Gå til innhold

Ytelsesforskjell på cpu

Boralis

Anbefalte innlegg

Som sagt begge prosessorne er 800 mhz, altså den ene er en 3,0 800mhz, den ander en 2,6 800 mhz klokket til 3,0.

Tror nok det er kortet som er noe feil på,da jeg også får opp diskontroll hver gang maskinen starter noe som ikke skjer på de andre kortene.

Hakke P4 låst multiplier da? Eller er du en av de heldiggrisene som har en ulåst P4?

Anywho, back to topic: Syns det var rart, trudde de skulle yte helt likt. Her er det no muffins tror jeg..

EDIT: Du kjører vel ikke den ene (3.0 Ghz'en) med litt mer agressiv raminnstillinger enn 2,6 Ghz'en da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt begge prosessorne er 800 mhz, altså den ene er en 3,0 800mhz, den ander en 2,6 800 mhz klokket til 3,0.

Tror nok det er kortet som er noe feil på,da jeg også får opp diskontroll hver gang maskinen starter noe som ikke skjer på de andre kortene.

Hakke P4 låst multiplier da? Eller er du en av de heldiggrisene som har en ulåst P4?

Anywho, back to topic: Syns det var rart, trudde de skulle yte helt likt. Her er det no muffins tror jeg..

EDIT: Du kjører vel ikke den ene (3.0 Ghz'en) med litt mer agressiv raminnstillinger enn 2,6 Ghz'en da?

Jo den har låst multiper og jeg kjører med samme timingene på minnet, det eneste som blir litt forskjell er minnehastigheten på 3,0 blir den 400mhz og på 2,6 klokket til 3,0 blir den enten 368 eller 490 mhz og selv med minnet på 460 mhz er det nesten ikke forskjell, den slår da 3,0 med 400mhz så vidt

Lenke til kommentar

Jo den har låst multiper og jeg kjører med samme timingene på minnet, det eneste som blir litt forskjell er minnehastigheten på 3,0 blir den 400mhz og på 2,9 klokket til 3,0 blir den enten 368 eller 490 mhz og selv med minnet på 460 mhz er det nesten ikke forskjell, den slår da 3,0 med 400mhz så vidt

Hm... så det du sier er at 2,6 Ghz'en kjører på høyere FSB en 3.0 Ghz'en? Da burde jo den som er overklokket være raskere. Eller hva? :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...