JonasPB Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Hei alle Har fått tak i ett Sony a700 m/kitlinse veldig billig av en bekjent. Har til vanlig canon og dertil tilhørende utstyr og optikk, men jeg tenkte at Sony'n kanskje kunne gjøre en grei jobb som ett reserve/nr 2 kamera. Har noen noen tips til rimelig, gjerne brukt optikk som yter greit? Tenkte egentlig å ha telelinsa fast på canonkameraet, også skaffe meg en "nifty fifty" til Sony, men kjenner ikke kvaliteten på dems variant. På forhånd takk for svar! Mvh Jonas Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 (endret) Har noen noen tips til rimelig, gjerne brukt optikk som yter greit? Tenkte egentlig å ha telelinsa fast på canonkameraet, også skaffe meg en "nifty fifty" til Sony, men kjenner ikke kvaliteten på dems variant. Antar at "nifty fifty" er 50 mm. Der har Sony en rimelig 50/1.8, du kan også lete etter en Minolta 50/1.7 brukt. Ellers har Sony har en relativt rimelig 35/1.8 som skal være veldig god. Ligger en brukt på foto.no til 1300 kr. Du kan også bruke all Minolta AF optikk. Her er det mye bra, men tilgjengeligheten er ikke så god lenger. Endret 4. oktober 2012 av BarneyGumble Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Hei, takk for svar! Det jeg er ute etter er enten ett fastobjektiv på 35-50mm med stor blender, eventuelt ett mindre vidvinkelobjektiv, der lysåpning blir mindre viktig. Hvis 35/1,8 til sony er ett bra objektiv kan det godt hende det blir noe slik Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har tenkt litt på denne pakken, som selges for 1500,- samlet. Kunne det vært en grei start? Ser at begge objektivene får greie skussmål rundt om på nettet Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Jeg har tenkt litt på denne pakken, som selges for 1500,- samlet. Kunne det vært en grei start? Ser at begge objektivene får greie skussmål rundt om på nettet Tror nok det er en grei start, men ikke så mye mer. Fordelen er jo at du får en del for en latterlig lav pris egentlig. 35/1.8 er nok bedre enn 50/1.7 optisk, men da får du jo verken med zoom eller blits. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Sony 35mm f/1,8 kan jeg varmt anbefale. Ingenting annet enn et fantastisk objektiv til 2000,- kr, nytt. Føles litt billig (mye plast) men de optiske kvalitetene veier opp for plasten. Fås som tidligere nevnt brukt for omkring 1300,- kr. Lenke til kommentar
jonash92 Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 (endret) Jeg har en Sony 35/1,8 og sigma 50/1,4 til salgs på foto.no. Begge de yter bra på min sony a77 men blir for lite brukt pga jeg har en 16-50/2,8 også. en fordel med sony er jo at du får stabilisator med såpass lystyrke objektiver:-) vil ikke linke direkte men du kan ta en titt der om du er interessert. Endret 5. oktober 2012 av jonash92 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå