fenele Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Hehe, jeg håper du har rett! Nei, det skal jeg ikke se bort fra. Det er forsåvidt det jeg håper på også, det beste er naturligvis om man både er forelsket og logikken stemmer. Det er mulig logikk passer best for jenter som gang på gang blir sammen med voldelige menn, hva vet vel jeg? Dette er vel bevis på at logikk ikke er noe for jenter? Disse blir aldri gamle: Endret 11. oktober 2012 av eleNerf Lenke til kommentar
Ruskeladd Skrevet 11. oktober 2012 Del Skrevet 11. oktober 2012 (endret) man må få lov til å skille seg (selv om jeg gjerne skulle sett at terskelen var høyere). Jeg tror noe av problemet er at for mange folk gifter seg enten basert på for mye logikk eller for mye følelser, istedet for begge deler. 'Skillsmisseraten i Vesten' er forøvrig et interessant tema. Jeg opprettet nettopp en tråd om dette, så det hadde vært interessant å lese din mening der også. Endret 11. oktober 2012 av Ruskeladd Lenke til kommentar
Staketten Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 For å svara på spørsmålet: Eg ville nok gått inn i eit førehald med ei som er forelska i meg. Når eg fyrst finn ei som vil ha meg, så får eg nesten vera nøgd med det. Kan ikkje bli for kravstor. Men kravet om at den personen du eventuelt kommer til å møte må være jomfru står? Ja, det er temmeleg sjølvsagt. Lenke til kommentar
Coglione Skrevet 12. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2012 Hehe, jeg håper du har rett! Nei, det skal jeg ikke se bort fra. Det er forsåvidt det jeg håper på også, det beste er naturligvis om man både er forelsket og logikken stemmer. Det er mulig logikk passer best for jenter som gang på gang blir sammen med voldelige menn, hva vet vel jeg? Dette er vel bevis på at logikk ikke er noe for jenter? Disse blir aldri gamle: Logikk er jo absolutt det disse jentene trenger! Det er bare det at de sårt mangler det, men de har jo absolutt behov for det når de gang på gang velger voldelige menn. Ruskeladden: Vær du sikker, det er et veldig interessant emne det også. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg tror det er mange som forveksler forelskelse med kjærlighet. Disse to tingene er IKKE det samme. Det ene KAN være en start på det andre, men det er som kjent mange veier til Rom... Jeg tror mange forveksler lyst med forelskelse. Lenke til kommentar
covah Skrevet 12. oktober 2012 Del Skrevet 12. oktober 2012 Jeg tror det er mange som forveksler forelskelse med kjærlighet. Disse to tingene er IKKE det samme. Det ene KAN være en start på det andre, men det er som kjent mange veier til Rom... Jeg tror mange forveksler lyst med forelskelse. Det har du nok rett i. Lenke til kommentar
TheBlackMamba Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Extraterrestrial: Man kan bli forelsket i andre, jaaaaaaa. Just do it ! Less thinking, more action . Mamba OUT ! Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hvis vi går utifra at man ønsker å ha et godt forhold med denne personen, uansett hva som skjer, vil jeg fraråde å bli sammen med noen før man er forelsket. I mitt hode er "å bli kjærester" noe man gjør etter man har blitt forelsket og kjent hverandre litt, fordi man føler at man ønsker det lille ekstra, man ønsker å på en måte "offisielt" binde seg til hverandre, å bevise sin trofasthet for den andre, noe som har en romantisk effekt. Jeg har relativt mye erfaring med å gå inn i et forhold for tidlig, og angrer på dette i ettertid. Uansett synes jeg man skal spørre seg: "Hvorfor vil jeg at vi skal være kjærester?" Om du ikke har noen annen grunn enn "Hvorfor ikke?" mener jeg det er for tidlig. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Hvorfor skulle det være en hindring? Om man har det supert sammen, man tenner på vedkommende og er glad i vedkommende, hvorfor ikke bli sammen? Nå er jeg kanskje sær, men forelskelse er ikke noe jeg tror på, av den grunn at jeg aldri har hatt en følelse slik det er beskrevet. Likevel har jeg hatt flere gode forhold, hvor partneren er klar over at jeg ikke er forelsket, men hvor hun er forelsket tilbake. Og dette har aldri vært noe problem for noen. Klissmeldinger er jeg dog ikke glad i, men her har mine partnere vært voksne nok til å ikke gjøre sånt heller. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Forelskelse er vitenskapelig bevist, og er jo der for at ett par skal få barn sammen. Så blir det til at de er lenger sammen på grunn av at man biologisk sett ønsker at mannen skal passe på barnet de første leveårene. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Forelskelse er bevist i den grad det er likestilt med en avhengighet. Ikke som noe magisk tull. Et rasjonelt behov. Det som er lite romantisk er at flertallet vil heller være med noen enn ingen. Ergo, mange forhold er et resultat av mangel på alternativer. Det er patetisk. En svakhet er det. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 (...)Det er patetisk. En svakhet er det. Utdyp dette gjerne Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. november 2012 Del Skrevet 5. november 2012 Forelskelse er bevist i den grad det er likestilt med en avhengighet.. http://www.ted.com/t...eat_career.html Ingen her har påstått at det er noe magisk. Det er vitenskapelig bevist at det er en måte vi har utviklet oss for å holde oss samlet lenge nok til å bli gravide, og så fortsetter å være sammen de første kritiske leveår til ungen for at ungen får farens beskyttelse. Det er ingen svakhet. Det er for å sikre overlevelse. Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 (endret) Jeg ble overtalt inn i et forhold av nåværende kjæreste, for ca et halvt år siden. Selv så følte jeg ikke noe behov for å definere at vi var i et forhold. Jeg angrer ikke, selv om jeg ikke vet om jeg noensinne har vært ordentlig forelska før. Så lenge man forstår sånn passe hvor begge står, så ser jeg ikke noe problem med å gå inn i et forhold slik trådstarter sier, etter å ha gått ut sammen en stund. Endret 6. november 2012 av Gormers 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå