Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Forresten, blir nok enda dyrere hvis du ikke er amerikansk statsborger. Sats på minst 1,5 mil uten levekostnader. Hva mener du med at "det blir enda dyrere hvis du ikke er amerikansk statsborger"? Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue. Mener du annerledes på en bra måte? Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Btw; Tusen takk for at dere gidder å bruke tiden deres på meg! ) Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Får jeg spørre hvorfor du vil studere medisin ved Harvard? Det virker ikke som du gjort så veldig mye research i forkant - vil du studere pga. statusen? Jeg tviler på at det er vanskelig å få seg jobb internasjonalt med fullført medisinstudie fra Norge, så lenge du har språkferdigheter, erfaring og kontakter. Du burde lære deg fransk og arabisk mens du først er i gang, da stiller du sterker ved jobbsøknad hos f.eks Leger Uten Grenser. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Får jeg spørre hvorfor du vil studere medisin ved Harvard? Det virker ikke som du gjort så veldig mye research i forkant - vil du studere pga. statusen? Jeg tviler på at det er vanskelig å få seg jobb internasjonalt med fullført medisinstudie fra Norge, så lenge du har språkferdigheter, erfaring og kontakter. Du burde lære deg fransk og arabisk mens du først er i gang, da stiller du sterker ved jobbsøknad hos f.eks Leger Uten Grenser. Jeg har ikke tenkt å studere medisin her i Norge, men i utlandet. Jeg har faktisk gjort ganske mye researchni forkanten, men jeg har ikke tenkt så mye på økonomien! Det med at det ville bly dyrere for meg, fordi jeg ikke har amerikansk statsborgerskap kom som en sjokk på meg! Grunnen til at jeg vil gå på Harvard er fordi at det er DYKTIGE lærere og flinke elever. Harvard har alltid var en drømmeskole for meg! Jeg skal være helt ærlige med dere, men jeg tenker også på hvor styrt rik jeg kommer til å bli etter jeg er ferdig med Harvard. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) 1. Ikke alle blir styrtrike av å ha gått på Harvard. Du ser for mye på film. Jo, du har jo de aller største mulighetene, men er jo ikke sikkert du blir vellykket av den grunn. 2. Ikke alle klarer seg gjennom semestrene. Ikke mist håpet, men selv om du kommer inn, er det jo ikke 100% sjanse for at du klarer å dra deg igjennom med gode karakterer. Dyktige lærere og dyktige elever får du her i Norge også. Er en grunn til at du må ha 5,5 i snitt ++ for å komme inn på medisinstudier osv. (Er vel noe slikt). Endret 3. oktober 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Jeg er en dyktig elev med 5.8 i snitt. Ingenting stanser meg bortsett fra penger -.- Det er ufattelig irriterende at rike folk for alt de peker på, mens vi andre mennesker må jobbe hardt ! Endret 3. oktober 2012 av Jente96 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Du blir ikke styrtrik av å ha studert medisin på Harvard, økonomi kanskje, medisin nei. 1 Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg føler meg bare drittdum, vi bare dritter i dette her! -Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er en dyktig elev med 5.8 i snitt. Ingenting stanser meg bortsett fra penger -.- Det er ufattelig irriterende at rike folk for alt de peker på, mens vi andre mennesker må jobbe hardt ! Vi andre med 2 millioner på sparekonto i en alder av 16? Hardt liv. 7 Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Jeg er en dyktig elev med 5.8 i snitt. Ingenting stanser meg bortsett fra penger -.- Det er ufattelig irriterende at rike folk for alt de peker på, mens vi andre mennesker må jobbe hardt ! Vi andre med 2 millioner på sparekonto i en alder av 16? Hardt liv. Jeg og storeboren min har arva en del av min avdøde bestemor. Tro meg, selvom jeg har 2 mill på kontoen min. Er jeg langt fra rik. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue. Mener du annerledes på en bra måte? På en dårlig måte. Lånekassen korter ned på stipend hvis formuen eller inntekten din er for stor. Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 3. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2012 Du vil vanligvis få ekstrastipend fra lånekassen når du går på harvard. dvs totalt ca. 180 tusen i skolepengestøtte hvert år. Det er mulig dette stiller seg noe annerledes når du har 2 mill i formue. Mener du annerledes på en bra måte? På en dårlig måte. Lånekassen korter ned på stipend hvis formuen eller inntekten din er for stor. Tenkte meg det. Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) For å si det på en annen måte, Hvist moren din ikke lar deg få bruke de pengene på skolen på lenge er vell det bare like greit å ta utdanningen i Norge og spare de pengene du har, de kan komme så riktig godt med senere. + du kan jo jobbe internasjonalt forde om du tar utdanningen din i Norge. Endret 3. oktober 2012 av Jann. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 Mulig du bør "spread your bets", John Hopkins har veldig godt rykte innen medisin. http://www.arwu.org/FieldMED2010.jsp Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. oktober 2012 Del Skrevet 3. oktober 2012 (endret) Men problemet er at det er DYRT å gå på EF privat videregående skole! Bortsett fra at det er dyrt, er det bortkastede penger.OM du absolutt MÅ til Harvard et al: http://online.wsj.com/public/article/SB119638146482608732-9E67f3pXH1oZVdeiEGwshfa9_rM_20071229.html?mod=tff_main_tff_top http://online.wsj.com/public/resources/documents/info-COLLEGE0711-sort.html Bør vel også bemerkes at du muligens har bedre muligheter om du ser "fattig" ut (noe vanskelig for nordmenn) og har veldig bra karakterer og SATscores.Tilslutt SØK TIDLIG!!!!!! (Dobler sjansen din)IKKE be om $-støtte fra Universitetet du vil inn på om du IKKE MÅ (De foretrekker folk som betaler mer av en eller annen grunn) Endret 3. oktober 2012 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Jente96 Skrevet 4. oktober 2012 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2012 Da får jeg bare prøve å vinne lotto da. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Nei, for all del, du KAN komme deg inn på Harvard, og du ser ut til å ha det som er aller viktigst for å komme deg inn. Motivasjon! Stå på og jobb hardt, men ikke glem å leve også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå