa-tilstanden [/url]har mellom 8 til 12 sykluser per sekund. Dette er den ideelle læringstilstanden, en tilstand vi kaller for «avslappet konsentrasjon». Mange vil oppleve dette som en halvdøsig tilstand og tro at på dette nivået går konsentrasjonen og evnen til innlæring ned. Dette er ikke tilfelle. I alfa-tilstand kobles underbevisstheten inn i læringen, noe som blant annet styrker langtidshukommelsen. Når du befinner deg i alfa-tilstand flyter informasjonen fritt mellom hjernehalvdelene, og gjennomstrømningen i «corpus colossum» er veldig mye større i denne tilstanden. Alfa-tilstand frigjør fantasi og kreativitet, og bidrar til inspirasjon, raskere innlæring og bedre hukommelse. Når du befinner deg i alfa-tilstand er heller ikke hjernen i kontrollmodus (reptilhjernen i funksjon).Det er ulike måter å sette seg selv i alfa-tilstand på. Avspenningsøvelser og meditasjon, ofte kombinert med ditt eget pustemønster (puste dypt og rolig med magen) er en metode. Bruk av spesielle typer musikk er en annen. Ja, avslappet konsentrasjon stemmer inn på meg. Når jeg er i denne tilstanden (like før jeg sovner) så tenker jeg at jeg ikke må bevege en finger. For om jeg så mye som løfter på en finger så er jeg våken og klar i hodet igjen. Om jeg av en eller annen grunn må bevege på en kroppsdel i denne tilstanden så tar det noen minutter før jeg går tilbake igjen. Om det klør på foten når jeg er i denne tilstanden så tenker jeg "nei, hællvette". Men det går bare noen minutter så er jeg der igjen. Føles som om jeg drømmer og tenker samtidig. Vanskelig å forklare. Betyr dette at jeg har høy intelligens? Anonym poster: e116c91638652311376bcf09b995c096 Du klarer deg sikkert fint med det vettet du har fått utdelt , så går det jo an å øve og trene opp den samme "intelligensen". I den tilstanden du er i, er den samme som benyttes ifm. meditasjon, og under meditasjon kan du altså "programmere" ditt eget sinn. Hvis du leser inn ett selvlaget eller innkjøpt treningsprogram i den tilstanden, kan det med litt øving være meget virksomt og du kan bestemme hvilke data som skal innlæres. Tøft og morsomt å eksperimentere litt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå