gixer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Som sagt begge prosessorne er 800 mhz, altså den ene er en 3,0 800mhz, den ander en 2,6 800 mhz klokket til 3,0. Tror nok det er kortet som er noe feil på,da jeg også får opp diskontroll hver gang maskinen starter noe som ikke skjer på de andre kortene. Hakke P4 låst multiplier da? Eller er du en av de heldiggrisene som har en ulåst P4? Anywho, back to topic: Syns det var rart, trudde de skulle yte helt likt. Her er det no muffins tror jeg.. EDIT: Du kjører vel ikke den ene (3.0 Ghz'en) med litt mer agressiv raminnstillinger enn 2,6 Ghz'en da? Lenke til kommentar
alkazelters Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Ingen som har tenkt over at det faktisk kan være en arkitekturmessig forskjell på en 2.6 og 3.0 ghz prosessor? Håper selvsagt ikke det er det, men kan jo hende.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. september 2003 Forfatter Del Skrevet 5. september 2003 Som sagt begge prosessorne er 800 mhz, altså den ene er en 3,0 800mhz, den ander en 2,6 800 mhz klokket til 3,0. Tror nok det er kortet som er noe feil på,da jeg også får opp diskontroll hver gang maskinen starter noe som ikke skjer på de andre kortene. Hakke P4 låst multiplier da? Eller er du en av de heldiggrisene som har en ulåst P4? Anywho, back to topic: Syns det var rart, trudde de skulle yte helt likt. Her er det no muffins tror jeg.. EDIT: Du kjører vel ikke den ene (3.0 Ghz'en) med litt mer agressiv raminnstillinger enn 2,6 Ghz'en da? Jo den har låst multiper og jeg kjører med samme timingene på minnet, det eneste som blir litt forskjell er minnehastigheten på 3,0 blir den 400mhz og på 2,6 klokket til 3,0 blir den enten 368 eller 490 mhz og selv med minnet på 460 mhz er det nesten ikke forskjell, den slår da 3,0 med 400mhz så vidt Lenke til kommentar
gixer Skrevet 5. september 2003 Del Skrevet 5. september 2003 Jo den har låst multiper og jeg kjører med samme timingene på minnet, det eneste som blir litt forskjell er minnehastigheten på 3,0 blir den 400mhz og på 2,9 klokket til 3,0 blir den enten 368 eller 490 mhz og selv med minnet på 460 mhz er det nesten ikke forskjell, den slår da 3,0 med 400mhz så vidt Hm... så det du sier er at 2,6 Ghz'en kjører på høyere FSB en 3.0 Ghz'en? Da burde jo den som er overklokket være raskere. Eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå