Gå til innhold

sjonglere 2 deltidsjobber?

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Er det noen her som har erfaring med å ha 2 deltidsjobber innen butikksalg?

Jeg har hoppet av studiene mine nå og har bare den ene deltidsjobben å leve på for øyeblikket. Jeg har søkt fulltidsjobber innen bransjen jeg ønsker å få en fot innenfor. Problemet er at jeg har bare fått tilbud om deltidsstilling der også.

Jeg er redd det vil bli kræsj med vakter og diverse dersom jeg skal kombinere 2 jobber. En blir lite fleksibel dersom det skulle være behov for ekstra noen dager. Samtidig å bare jobbe 4-5 timer per dag blir trang økonomisk for en som allerede henger bakpå.

Mulig det vil gå relativt bra, men jeg har aldri sjonglert 2 jobber før, så jeg er intressert i å høre inspill og erfaringer fra folk på forumet her.

Det er snakk om for en 6-7 måneders periode ettersom det er muligheter for at jeg blir tilbudt en fulltidstilling på den nye etter da (pga av større behov fra vårparten og utover)

Jeg er uten tvil arbeidsvillig og har lyst å stå på, men er usikker på om det vil fungere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har erfaring med både 2 og 3 jobber på en gang, før jeg fikk bruke utdannelsen min i en fast stilling:)

Hvordan det fungerer i det daglige avhenger jo av arbeidstidene for stedet du skal jobbe på, og hvor mye som er fast og hvor mye som er tilkalling. Jeg jobbet selv på en kiosk samtidig som jeg var lærling, måtte riktignok jobbe opptil 15 timer på en dag, men det går jo i en periode. etter endt læretid så måtte jeg få meg mer arbeid da det ikke fantes ledige stillinger da, begynte da på en dagligvare butikk og på en kafè samtidig.

så lenge arbeidsgivere er klar over at du har flere jobber så hjelper de deg med og legge til rette, og når det blir snakk om ekstra vakter, så løste jeg det med og si "Sorry, først til mølla".

Erfaringen min tilsier at økonomisk så har du ikke råd til og si nei til en vakt, da du ikke vet hvor mye du kommer til og jobbe neste uke/måned.

Jeg jobbet sånn i 2,5 år, og hadde ikke en frihelg på 4 år, kan ikke si jeg anbefaler dette over så lang tid, men det er utrolig hva som fungerer bare man er innstilt:)

Håper min erfaring hjelper deg til og få dette til og virke, og bare still spørsmål dersom du lurer på noe:)

Endret av Pingo669
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Turnusen min på den ene jobben nå er torsdag til tirsdag annenhver uke(fri søndag, fulltid lørdag og 16.00-21.00 på hverdagene) Jeg har med andre ord onsdag til onsdag fri annenhver uke

Den andre jobben stenger kl 6 på hverdagene (7 på torsdag) og jeg er usikker på hvor mange timer jeg får disse dagene. Lørdagen blir uansett full dag.

Dersom jeg kan få 13.00-21.00 vakter på den jobben jeg har nå, og ha torsdag til tirsdag annenhver uke på den nye jobben. (bruke onsdag som fridag/bufferdag)

Jeg får legge frem forslaget og høre hva dem synes. Får presse inn 3-4 styrke treningsøkter i uken og trening onsdager. Jeg kommer ikke til å ha så altformye sosial liv, men det får gå. Jeg jobbet 13-21 vakter hver dag i et år og så såvidt sola (ettersom jeg stod opp kl 8, lagde mat for hele dagen, stakk på trening, stakk på jobb og var hjemme kl 22)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...