tomas1401 Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har nettop kjøpt en ting på nett og lurer på om det er noen regel om kompensasjon / returrett ved privatkjøp. her er noen av grunnen Jeg trengte tingen jeg kjøpte til jobb på tirsdag 02.10.12 jeg kontaktet selger 28.09.12 og overførte pengene. Jeg viste kviteringen på overføringen og han sa han skulle sende med express neste dag. På mandag spurte jeg han om han hadde sendt det og han svarte ja. Jeg fikk han til å dra på posten for å få sporingsnummer på pakken. Han sa så at pakken lå på posten og ikke var sendt. Han sa den var på vei nå. Da jeg fikk pakken i dag fikk jeg vite at den var levert forseint inn til at den kunne sendes og at den ikke var sendt med express for da skulle den vært hos meg på mandag ettermiddag. Da jeg åpnet pakken ligger tingen som er laget i glass og jern i kiwi bæreposer inni norgespakke. Da jeg fikk den merket jeg at den lå å rullet inni pakken. Da jeg tar ut av tingen jeg kjøpte er det kun tingen uten eske, kvitering(noe han sa var med). Jeg fikk den for seint og gikk glipp av en jobb mulighet. Jeg kjøpte det av han fordi han skulle sende den med express for da hadde jeg den tidsnok. Alt dette har jeg dokumentert. Er det noe regel på å angre kjøpet eller eventuelt kompensasjon på kjøpet pga løgn og tull? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Det er lover og regler for privatkjøp men det kan jo bli veldig tuklete hvis selger setter seg på bakbeina. De fleste som har handlet endel privat har vel gjort seg de erfaringer at hvis man vil trygge seg så er personlig oppmøte eneste måten å gardere seg mot svindel, mangler og annet. Lenke til kommentar
tomas1401 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 jo men når jeg har dokumentert bevis på alt? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Du vil sikkert få gjennomslag, men som dem nevner over så hvis selger setter seg på bakbeina så har du en veeeldig lang prosess for å få pengene tilbake. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 jo men når jeg har dokumentert bevis på alt? Det er som sagt helt opp til hva slags type selger er, og i dette tilfellet så later det jo til at selger ikke er helt enkel å ha med å gjøre. Du kan selvfølgelig anmelde eller gå til sak men politiet veit vi jo alle at ikke prioriterer slikt og en evt rettsak er jo en omstendelig og dyr prosess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå