Gå til innhold

Får ikke opp DVD brenneren i "Eksporter til DVD" E

Anbefalte innlegg

Jeg skal brenne ut en DVD plate, men i "Eksporter til DVD" menyen finner den kun CD brenneren. Under arkfane 3 har jeg ikke kontakt med brenneren. Jeg har forsøkt "Søk etter" men uten resultat. Ved siden av "mediatype" stpå det "ukjent" med rødt DVD plate ligger i brenneren.

Jeg tidligere brent ut 2 stk.DVD plater, så her er det snakk om brukerfeil. Fy da! :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har fungert, men nå registreres ikke brenneren, er det slik? Har du gjort noen maskinvare-endringer? Byttet noen stasjonsnavn? Gjort noen oppgraderinger av program/maskinvare? Hjelper det ikke med en standard omstøvling (reboot) av maskinen?

Selvom det ikke nevnes i klartekst, går jeg ut fra et det dreier seg om Edition 5 med SP1.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Jo da, det er Edition 5.1 Det fungerte ikke etter omstart. Jeg har ingen endringer i maskinvare eller stasjonsbane. Derimot var disken jeg satte inn brent i Edition 5.1 fra før. Som du sikkert skjønner dreier det seg om DVD+RW.

Når jeg går til Arkfanen for brenning, og skal slette denne, har jeg ingen andre valg enn CD brenneren, og den kan man jo som kjent ikke brenne med.

Etter å ha slettet DVD+RW platen i nero fungerte det. Da var brenneren tilgjenglig. Første gangen jeg brant en DVD, kunne jeg slette fra Edition.

P.S. I hvilken mappe ligger DVD dataene? Etter at jeg oppdaget en feil, kunne jeg tenke meg å brenne på nytt, og da er det jo greit å få fjernet det gamle materiale.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Arbeidsfilene for DVD legges (i alle fall som standard) i Render-mappen med sekvensens navn som undermappe. Du har et eget valg for å slette arbeidsfiler når brenningen er ferdig. Jeg for min del tar ofte vare på arbeidsfilene. Om en går inn og gjør en liten endring kan valget 'ikke reprosesser kapitler' være en rask måte å spare masse renderingstid på. :-)

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...