Villmink Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hei. Har vært gjennom noen lange forsøk på å få min Lexmark Z12 til å fungere i både RedHat 9.0 som jeg har på laptop'n og FreeBSD 4.7 som jeg har på server/irc/downloadbox'n med dårlig resultat. Hvilke skrivere er det som fungerer bra i Linux? Skal ikke bruke den til foto og slikt, mest tekst. Hvor raskt den skriver er heller ikke så interresant, men det er en fordel om patronene er billige. Alt under 2000,- er interresant, men det hadde vært fint å komme litt billigere unna. Hvordan er det egentlig med slike multifunksjons maskiner? Fungerer noen av disse under Linux med det meste av funksjonaliteten inntakt? Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Hmm.. på jobben har jeg sett at noen skrivere faktisk har Tux utenpå pakka Jeg trodde dette var alle Lexmark skrivere, men det er kanskje bare noen (nyere?) Lexmark skrivere som har det. På internett sia deres kan man i hvert fall laste ned linux drivere (til redhat....) til noen av modellene. Lenke til kommentar
chop Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 lexmark har ikke drivere i det hele tatt til multifunksjonsskrivere iallefall.. det vet jeg Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 vet ikke helt om jeg har lyst på Lexmark igjen. Har inntrykk av at de er veldig lite økonimisk i bruk med grisedyre patroner som blir fort oppbrukt. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jeg mener GIMP-Print-driverne kombinert med CUPS (siden er visst nede i skrivende øyeblikk... sikkert ikke lenge til den er oppe igjen) gir best utskriftkvalitet (konkurransedyktig med Windows-driverne). Her er en liste over printere som har GIMP-Print-drivere: http://gimp-print.sourceforge.net/p_Suppor...d_Printers.php3. Selv kan jeg bare snakke for printeren jeg selv har, Epson Stylus Color 800, som er ganske gammel, men det virker som om Epson-printere generelt er godt støttet i Linux. Min Epson-printer er jeg for øvrig svært fornøyd med. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Ser de har flere modeller på PS Data (favoritten min ) av Epson som er i prisklassen jeg hadde tenkt meg og finnes på listen du linket til. Blir nok å satse på en av disse. Får se om jeg finner noe tester eller slikt. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Bruker selv HP, virker som de er godt støttet (mener det også stod når jeg skulle innstallere at dette var HP sin egen driver... => HP lager HP drivere under GPL?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå